השתלת שיניים ביום אחד – הדרך העדינה והמהירה להשבת איכות החיים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר לואי סולימאן
השאירו פרטים או חייגו
077-9969806

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלת שיניים ביום אחד אשר נעשית לעיתים קרובות בשיטה הבזאלית, מקנה את היכולת ליהנות מחיוך בריא מלא שיניים ולשפר את איכות החיים כבר מהיום הראשון. בתהליך פשוט שאינו מצריך פרוצדורות מורכבות רבות או כירורגיות, והמתנה לתקופה ארוכה עד 6 חודשים

    צפו בד"ר לואי סולימאן מסביר על כך בתכנית בקו הבריאות בהנחיית פרופ' קרסו ופרופ' פרידמן

    השתלת שיניים ביום אחד – מה הסיפור?

    השתלת שיניים ביום אחד היא גלגול של תהליך השתלת השיניים המוכר, אי אז משנות החמישים. עם חלוף השנים, העולם הרפואי עבר מהפכות ומודרניזציה שאפשרו להקל בצורה משמעותית על המטופל ולשכלל את היכולות הרפואיות ותוצאות הטיפול הרפואי. אותן מהפכות מבורכות חדרו גם לעולם רפואת השיניים ואפשרו לשכלל את השיטות ולספק מזור בטיפולים בעלי סיכון של אי הצלחה, ע"י הקטנתם בסיוען של אותן שיטות משופרות וחדשות לצד שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך. אך גם, לצמצם את זמן תהליך הטיפול והליך ההחלמה וההתאוששות לאחר מכן. בדומה להשתלת שיניים ביום אחד.

    שיטת השתלת שיניים ביום אחד מתרכזת בעצם הלסת שלנו, שבתוכה מצויות השיניים שלנו, והיא מורכבת משני חלקים:

    1. עצם קורטיקלית: עצם צפופה מאוד וקליפתית, המאפשרת תמיכה טובה לשתלים מאחר והיא אינה נוטה להיספג או להזדהם.
    2. עצם אלבאולרית: מדובר בעצם שאוחזת בשיניים ומטבע הדברים היא פחות צפופה  ונספגת באופן הדרגתי. בעיקר במקומות שחסרות בהן שיניים (לאחר עקירה) או מסיבות גנטיות ומחלה.

    בשיטת השתלה ביום אחד אנו מחדירים את השתל ישירות לתוך העצם הקורטיקלית וכך נסמכים על עצמות הלסת המרכזיות שאינן נספגות ונעלמות כמו העצמות עליהן

    יושבות השיניים (עצמות אלבאולריות) כך שההשתלה מחזיקה לאורך זמן ומונעת פגיעה בחניכיים.

    ההבדלים המצויים בשיטת השתלת שיניים המסורתית:

    תהליך השתלת השיניים המסורתי כולל בתוכו שלבים ופעולות רבות – כך שמטבע הדברים מדובר בטיפול ארוך טווח הדורש סבלנות רבה, זמן המתנה רב לביקורים ולטיפולים נוספים אצל הרופא בנוסף לשלב החלמה ארוך.

    השיטה המסורתית, הדורשת המתנה לאחר עקירה וטיפולים נוספים מותירה את מקום השן ריק כתוצאה מהמתנה הארוכה. מדובר במצב שאיננו אידיאלי מכיוון שנערכת השפעה על עצמות החניכיים והלסת הגורמות להן להתכווץ, ומאחר וכוח וצפיפות הם משתנים בעלי פקטור משמעותי בהשתלת שיניים, מומלץ לחקור היטב את הנושא ולהתייעץ לגבי ההתאמה להליך.

    למי מתאימה שיטת השתלת שיניים ביום אחד?

    השתלת שיניים ביום אחד מיועדת לאנשים הסובלים מבעיות חניכיים חמורות, ולאנשים שהעצם שלהם נספגה באופן קיצוני. שני מצבים קיצוניים אלו מובילים לחוסר שיניים מוחלט, לשיניים חלשות שאיבדו את אחיזתן והן מתנדנדות. למצבים בהם השיניים עתירות בעששות נרחבות וכן לשיניים הרוסות שלא ניתן לשקמם.

    חשוב לדעת: ישנם גורמי סיכון הידועים ככאלה הפוגעים בקליטה תקינה של השתל כגון עישון כבד, סוכרת לא מאוזנת המעכבת את ריפוי הפצע סביב השתל שהוחדר ועוד.

    באשר לתהליך השתלת השיניים המידי, אנו מוצאים מספר יתרונות המייתרים את השימוש מההליך המסורתי.

    מהם היתרונות של השתלה ביום אחד?

    1. ראשית מדובר בטיפול מקיף, יעיל ואיכותי.
    2. המטרה העיקרית של שיטה זו נעוצה בנושא האסתטי, אשר מספק מענה איכותי למבוכה ולביטחון העצמי הירוד הודות לשימוש בשתלים מידיים, הסוללים את הדרך למראה יפהפה ולחיוך בטוח ומושך .
    3. להשתלה זו מצויים גם היבטים פונקציונליים. כאשר העיקריים שבהם מאפשרים לדבר, ללעוס ולתפקד ממש כמו עם השיניים הטבעיות
    4. בניגוד לשיטה המסורתית, השתלה ביום אחד מתבצעת בהצלחה גם בקרב מעשנים וחולי סוכרת וגם אצל אנשים הסובלים ממחלות חניכיים כרוניות חמורות והרסניות.
    5. השיטה מאפשרת להשתיל שיניים גם למטופלים מחוסרי עצם ומונעת הרמת סינוס ו/או השתלת עצם.
    6. טיפול זה מספק רמה גבוהה של שביעות רצון מן המטופלים מכיוון שהם יכולים לקבל שיניים חדשות באותו יום. עניין שחוסך למטופל זמן יקר, פחות כאב, פחות זמן החלמה ותוצאות מהירות יותר.

    מהן החסרונות של השתלות שיניים מידיות?

    השיטה מחייבת ידע רב בכירורגיה ושיקום לצד מיומנות וניסיון. על כן מטבע הדברים החסרונות ניכרים במקרה בו הרופא המטפל נעדר מניסיון או שהרופא ביצע את הניתוח באופן שגוי. ובכך ההליך עלול להיהפך לבעיה חמורה בעצם הלסת ולהוביל לבעיות מהותיות בפה ובחינכיים.

    לסיכום

    השתלת שיניים ביום אחד נותנת פתרון מהיר ובטוח למטופלים עם תוצאות מדהימות לאורך שנים ומאפשרת להם להתחיל חיים חדשים עם חיוך טבעי ויפה. זאת במידה והרופא המבצע בעל ניסיון וידע משמעותיים.


    ד"ר לואי סולימאן
    רפואת שיניים
    ד"ר לואי סולימאן הינו רופא שיניים מקצועי, מעל עשור עוסק בתחום של השתלות שיניים, מטפל בעיקר בשיקום הפה והשתלת שיניים ביום אחד ללא צורך בהשתלת עצם והרמת סינוס. ד"ר סולימאן עבר השתלמויות רבות בחו"ל בנושא...

    להתייעצות עם ד”ר לואי סולימאן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9969806

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • דוד יוגב 15 בנובמבר 2020 12:14

        האם ניתן לקבוע פגישה בהקדם מאחר ואני בהליך השתלה במכבי דנט כאשר בשתי הלסתות אני מועמד להשתלה כיום אני עם תותבות זמניות

         הגב

        1. מערכת מדיקו 15 בנובמבר 2020 15:02

          שלום,
          ניתן ליצור קשר עם המרפאה של ד"ר לואי סולימאן בטלפון: 077-9969806.
          לחלופין תוכל להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר ויחזרו אליך.
          בברכה, צוות אתר מדיקו.

           הגב