המהפך במראה השיניים של אינה באמצעות ציפויי חרסינה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ממרייב
השאירו פרטים או חייגו
077-230-9334

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    ציפויי חרסינה לשיניים מאפשר להעניק מראה אסתטי, חיוני ורענן לכל פה. הטיפול מבוסס על עלי חרסינה המודבקים לשיניים ומשמשים כחיפוי אסתטי לשן המקורית. הציפויים מחזיקים מעמד לאורך 10-15 שנים, צפו באינה שוט אשר עברה את הטיפול וד"ר מאיר ממרייב בתכנית סודות היופי מספרים על המהפך בעקבות הטיפול 

    צפו בד"ר ממרייב מסביר על כך בתכנית סודות היופי

    למה נועד טיפול ציפויי חרסינה?

    טיפול ציפויי שיניים הוא אינו טיפול רפואי ואינו מיועד להציל חיים או להסדיר בעיה רפואית בשיניים. המדובר למעשה בטיפול אסתטי המיועד לשפר את מראה הפה והשיניים, ולהעניק למטופל חיוך אסתטי, חיוני ואטרקטיבי.

    עבור אנשים שנאלצו לאורך חייהם להסתיר את החיוך שלהם מסיבות אסתטיות, מדובר בטיפול בעל חשיבות עצומה, שיכול להוביל לשיפור הביטחון העצמי ולשיפור דרמטי באיכות החיים.

    במסגרת טיפול ציפויי חרסינה ניתן לבצע ציפוי חלקי של החל משתי שיניים, ועד לציפוי מלא של כל שיני הפה, הכל בהתאם להעדפת המטופל ומצב השיניים שלו.

    מהם ציפויי חרסינה?

    ציפויי חרסינה הוא למעשה קליפה דקה או עלה חרסינה בעובי של כחצי מ"מ, המוצמד לפני השטח הקדמי של השן כמעין חיפוי אסתטי לשן המקורית.

    את ציפוי החרסינה ניתן לעצב בצורה חופשית, ולמעשה ליצור מראה אסתטי מושלם ומיושר בגובה אחיד לרוחב כל שיני הפה. ציפויי החרסינה עמידים בפני כתמי ניקוטין, קפה, תבלינים וכדומה.

    אינה שוט ציפויי חרסינה לפני אחרי

    אינה שוט : "זה מדהים, הגעתי ל-2 ביקורים במרפאה וזה שינה לי את כל מראה השיניים ואת החיוך" 

    מהו התהליך של טיפול ציפויי חרסינה?

    תהליך הטיפול מתחיל בהבנה של הבעיה הספציפית אתה מגיע המטופל למרפאה. לצורך יצירת הבנה זו, מבוצעת סדרה של צילומים מזוויות שונות, על מנת ליצור תמונה מלאה ומדויקת של מבנה השיניים בפה.

    בכלל זה מבוצעים צילומי סטילס, צילומי תקריב, צילומי וידאו וצילומי רנטגן של השיניים.

    בשלב הבא, מוזנים הצילומים לתוכנות תל ממד ייעודיות, המאפשרות לרופא לבצע תכנון דיגיטלי של ציפויי החרסינה, בהתאם לנתונים האישיים של המטופל הספציפי ועל בסיס חומרי הצילום שהוזנו לתוכנה.

    לאחר עיבוד הנתונים בתוכנה, מתקבל מודל פיזי זמני שאותו ניתן למדוד ישירות בפיו של המטופל. מודל זה משמש כהדגמה של התוצאה הסופית, ממנה יכול המטופל להתרשם עוד לפני תחילת הטיפול, וכן משמש לבדיקה שהציפיות מהטיפול אכן מושגות באמצעות המודל שגובש.

    במידה והמטופל אינו שבע רצון מהתוצאה שבאה לידי ביטוי באמצעות המודל, ניתן לבצע שינויים באופן חופשי ובכפוף לשיקול דעתו המקצועי של הרופא המטפל, עד לקבלת המודל שמשקף את התוצאה האידאלית מבחינת המטפל ומבחינה מקצועית, מודל שעל בסיסו ייוצרו עלי החרסינה.

    כיצד מבוצעת הצמדת הציפויים לשיניים?

    תהליך הצמדת הציפויים לשיניים יכולה להשתנות ממטופל למטופל. במקרים מסוימים, אין כל צורך לגעת בשן כלל, וניתן להצמיד את הציפוי ישירות על השן הקיימת כפי שהיא.

    במקרים אלה, הציפויים משמשים גם להגדלת נפח השן בהיקף של תוספת עובי הציפוי ו/או להארכת השן. במקרים אחרים, כאשר השיניים צפופות או עקומות, יש להסיר חלקי שן הבולטים מעבר לקווי המתאר הישרים של השן, ורק לאחר מכן מבוצעת הצמדת הציפוי.

    חלקי השן מוסרים משכבת האמייל של השן, ואין בהסרתם כדי לגרום לפגיעה כלשהי בשן, בחוזק המבני שלה או בתפקודה.

    הדבקת הציפויים בפועל, מבוצעת על פי פרוטוקולים בינלאומיים קפדניים, המפרטים בין היתר, גם את סוגי הדבקים בהם יש לעשות שימוש.

    המדובר בדבקים ייחודיים שאינם משחירים או מאפירים עם הזמן, שמספקים את חוזק ההדבקה הנדרש, וכן שמאפשרים להשפיע על הגוון הסופי של השן באמצעות רמת השקיפות של הדבק.

    דבקים שקופים יאפשרו לשמר את הצבע המקורי של השן, בעוד שדבקים אטומים יסתירו את גוון השן (שחורה, צהובה וכן הלאה), וימנעו פגיעה של צבע השן בגוון הלבן האסתטי המתקבל על ידי ציפויי השיניים.

    ציפויי חרסינה

    ד"ר מאיר ממרייב: "הטיפול מחזיק 10-15 שנה, עישון או שתיית קפה לא פוגעים בגוון של הציפוי וזהו יתרון משמעותי"

    האם ניתן להסיר ציפויי חרסינה?

    ציפויי החרסינה מחזיקים מעמד למשך 10-15 שנים. במידה והמטופל מעוניין להסיר את הציפויים לאחר הצמדתם לשיניים, ניתן לבצע הסרה באמצעות לייזר.

    יחד עם זאת, ניתן בהחלט לומר שבמאה אחוז מהמקרים, אין שום מקרה של מטופל המעוניין להסיר את הציפויים לאחר טיפול ציפויי חרסינה. להפך, במרבית המקרים חוזרים המטופלים לחידוש הציפויים לאחר 10-15 שנים של אסתטיקה פה מושלמת.


    ד"ר מאיר ממרייב
    רפואת שיניים
    ד"ר מאיר ממרייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם המנהל הרפואי של חברת השתלים הדנטליים קורטקס Cortex. ד"ר ממרייב סיים בשנת 1992 לימודים בהצטיינות. ד"ר ממרייב בעל תואר במשפטים  LL.B משנת 2005....

    להתייעצות עם ד"ר ממרייב
    השאירו פרטים או חייגו
    077-230-9334

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות