כירורגיה ושיקום ממוחשב ברפואת שיניים: לטיפול מותאם אישית ומדויק מתמיד

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר וג'די
השאירו פרטים או חייגו:
077-8054269

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    תחום השתלות השיניים עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות, זאת הודות לפיתוחן המהיר של טכנולוגיות חדשות בתחום. כך, ישראל הינה אחת המדינות המובילות בעולם בתחום ההשתלות הדנטליות, זאת הודות לרופאי השיניים המקצועיים והמעודכנים, העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אלו.

    צפו בד"ר וג'די מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית בקו הבריאות

    מהו שתל דנטלי?

    שתל דנטלי מהווה למעשה תחליף לשורש השן. השתל עצמו נראה כבורג, העשוי מטיטניום, ומוחדר אל העצם של המטופל. על גבי השתל, לאחר תקופה של קליטת השתלים בפה, מולבשים כתרים מותאמים אישית, המתפקדים כשיניים לכל דבר.

    תהליך ההשתלה והשיקום מורכב ממספר שלבים, כאשר בכל שלב כיום עומדת לרשות רופא השיניים טכנולוגיה ייחודית המסייעת בתכנון השתל והתאמתו, לצד דיוק גודל וצורת הכתרים ומיקומם בפה.

    אלי גן לאחר שעבר שיקום שיניים ממוחשב: "יכולתי לראות מראש מה אני בעצם הולך לקבל, שיניים עושים פעם אחת. אז לאורך כל התהליך שהתלוויתי עם הדוקטור יכולתי לראות מה תהיה התוצאה ומעצם זה הייתי בטוח בטיפול עצמו".

    מהי סריקה אינטרה אורלית למיפוי חלל הפה?

    בעבר הלא רחוק, כאשר רופאי השיניים רצו לייצר 'העתק' למצב הפה והשיניים של המטופל, הם היו עושים זאת באמצעות חומרי מידה שהיו מוכנסים לפיו של המטופל למשך מספר דקות עד להתקשותם וליצירת טביעת השיניים בהם.

    שיטה זו הוחלפה בידי הסריקה האינטרה אוראלית, המצלמת את הפה באמצעות מצלמה זעירה. התמונות מומרות לתוכנה דיגיטלית, היוצרת מיפוי של חלל הפה – השיניים החניכיים והלסתות, בתלת ממד. סריקה זו, לצד צילום סיטי, היא השלב הראשון בתכנון נכון ומדויק של השתלים הנדרשים למטופל.

    הסריקה וצילום הסיטי מעניקים לרופא השיניים מידע רב, בין היתר גם אודות מיקום העצבים בלסתות, איכות וכמות העצם. באמצעות מידע זה ניתן לתכנן את מיקום השתלים בהתאם.

    ישנם מקרים בהם העצב קרוב מדי למיקום המיועד של השתל ולכן יש לקבל החלטה שונה מזו שתוכננה טרם הסיטי.

    מהי בעצם השתלת שיניים ממוחשבת?

    ביכולתו של רופא השיניים לייצר סרטון הדמיה ממוחשב, המתאר את כל שלבי התהליך, שלב אחר שלב, עד לתוצאה הסופית.

    לסרטון זה ישנה חשיבות רבה עבור המטופל, כיוון שהוא מספק לו מידע על התהליך המתקיים בכל שלב וכיצד כל שלב ייראה, ומפיג את החששות ואת חוסר הודאות של המטופלים.

    ההדמיה משמשת פעמים רבות גם על מנת להדפיס כתר זמני, אותו המטופל יכול למדוד בפיו.

    לוסי וולנסקי לאחר שעברה שיקום שיניים ממוחשב: "ד"ר וג'די עשה לי הרמת סינוס פתוחה ושתל. ולאחר כחצי שנה הזמינו אותי לעשות סריקה וזה באמת דבר מדהים ראיתי איך השיניים שלי ייראו וכבר לאחר כשבוע קיבלתי שיניים יפות".

    מהו תהליך יצירת הסד הכירורגי?

    על פי האינפורמציה שהתקבלה מהסריקה וצילום הסיטי, רופא השיניים מתכנן, בעזרת התכנה הממוחשבת, סד כירורגי. מדובר למעשה בכלי המכיל על גביו חורים במיקום המדויק ובזווית הנכונה של השתלים המתוכננים ומשמש את הרופא כמצפן.

    בעת ניתוח החדרת השתלים הדנטליים, הרופא משתמש בסד על מנת להתקין את השתלים במיקום המדויק שתוכנן להם, תוך שמירה על חלוקה נכונה המותאמת לשיקום ומרחק מאלמנטים חיוניים כמו עצבים וכלי דם.

    שימוש בסד כירורגי מסייע בהבטחת תוצאות מיטביות הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית.

    עיצוב כתרים זמניים וחריטת כתרים דיגיטליים קבועים

    לאחר השלמת שלב החדרת השתלים הדנטליים לפיו של המטופל, נדרשת תקופת המתנה של מספר חודשים, במהלכה מתבצע מעקב אחר קליטת השתלים בפה ושילובם בעצם הלסת.

    בתקופה זו מותאמים למטופל כתרים זמניים, שעוצבו והותאמו עבורו באופן ממוחשב. זאת, על מנת שהמטופל יוכל להמשיך בשגרת חיים תקינה, מבחינה אסתטית ופונקציונלית.

    לאחר וידוא קליטת השתלים ויציבותם, מתוכננים הכתרים הקבועים, גם הם באופן דיגיטלי. תהליך התכנון מתבצע יחד עם המטופל, וביכולתו לחזות בהדמיה של פיו עם הכתרים הקבועים ולהתרשם מהתוצאה הסופית.

    בשלב זה יכול המטופל לבצע שינויים נדרשים בכתרים המתוכננים, בהתאם לרצונותיו ולצרכיו. הכתרים הקבועים עשויים מחומר חזק וקבוע, לרוב חרסינה מלאה (מסוג זרקוניה או אימקס), ולכן יש צורך לחרוט אותם לצורתם הנדרשת.

    החריטה נעשית גם היא בהתאמה למידות פיו של המטופל, כפי שהן נראות בהדמיה הממוחשבת שיצרה התכנה עבור המטופל.


    ד"ר מהדאוי וג'די
    רפואת שיניים
    ד"ר מהדאוי וג'די, בעל מרפאה פרטית בכפר סבא ובעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (D.M.D). ד"ר וג'די מקפיד להתעדכן בחידושים ומחקרים חדשים בתחום רפואת השיניים והכירורגיה הדנטלית. במרפאתו של ד"ר וג'די מעניקים טיפולי כירורגיה דנטלית בעזרת...

    להתייעצות עם ד”ר וג'די
    השאירו פרטים או חייגו:
    077-8054269

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • שלומי 5 באוגוסט 2020 4:57

        אתר מעולה

         הגב