שתלים קצרים למחוסרי עצם: הטכנולוגיה המושלמת

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר משיח
השאירו פרטים או חייגו
077-2314750

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    מטופלים רבים לפני השתלת שיניים זקוקים גם להשתלת עצם ולעתים אף הרמת סינוס במידה ומדובר בלסת העליונה. בשנים האחרונות נכנסו לישראל שתלים קצרים של חברת בייקון האמריקאית המאפשרת לבצע השתלת שיניים בלסת התחתונה ואף במקרים רבים גם השתלת שיניים בלסת העליונה ללא הרמת סינוס או השתלת עצם

    צפו במטופלים וד"ר משיח: מספרים על הפתרון של שתלי בייקון ותוצאות הטיפול

    מדוע נדרשים שתלים קצרים?

    לפני שנסביר מהם שתלים קצרים, כדאי תחילה להבין מדוע הם בכלל נדרשים. השתלת שתלים דנטליים מתבצעת באמצעות קיבועם בתוך עצם הלסת, כשהקצה שלהם בולט החוצה מעל קו החניכיים, ועליו מוברג כתר השן.

    ככלל, ככל שנקבע את השתלים עמוק יותר בעצם הלסת, כך הם יהיו יציבים ועמידים יותר בפני העומסים שיופעלו עליהם בשימושים היומיומיים של הפה והשיניים.

    ד"ר משיח בכור: "מטופלים רבים, המגיעים לקבלת טיפול השתלת שיניים, עשויים לסבול ממצב הקרוי "חוסר עצם", קרי מחסור במסת עצם של הלסת. לפיכך יש לבצע תהליך של השתלת עצם, ואפשרות שנייה היא שימוש בשתלים קצרים שיאפשרו קיבוע של השן המושתלת תחת המגבלות של העצם הקיימת ובכך לחסוך תהליך של השתלת עצם למטופל".

    המחסור בעצם יכול לנבוע כתוצאה ממחלות פה וחניכיים, מחלות רקע, שחיקה של העצם עם הגיל, אך בעיקר בגין שחיקת מסת העצם כתוצאה מחוסר בשן.

    באזורים בהם חסרות שיניים בפה, נוטה עצם הלסת להצטמק עם הזמן עד כדי ממדים שאינם מאפשרים קיבוע של שתל דנטלי רגיל.

    במקרים אלה, עומדים לרשות הרופא רוחב ועומק עצם קטנים יותר ביחס לעצם לסת בריאה.

    אפשרות אחת היא ביצוע השתלת עצם להגדלת מסת העצם, ואפשרות שנייה היא שימוש בשתלים קצרים שיאפשרו קיבוע של השן המושתלת תחת המגבלות של העצם הקיימת.

    באדיבות בייקון ישראל

    מהם שתלים קצרים?

    שתלים קצרים הם שתלים דנטליים קצרים יותר מאורך השתלים הסטנדרטיים, ובהם נעשה שימוש בהשתלות שיניים אצל מטופלים הסובלים מחוסר עצם – בעוד ששתלים דנטליים רגילים דורשים עומק עצם של לפחות 10 מ"מ, הרי ששתלים קצרים ניתנים להשתלה גם בעצם לסת שגובהה המינימלי הוא 5 מ"מ בלבד.

    שתלים קצרים יכולים להגיע ב-3 וורסיות מרכזיות:

    • שתלים קצרים וצרים – בעלי אורך של 3.5-4.2 מ"מ וקוטר של 2-3.5 מ"מ, משמשים בעיקר להשתלת שיניים קדמיות
    • שתלים קצרים ורחבים – בעלי קוטר של 4.5-6 מ"מ, ומשמשים בעיקר להשתלת שיניים טוחנות קדמיות ואחוריות, הנדרשות לעמוד בעומס רב יותר
    • שתלי מיני – שתלים קטנטנים בעלי קוטר זעיר, ומתאימים במיוחד עבור בעלי עצם לסת צרה במיוחד ולמקרים מאוד ספציפיים

    מירי מטופלת של דר משיח בכור

    מירי, מטופלת במרפאת חיוך פלוס : "הטיפול יצא מושלם וזה פתר לי המון בעיות בשיניים, אני יכולה עכשיו לחייך סוף סוף ולאכול כל מה שאני רוצה, גם בעלי עשה פה את הטיפול ופשוט הגעתי בעקבותיו"

    בהתאמת השתלים הקצרים למטופל, המטרה היא לייצר משוואה חדשה בה מפצה רוחב השתל על אורכו הקצר, במטרה לשמור על שטח פנים כולל, שיבטיח את יציבותו וחוזקו המבני של השתל לאורך זמן.

    השתלים הקצרים מגיעים בתצורות שונות, לרבות קוטר רחב ואחיד או קוטר הולך ומתרחב (כדוגמת בורג ג'מבו). את התאמת השתלים יש לבצע באופן אישי לכל מטופל, בהתאם לנתוני ומאפייני עצם הלסת, ובהתאם לשיניים שאותן מעוניינים להשתיל.

    מהם שתלי בייקון?

    שתלי בייקון (Bicon) הם שתלים המיוצרים על ידי חברה פרטית מבוסטון, ארה"ב, המתמחה בפיתוח וייצור של שתלים קצרים.

    ייחודם של שתלים אלה הוא באופן הקיבוע שלהם אל מקומם בעצם. שיטה זו מבוססת על נעילה סיבובית או הלחמה קרה של המחבר לשתל, באופן שמייתר את הצורך בהברגה.

    טכניקת קיבוע זו היא שאחראית להיותם של שתלי בייקון קצרים במיוחד, ועדיין יציבים וחזקים מאוד למשימות השתלת שיניים בעומסים גבוהים.

    כיצד מבוצעת השתלת שיניים באמצעות שתלים קצרים?

    טכניקת ההשתלה של שתלים קצרים מבוצעת בצורה דומה מאוד לזו של השתלת שתלים רגילים.

    יחד עם זאת, מאחר והשתלת שתלים קצרים מבוצעת בעיקר אצל מטופלים בעלי חוסר בעצם, ישנה חשיבות רבה לשמר כמה שיותר מסת עצם במקומה, ולהימנע כמה שיותר מהחלשה או פגיעה בעצם הקיימת.

    בהתאם לכך, קדיחת החורים בעצם הלסת מבוצעת באיטיות רבה מאוד, ובמהלכה אוסף המקדח את שבבי העצם, ומשמר אותם במקומם, כך שיוכלו להתאחות חזרה לאורך תקופת ההסתגלות.

    לאחר קידוח החור בעצם הלסת, מוחדר השתל למקומו ונעטף ביריעת קולגן הנקראת ממברנה, ואשר אמורה להיספג אל העצם לאורך תקופת הסתגלות של 4 חודשים.

    לאחר ארבעת החודשים שבמהלכם נבנית ומתהדקת העצם סביב השתל החדש, ניתן לבצע את שלב הטיפול הסופי של התקנת כתר השן לשתל.

    השתלות שיניים בכלל נחשבות לפרוצדורות בטוחות ומוצלחות מאוד, הזוכות ל-95% הצלחה באופן מיידי, ו-85% לטווח של 10 שנים. שיעורי הצלחה אלה נכונים גם לגבי השתלות שיניים באמצעות שתלים קצרים.


    ד"ר בכור משיח
    רפואת שיניים
    ד"ר בכור משיח הינו רופא שיניים, מנהל רפואי של מרפאות חיוך פלוס במגדלי התאומים ברמת גן. ד"ר משיח בעל ניסיון מוכח בהשתלות שיניים ושיקום הפה למעלה מ-24 שנה, עבר השתלמויות רבות בגרמניה בנושאים הנוגעים להשתלות...

    להתייעצות עם ד"ר משיח
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2314750

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • תמר בן ארי 2 בדצמבר 2020 14:31

        האם אפשר להגיע לבדיקת התכנות של השתלת שיניים? יש לי חוסר עצם בלסת התחתונה…

         הגב

        1. מערכת מדיקו 9 בדצמבר 2020 11:07

          תמר שלום,
          ניתן ליצור קשר עם המרפאה של ד”ר משיח בכור בטלפון:077-2314750
          לחלופין תוכלי להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר ויחזרו אליך.
          בברכה, צוות אתר מדיקו.

           הגב