חוזרים לחייך: כל היתרונות של השתלת שיניים בזאלית

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
השאירו פרטים או חייגו
077-9972135

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלת שיניים בזאלית מהווה פתרון מצוין עבור מטופלים הסובלים מאובדן חריף בעצם הלסת. שיטת השתלה זו מיושמת על ידי מספר מצומצם מאוד של רופאי שיניים ודורשת הסמכה והתמחות מיוחדת בחו"ל בטרם ניתן לטפל באמצעותה

    ד"ר לארי ספוז'ניקוב מתראיין על כך לתוכנית סטטוסקופ

    מהי השתלת שיניים בזאלית?

    הלסת האנושית מחולקת למעשה לשתי שכבות. השכבה הראשונה היא השכבה האלבאולרית שהיא שכבת הלסת שאליה מעוגנות השיניים.

    מעל שכבה זו (ובלסת התחתונה, מתחת) נמצאת שכבת השלד של עצם הלסת.

    במצבים של דלקות שיניים מתמשכות, אובדן שיניים למשך זמן רב או שימוש בתותבות נשלפות, העצם האולבאולרית שאליה מעוגנות השיניים, פשוט נספגת.

    במצב זה, כאשר אנו מעוניינים לקבע שתלים דנטליים בלסת, עומדות בפנינו שתי אפשרויות: הראשונה לבנות את העצם האלבאולרית מחדש והשנייה, לעגן את השתלים אל שכבת הבסיס העמוקה יותר של הלסת בשיטה הבזאלית.

    האם ישנם אנשים שעבורם יכולה השיטה הבזאלית להתאים יותר?

    ככלל, רובם המכריע של המטופלים בהשתלת שיניים בזאלית הם בני 50 ומעלה.

    עד גיל זה, פחות או יותר, השיניים נשמרות בצורה בריאה בפה, אך לאחר מכן מתחילות להתפתח בעיות חניכיים, נשירת שיניים, שימוש בתותבות וכן הלאה, בעיות שמהוות כולן טריגר לספיגת העצם האולבאולרית ועליית חשיבותה של השכבה הבזאלית בטיפולי השתלת שיניים.

    עד כמה שכיח סוג זה של השתלת שיניים?

    השתלת שיניים בזאלית הוא מהלך טיפולי מאוד לא שכיח, בעיקר לאור מורכבותו והצורך בהסמכה ייעודית לבצע אותו.

    המקום היחיד בעולם כולו, בו יכולים רופאי שיניים לקבל את ההסמכה הנדרשת לביצוע השתלה בזאלית הוא אוניברסיטת ניס בצרפת, אצל פרופ' ז'רארד סקורטצ'י שהוא אבי השיטה.

    בהתאם לכך, מספר הרופאים המציעים את אופציית הטיפול הזאת הוא קטן מאוד ביחס לאוכלוסיית רופאי השיניים הכללית, מה שגם מפחית מאוד את החשיפה של מטופלים פוטנציאליים לשיטה זו, שבמקרים רבים יכולה להוות את הפתרון הטוב ביותר עבורם.

    כיצד נראית חוויית הטיפול בשיטה הבזאלית מעיניו של המטופל?

    רות ינוס, המטופלת אצל ד"ר ספוז'ניקוב, סבלה מספיגה קיצונית מאוד של העצם האולבאולרית.

    לאורך זמן, נמנעה רות מטיפול בשיניה, הן בגלל פחד והן בגלל היעדר אלטרנטיביות טיפוליות ראויות בעיניה, כמו למשל שיניים תותבות או נשלפות שלא רצתה בהן, או טיפולים אחרים שצפויים להימשך זמן רב ללא שום בטחון בהצלחתם, וגם אותם בחרה רות שלא לקבל.

    במצב זה, פנתה רות אל ד"ר לארי ספוז'ניקוב שהציג בפניה לראשונה את האופציה של השתלת שיניים בזאלית, אותה בחרה רות לבסוף לעבור.

    כיצד נראה הליך ההחלמה והשיקום?

    בדרך כלל, כבר ביום שלמחרת הטיפול, מקבל המטופל סט של שיניים זמניות קבועות (לא נשלפות) וביום שלמחרת כבר חוזרים לשגרה כמעט מלאה.

    המטופלת רות, שעברה את ההשתלה אצל ד"ר ספוז'ניקוב יודעת לספר הן על רמה מקצועית גבוהה, יחס מצוין ותשומת לב רבה לסוגיה האסתטית מצד ד"ר ספוז'ניקוב והן על אושר גדול ושביעות רצון מלאה מהטיפול שעברה בשיטה הבזאלית, אחרי שכבר כמעט איבדה את האמונה בכך שאי פעם תוכל ליהנות שוב מפה אסתטי.


    ד”ר לארי ספוז’ניקוב
    רפואת שיניים
    ד"ר לארי ספוז'ניקוב הינו רופא שיניים בעל וותק של מעל ל- 30 שנה, בעל מרפאה פרטית בתל אביב ברחוב הארבעה 28, מגדלי חג'ג – קומה 17 מגדל צפוני. המרפאה מתמחה בהשתלות שיניים בזאליות, השתלות שיניים...

    להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9972135

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות