העתיד כבר כאן: מרפאת שיניים דיגיטלית

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ראבי
השאירו פרטים או חייגו
077-8053599

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    מהדמיות דיגיטליות ועד השתלת שיניים בניווט ממוחשב: הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת בשנים האחרונות להגיע לתוצאות מדויקות וטובות יותר עם מינימום כאבים, תוצאות מהירות והחלמה קצרה. צפו בסיפורה של פולינה, מטופלת שעברה טיפול לציפוי שיניים שכלל הדמיה דיגיטלית, מספרת על תחושת הביטחון בזמן הטיפול ועל שביעות הרצון מהטיפול: שיניים יפות וחיוך מושלם!

    צפו בד"ר ראבי מסביר על כך בראיון בתכנית בקו הבריאות

    גלריית תמונות לפני ואחרי של טיפולי שיניים באמצעים דיגיטליים

    חוויית רפואת השיניים הדיגיטלית מנקודת מבטו של המטופל

    על ההשפעה של רפואת השיניים הדיגיטלית על חוויית הטיפול מנקודת מבטו של המטופל עצמו, ניתן ללמוד מסיפורה של המטופלת פולינה טשגיאן, שפשוט רצתה לשפר את האסתטיקה הכוללת של הפה והשיניים.

    בתחילת הדרך, חששה פולינה מטיפול שיוביל לתוצאות שיפגמו במראה הטבעי ואפילו במימיקה שלה. במרפאתו של ד"ר ראבי, יכלה פולינה להיעזר בהדמיות דיגיטליות חדשניות בכדי להבין מה תהיה התוצאה הסופית עוד לפני שהחל בכלל הטיפול.

    ואכן, במיוחד זוכרת פולינה את תחושת הביטחון שליוותה אותה סביב ההחלטה לבצע את הטיפול כשהיא יודעת מראש כיצד תיראה התוצאה הסופית, שאכן ענתה על כל הציפיות ומעבר לכך.גם את חוויית הטיפול מציינת פולינה כחוויה נעימה וקלה, שלא דומה בשום דבר לחוויה של טיפול שיניים מסורתי.

    פולינה לאחר הטיפול: "הלכתי בביטחון כי ידעתי מה ייצא וזה מה שקיבלתי, ראיתי תוצאות שמאוד אהבתי ואני מאוד מרוצה."

    מהם היתרונות של רפואת שיניים דיגיטלית עבור המטופל?

    החשש המרכזי של מטופלים בטיפולי שיניים מורכבים כמו השתלות שיניים הוא החשש מסיבוכים, נפיחויות וכאבים, וזאת מעבר כמובן לתוצאה האסתטית.

    האמצעים הדיגיטליים הקיימים כיום, מאפשרים לנו להשיג את התוצאות המבוקשות במינימום הליכים כירורגיים, תוך מציאת הפתרונות לביצוע הטיפול בנתונים הקיימים של הטיפול, ללא ביצוע של השתלת עצם, הרמת סינוס או כל הליך כירורגי אחר היכן שהוא לא באמת הכרחי.

    הטכנולוגיה הדיגיטלית מסייעת לנו לבצע את הניתוח בצורה הרבה יותר פשוטה, מהירה ומדויקת תוך מזעור השפעות הטיפול וקיצור תקופת ההחלמה לאחר הניתוח.

    עד כמה תואמות התוצאות הסופיות להדמיות הדיגיטליות?

    הדמיה דיגיטלית היא כלי רב עצמה בענף רפואת השיניים, במיוחד עבור מטופלים הנזקקים לשיקום פה נרחב או למייקאובר אסתטי של הפה והשיניים.

    יחד עם זאת, ההדמיה חייבת להתבצע בצורה מאוד יסודית ומקצועית, כפי שמקפיד ד"ר ראבי, על מנת שתוכל לשמש ככלי להדמיית המציאות העתידית ולא ככלי ליצירת מצגי שווא.

    הטכנולוגיות הקיימות כיום מאפשרות לבצע הדמיה, לא רק ברמת הדו ממד על גבי מסך, אלא ברמת התלת ממד לצורך בניית דגם שיאפשר למטופל לראות בדיוק את התוצאה הצפויה בתום הטיפול ולגשת אל הטיפול ממקום של ידע ובטחון.

    מהי הטכנולוגיה הדיגיטלית המשמשת בעולם רפואת השיניים?

    בשנים האחרונות, נכנסו לשימוש שורה של פיתוחים טכנולוגיים לענף רפואת השיניים, החל ממכשור לצורך אבחון, דרך מכשור לצורך תכנון טיפול וניתוח וכלה במכשור המאפשר לבצע את הליכי הטיפול בצורה יעילה ומדויקת יותר מבעבר.

    הלכה למעשה, הפתרונות הדיגיטליים המיושמים כיום בענף רפואת השיניים מאפשרים לפציינט ליהנות מאבחון מדויק ומקיף המבוסס רובו ככולו על אמצעים דיגיטליים מדויקים ומאוד ויזואליים.

    אמצעים אלה מאפשרים למשל לקחת את מידות חלל הפה של המטופל, לדמות ולתכנן טיפולים עכשוויים ועתידיים, בין באמצעות משלוח אונליין למעבדה מקצועית ובין ייצורם באופן מיידי באמצעות מחרטות ומדפסות תלת מימד במרפאה עצמה.

    הפתרונות הדיגיטליים החדשניים, מאפשרים לנו למעשה להגביר מאוד את רמת הדיוק ולהשיג יעילות גבוהה יותר בתווך שבין הרופא ובין הגורמים המקצועיים מולם הוא עובד, לרבות מעבדות, קולגות וחברות בתחום רפואת השיניים.

    כיצד מסייע התכנון הדיגיטלי בביצוע טיפולי שיניים?

    אחד התחומים המרכזיים בהם משמש התכנון הדיגיטלי ככלי עזר חשוב לרופא השיניים הוא התחום של השתלות שיניים.

    אם בעבר נועדו השתלות השיניים לתת פתרון מלאכותי כתחליף לשיניים, הרי שהיום ישנה חשיבות עצומה גם לאסתטיקה ולשימור המראה הטבעי של השיניים. כשאלו הם פני הדברים, ישנה חשיבות רבה מאוד לכל פרט של הטיפול, למיקום המדויק של השתל, לזווית שלו, לעומק שלו ולמזעור ההשפעה שלו על הרקמות הרכות והאסתטיקה הכוללת.

    חשיבות זו ניכרת גם במקרים של השתלות שיניים בסמוך לסינוסים או כאשר קיים מחסור במסת עצם בלסתו של המטופל. בכל המקרים הללו, מאפשר לנו התכנון הדיגיטלי לתכנן את הטיפול ברמת דיוק אופטימלית, תוך התייחסות מלאה לכל ההיבטים הרפואיים והאסתטיים הרלוונטיים, ותוך ביצוע ההליך כולו ממקום של ידע ובטחון.


    ד"ר אמיר ראבי
    רפואת שיניים
    ד״ר אמיר ראבי הינו דוקטור לרפואת שיניים D.M.D, סיים את לימודיו בשנת 2011 באוניברסיטת מינכן היוקרתית בגרמניה. בעל רישיון לעסוק ברפואת שיניים בארץ ובאירופה. ד"ר ראבי התמקצע ועוסק במתן פתרונות דנטליים החדשניים ביותר בעזרת הטכנולוגיות...

    להתייעצות עם ד"ר ראבי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8053599

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות