גאמי סמייל

מדיקו > מדריכים > אסתטיקה > גאמי סמייל
גאמי סמייל
רופאים שעשויים לסייע לך: 9 רופאים בתחום גאמי סמייל
כמה עולה: 1,000 - 2,500
20 תמונות של גאמי סמייל
זמן החלמה: מיידי
סוג הרדמה: ללא

מדריך גאמי סמייל

מהו גאמי סמייל – חיוך חושף חניכיים?

במצב אידאלי החיוך חושף את כל השיניים העליונות הקדמיות ועד 1-2 מ"מ מהחניכיים מעל. "חיוך חושף חניכיים ביתר" או "גאמי סמייל" הוא מצב שבו בזמן חיוך האדם מראה "יותר מדי" חניכיים. התופעה נחשבת ללא אסתטית ואנשים הסובלים ממנה לעתים תכופות נמנעים מלחייך או מסתירים את הפה עם היד בזמן חיוך.


תמונות לפני ואחרי של גאמי סמייל:

תמונות נוספות בתחתית העמוד


מהן הסיבות להיווצרות גאמי סמייל – חיוך חושף חניכיים?

  1. תנועתיות מוגברת של שרירי ההבעה שאמונים על הרמת השפה העליונה למעלה בעת חיוך: יש 3 שרירים תת-עוריים בכל צד של הפנים אשר מרימים את השפה העליונה למעלה בזמן חיוך. אצל חלק מהאנשים השרירים הללו מרימים את השפה העליונה ביתר, דבר הגורם לחשיפת יתר של חניכיים.
  2. שפה עליונה קצרה: אם אורך השפה הוא קצר, כל תנועה כלפי מעלה ולו הקטנה ביותר תחשוף את כל השיניים והחניכיים מעל.
  3. לסת עליונה גבוהה/ארוכה: ממד אנכי מוגבר של החלק הגרמי של הלסת העליונה גורם לשפה העליונה להיות קצרה באופן יחסי. כאמור שפה קצרה לא מכסה את השיניים וכל תנועה כלפי מעלה בזמן חיוך תחשוף יותר מדי חניכיים.
  4. אורך שיניים קצר: אצל אנשים אלה רקמת החניכיים מופיעה "על חשבון" השיניים הקטנות, ונוצר רושם לחשיפת חניכיים מוגברת אך בפועל הגורם הוא דנטלי מבני.
  5. דלקת חניכיים היפרפלסטית: דלקת חניכיים מתקדמת עלולה לגרום להתנפחות של רירית החניכיים ואף לגרום להן "לטפס" על השיניים. באופן יחסי מתקבל אורך קצר של השיניים כי בחלקן הן מכוסות ע"י החניכיים.
  6. בקיעת יתר ועמדה קדמית של השיניים הקדמיות העליונות: במצב כזה השפה העליונה "מתקשה" לכסות את השיניים, ולכן בזמן חיוך השפה העליונה מוסטת יותר מדי למעלה וחושפת את החניכיים.

האם גאמי סמייל נפוצה יותר בקרב נשים או גברים?

הבעיה די שכיחה והיא מופיעה אצל גברים ונשים בצורה דומה.


מהם הטיפולים הקיימים לבעיית גאמי סמייל?

הטיפול נקבע לפי הגורם לבעיה:

  • אם מקור הבעיה הוא תנועתיות מוגברת של שרירי ההבעה, הטיפול המומלץ הוא הזרקת בוטולינום טקסין (בוטוקס) לשרירי ההבעה שאמונים על הרמת השפה העליונה כלפי מעלה. הבוטוקס מפחית את הגירוי העצבי לשרירים ובכך מחליש את תנועתם. התוצאה: פחות חשיפת חניכיים בחיוך.
  • כאשר מקור הבעיה הוא ממד אנכי מוגבר של הלסת העליונה, הטיפול הנכון הוא ניתוח אורתוגנטי (הקרוי Le Fort 1) שמטרתו קיצור הגובה העודף. הניתוח נעשה בגישה מתוך חלל הפה כדי שהצלקות הניתוחיות יהיו מוסתרות.
  • אם הגורם לבעיה הוא דנטלי או פריודונטלי (שיניים קטנות, דלקת חניכיים, עמדה קדמית של השיניים) ממליצים על טיפול דנטלי כדי לשפר את מראה החיוך.

כמה זמן לוקח הטיפול במרפאה בגאמי סמייל באמצעות הזרקת בוטוקס?

הטיפול בהזרקת בוטוקס הוא פשוט מאוד ונמשך מספר דקות.


האם טיפול בגאמי סמייל באמצעות בוטוקס מלווה בכאב?

מדובר על הזרקה אחת או שתיים בשני צידי האף. ההזרקות שטחיות, לא אמורות להשאיר סימן והכאב הכרוך בהן הוא מינורי.


האם יש משהו שעלי לציין בפני הרופא לפני תחילת הטיפול?

הטיפול בגאמי סמייל דורש מינון יחסית נמוך של בוטוקס, והאינטראקציות עם תרופות או מצבים רפואיים היא זניחה עד כדי לא קיימת. למרות זאת, המטופל צריך לדווח לרופא לפני הטיפול על כל הבעיות הרפואיות מהם הוא סובל, התרופות הקבועות שהוא נוטל, והאלרגיות הידועות.

בחלק מהמחלות הנוירולוגיות ובתרופות מסוימות יש המלצה להימנע ממינונים גבוהים של בוטוקס.


האם הטיפול מלווה בסיבוכים?

אם מקפידים על כללי הטיפול, לא אמורות להתפתח בעיות. יש לחטא טוב את העור לפני ההזרקה בכדי למנוע זיהומים, ויש להקפיד על טכניקה זהירה כדי למנוע שטפי דם באזור.

לבסוף, יש לוודא הזרקה סימטרית ואחידה בשני הצדדים כדי לשמור על הסימטריה של החיוך.

שאלות ותשובות בנושא

מתי רואים תוצאות?

התוצאות נראות בממוצע תוך 5 ימים.

לכמה זמן מחזיקות התוצאות?

בהזרקות הראשונות ההשפעה נמשכת 3-4 חודשים. לאחר מספר הזרקות תקופתיות, השרירים מתחילים להתאושש יותר לאט והמרווחים בין ההזרקות מתארכים.

האם הטיפול עבור גאמי סמייל כרוך בהרדמה?

לא, הטיפול קצר מאוד, ובסך הכל מלווה באי נוחות קלה.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר וסים עבוד
כירורגיית פה ולסתות
ד"ר וסים עבוד הינו רופא מומחה לכירורגיה פה פנים ולסתות, רופא בכיר במרכז רפואי שיבא תל השומר. ד"ר וסים עבוד למד רפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב ולימודי רפואת שיניים באוניברסיטה העברית (הדסה) בירושלים....

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר