הטכנולוגיה להגשמת החלום לחיוך מושלם

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר בן צבי
השאירו פרטים או חייגו
077-9977691

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    לכל מי שמרגיש לא נוח לחייך ישנן טכניקות המאפשרות לשנות באופן דרמטי את מבנה השיניים וגם את הצבע שלהן. בזכות טכנולוגיה חדשנית תוכלו להגשים את החלום ולקבל חיוך מושלם המדריך המלא על ציפויי חרסינה לשיניים כל השאלות והתשובות

    צפו בד"ר בן צבי מסבירה על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    מהם ציפויי חרסינה לשיניים?

    מדובר באחת השיטות המהפכניות בתחום אסתטיקה דנטלית. מעטפת חרסינה דקה בעובי של 0.2 ל-0.5 מ"מ מודבקת על גבי חזית השן.

    למי נועדו ציפויי חרסינה?

    בעיקר לאנשים הסובלים מבעיות שיניים אסתטיות. בעזרת ציפויי שיניים ניתן לעצב חיוך מחדש, להשלים שיניים שבורות, לצמצם ולסגור מרווחים בין השיניים או לטפל בשיניים שבגלל הסתימות הגוון שלהן לא אחיד.

    אוכלוסייה נוספת שיכולה להיעזר בציפויי חרסינה לשיניים היא אלה שזקוקים להלבנת שיניים ושיטות הלבנה אחרות לא היו יעילות.

    ציפויי חרסינה לשיניים מתאימים גם לאנשים שטופלו באנטיביוטיקה בגיל צעיר, מעשנים הרבה, מרבים בשתיים קפה ומשקאות אחרים המכילים קפאין וגוון השן הטבעי שלהם כהה מדי בגלל זה.

    האם ציפויי חרסינה מתאימים לאנשים רוצים שיניים ישרות?

    בהחלט. ציפויי חרסינה מעניקים פתרון גם במקרים כאלה ולעתים אפילו עדיפים על טיפולי אורתודונטי, מאחר וניתן להגיע לתוצאה הסופית מהר יותר.

    כשמדובר ביישור שיניים אורתודונטי, התהליך יכול לקחת חודשים ארוכים. יישור שיניים באמצעות ציפויי חרסינה אפשרי להשלים תוך שני מפגשים המתפרשים על פני שבוע אחד.

    מה כולל התהליך של ציפויי חרסינה לשיניים?

    היום בזכות החידושים הטכנולוגיים, ניתן לבצע ציפויי חרסינה ממוחשבים – מערכת מיוחדת מאפשרת סריקה, עיצוב דיגיטלי וייצור מהיר של ציפויים וכתרים שונים. כשהמטופל מגיע למרפאה, מאד חשוב להבין מה מפריע לו ולבצע תיאום ציפיות.

    לאחר מכן יבצע הרופא את הבדיקה הקלינית וצילומי רנטגן, כדי לראות שלא קיימות התוויות נגד. במידה והכל תקין, מתבצעת סדרת צילומים של חלל הפה והשיניים, התמונות מועלות לתכנת תלת-מימד המאפשרת לנו לייצר את גרסת הדמו, את מראה השיניים העתידי.

    אחרי שההדמיה מוכנה מתחילים במדידות והתאמות. מתקינים את גרסת הדמו של הציפויים בפיו של המטופל כדי להראות לו איך זה ייראה לאחר סיום הטיפול. אם המטופל שבע רצון, ניתן להכין את הציפויים הקבועים.

    בשלב הבא, במקרה הצורך מוריד הרופא את שכבת השן העליונה והדקה מאד, בעובי של 0.2 עד 0.5 מ"מ, ומדביק על השיניים את ציפויי החרסינה. במקרים מסוימים מתקבלת ההחלטה להדביק את הציפוי על השן עצמה, ללא הסרה.

    מה קורה אם לא מרוצים מההדמיה, האם ניתן לשנות אותה?

    בהחלט, ניתן לעשות זאת מספר פעמים עד שלא תהיו שבעי רצון לחלוטין.

    האם ציפויי חרסינה פוגעים בשיניים הטבעיות?

    לא, מדובר בציפויי חרסינה דקים עד כדי כך שבמקרים מסוימים אפילו אין צורך להסיר את השכבה העליונה של השן.

    ההחלטה לגבי הסרת השכבה העליונה מתקבלת בשיתוף עם המטופל ובכל מקרה, יש לזכור כי מדובר בהסרה של שכבה דקה מאד שאינה פוגעת באמאיל השן וחושפת אותה לקור או חום.

    האם הדבק איתו מדביקים את הציפויים מספיק חזק? האם לאחר ציפוי השיניים ניתן לאכול כרגיל?

    מדובר בדבק מאד חזק שמאפשר תפקוד רגיל לחלוטין בכל הנוגע לאכילה.

    מה היתרונות של ציפויי חרסינה לשיניים?

    לציפויי חרסינה יש מגוון יתרונות בולטים:

    • ניתן לדעת את התוצאה מראש בצורה מאד מדויקת ולא משתמעת על שתי פנים
    • ניתן להתאים את גוון השיניים לגוון רצוי
    • במידה ומדובר בציפויי שיניים בודדות, ניתן להתאים אותן מבחינת הגוון, הגודל והשקיפות לשיניים הסמוכות
    • ציפויי חרסינה לשיניים מאפשרים לשפר את מראה השיניים והחיוך בצורה משמעותית תוך שני טיפולים בלבד.

    מה האתגר בהתאמת הגוון של ציפויי שיניים? האם צריך קודם להבהיר את השיניים?

    תלוי לאיזו תוצאה רוצים להגיע: אם המטופל שמגיע למרפאה מעוניין בחיוך "הוליוודי" צחור, ניתן לספק גם את זה והאתגר האמיתי כאן לאפשר לובן אך לשמור על כך שזה לא ייראה מלאכותי מדי.

    במידה ומדובר בציפויי חרסינה לשיניים בודדות, האתגר במקרה זה להתאים את הציפוי לא רק מבחינת הגוון, אלא גם מבחינת הגודל, השקיפות ויכולת החזר האור של השן, כדי שהציפוי יראה טבעי בין השיניים הסמוכות.

    למרבה המזל, לציפויי חרסינה יכולת החזר אור שדומה מאד לשן טבעית ולכן ההתאמה בהחלט יכולה להיות מושלמת – כאן זה מאד תלוי בחוש אסתטי ומיומנות של רופא.

    כשמדובר בציפויי חרסינה, מדובר לרוב בשינוי של חיוך וזה מאד משמעותי לשאר הפנים וההבעה. לכן, כך נראה, אנשים חוששים ומהססים. איך ניתן להרגיע אותם?

    חשוב מאד להסביר שההדמיה המקדימה שמכינים מציגה את המצב בדיוק כפי שהוא, עד הפרטים הקטנים מבחינת הגוון הרצוי, הגודל והצורה. לכן, נדרש מהמטופל להתבונן בציפויי הדמו בצורה מאד ביקורתית ולא להסתפק בתוצאה פחות ממושלמת.


    ד"ר מאיה בן צבי
    רפואת שיניים
    ד"ר מאיה בן צבי עוסקת ברפואת שיניים מעל 20 שנה, בעלת מרפאות פרטיות בתל אביב ובראשון לציון. משתתפת באופן תדיר בכנסים מקצועיים והשתלמויות על מנת להתעדכן בחידושי הטכנולוגיה בתחום. במרפאתה עובדת בשיתוף פעולה עם כירורגיים...

    להתייעצות עם ד"ר בן צבי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9977691

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות