השתלת שיניים ביום אחד: שיטה חדשנית, קצרה ובטוחה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ברגר
השאירו פרטים או חייגו
077-2309377

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלת שיניים הולכת ותופסת תאוצה בתחום טיפולי השיניים בשנים האחרונות. מהי השתלת שיניים ביום אחד? למה זה כדאי למי הטיפול מומלץ ומהן השיטות החדשות אשר יעזרו לכם לטפל בשיניים שלכם במהירות וביעילות?

    במאמר זה נדון על:

    על כך מסביר ד"ר דב ברגר בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    השתלת שיניים הינה תהליך של התאמת שתל (בורג העשוי מטיטניום) במקום שן שנעקרה והכנסתו במקום אותה שן. הרופא המבצע את הפעולה הוא זה שיחליט על סוג השתל והתאמתו במידה הצורך לפי אורכו, רוחבו וצורתו. כמו כן, יחליט הרופא על המיקום המדויק שלו במערכת השיניים. כאשר יש צורך בעקירת שיניים עקב פגיעה בשן אחת או יותר או עששת שכבר הגיעה לשורש השן, ניתן במקומן להשתיל בקלות שתלים ללא צורך בביצוע של טיפול שורש או השחזת השיניים הצמודות. אותם שתלים מרגישים ומתפקדים כמו שן רגילה וטבעית.

    שיניים יפות אשה מבוגרת

    ד"ר דב ברגר מסביר: כיום ניתן לבצע את כל השלבים בתהליך כירורגי אחד בשיטה יעילה ואיכותית המאפשרת שיקום הפה משלב העקירה ועד שיקום על גבי שתלים, ללא צורך בהמתנה ובכך נחסך למטופל זמן רב.

    כאשר רוצים לשקם לסת שלמה באופן מיידי יש להשתיל בין ארבעה לשמונה שתלים (לפיכך היא נקראת לעתים ALL ON 4 -6 או העמסה מיידית או Immediate Loading ובכך לבנות מערכת שיניים חזקה חדשה וקבועה, ללא צורך בשיניים תותבות. עם התפתחות הטכנולוגיה והתייעלות השיטות ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד. עד כה תהליך של השתלת שיניים היה ארוך ומורכב כאשר הגישה המסורתית והמקובלת יותר הייתה להמתין 3 חודשים מרגע קליטת השתל ועד לזמן שהוא משתלב עם העצם. אך, כיום ניתן לבצע את כל השלבים בתהליך כירורגי אחד- בשיטה יעילה ואיכותית המאפשרת שיקום הפה משלב העקירה ועד שיקום על גבי שתלים, ללא צורך בהמתנה.

    למדריך "העמסה מיידית בשיטת אול-און 4-6" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ואילו רופאים מבצעים את הטיפול

    למי מתאימה השתלת שיניים ביום אחד?

    השתלת שיניים ביום אחד מיועדת לאנשים הסובלים מבעיות חניכיים חמורות, המובילים לחוסר שיניים מוחלט או שיניים אשר איבדו את אחיזתם והם מתנדנדות. או במצבים בהם השיניים עם עששות נרחבות או שיניים הרוסות שאין אפשרות לשקמם.

    שיניים יפות גבר

    איך מתבצע התהליך של השתלת שיניים ביום אחד? הטיפול כולל מספר שלבים:

    1. עורכים צילומים של השיניים, צילום CT וצילום פנורמי.
    2. תכנון מוקדם של ההשתלה הכוללים עריכת מדידות של מספר הס"מ של גובה ורוחב העצם.
    3. ביצוע עקירת כל מערכת השיניים.
    4. מנקים את המכתשים, מכינים את הרכס ומחדירים את השתלים.

    ישנה חשיבות עליונה בהחדרת השתל בכך שלשתל תהיה עוצמת אחיזה מריבית בתוך העצם, כלומר, במינימום 35 ניוטון ס"מ כושר אחיזה של השתל בעצם, באופן זה מקבלים אחיזה ראשונית.

    כמו כן, אנו מבצעים בדיקה שכל שתל עומד בקריטריונים של ההעמסה המידית.

    ומה קורה עם מטופלים הזקוקים לעצם?

    כאשר אין מספיק עצם בשן לביצוע ההשתלה, יש צורך לעבות את העצם או לבצע הרמת סינוס – פעולה כירורגית המתבצעת בלסת העליונה שבה אנו מרימים את רצפת הסינוס ומאפשרים בכך בניית כמות עצם אשר תאפשר אחיזת שתל באזור הסינוסים.

    שתלים זיגומטים

    על מה חשוב להקפיד לאחר השתלת שיניים ביום אחד?

    1. חשוב להקפיד על תזונה רכה ביותר במשך 3-4 חודשים ממועד ביצוע ההשתלה וזאת על מנת שהשתל ייקלט בצורה הטובה ביותר.
    2. להקפיד על היגיינה אוראלית גבוהה.
    3. להיות תחת מעקב של הרופא המבצע

    צפו בד"ר ברגר ומטופלים מספרים על הטיפול שעברו במרפאה להשתלת שיניים ביום אחד

    לסיכום, השתלת שיניים ביום אחד נותנת מענה מקיף, מהיר ובטוח למעוניינים במערכת שיניים יציבה לאורך שנים ולהתחיל חיים חדשים עם חיוך מלא.


    ד"ר דב ברגר
    רפואת שיניים
    ד"ר דב ברגר הינו עוסק ברפואת שיניים למעלה מ-30 שנה והוא מחלוצי השתלות השיניים בישראל. ד"ר ברגר מורשה מטעם משרד הבריאות לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית. מאז שסיים את לימודיו באוניברסיטת תל אביב, מקפיד ד"ר...

    להתייעצות עם ד"ר ברגר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309377

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות