השתלת שיניים בזאלית: הפתרון למחוסרי עצם

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
השאירו פרטים או חייגו
077-9972135

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלות שיניים בשיטה הבזאלית מסייעות לאנשים מחוסרי עצם ומתבצעות במהלך טיפול שאורך יום אחד בלבד

    צפו בד"ר ספוז'ניקוב מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    למי מיועדות השתלות השיניים בשיטה הבזאלית?

    השתלות שיניים בשיטה הבזאלית מתאימה לאנשים הסובלים מחוסר עצם, במיוחד אלבאולרית. עצם הלסת בנויה משתי שכבות עצם. הראשונה שבהן היא השכבה הבסיסית הלוא היא השכבה הבזאלית, שהווה למעשה את עצם השלד עצמו.

    מעל שכבה זו ישנה שכבת העצם האלבאולרית שזו עצם שמתפתחת באופן ייעודי לצורך קיבוע השיניים. במקרים של אובדן שן, הולכת עצם זו ומתדלדלת ובאופן זה נגרם חוסר העצם של העצם האלבאולרית.

    כיצד מבוצעת ההשתלה בפועל?

    השלב הראשון של השתלת השיניים הבזאלית הוא שלב ההכנה. בשלב זה אנו מבצעים בדיקות קליניות, צילום רטנגן ובניית מודל תלת ממדי של הלסת באמצעות סריקה של 3D CT Scanner.

    על בסיס בדיקות ופעולות אלה מבוצע תכנון מוקפד ויסודי של הניתוח לפני הגעת הפציינט.

    השתלה בזאלית מבוצעת תחת הרדמה מקומית בטשטוש ורידי עמוק תחת הכרה, וזאת מכיוון שבמהלך הניתוח נדרש שיתוף הפעולה של הפציינט.

    ביום הניתוח מגיע המטופל בשעות הבוקר והניתוח עצמו עשוי להימשך לאורך מספר שעות במהלכן גם מבוצעות כל הפעולות הכירורגיות הנדרשות וגם נלקחות מידות שיאפשרו ייצור של שיניים זמניות קבועות אותן נקבע למקומן ביום שלמחרת הניתוח.

    השתלת שיניים בזאלית

    מהו היתרון של טיפול זה על טיפולי השתלה אלטרנטיביים?

    מרבית הטיפולים הרגילים של השתלת שיניים בתנאים של חוסר עצם מבוססים על החשיבה שאם חסרה עצם, צריך פשוט לבנות אותה מחדש על מנת שניתן יהיה לקבע בה את השתלים.

    טיפולים אלה מבוססים על בניית העצם האלבאולרית באמצעות תהליך שנקרא השתלת עצם שלוקח זמן רב, לפחות 10 חודשים (ולעיתים יכול להגיע גם לשנתיים), רק בכדי שהעצם החדשה תתקבע במקומה.

    השתלת שיניים בזאלית מבוצעת למעשה אל תוך העצם הבזאלית שממנה אין חוסר ובכך חוסכים את כל הפרוצדורה של השתלת העצם האלבאולרית.

    כיצד משמשות שיני המטופל עצמו להכנת השתלים?

    כיום הוכח כי שתל של עצם אוטוגנית העשויה מהעצם של המטופל עצמו. כך שהכי נכון לעשות זאת משיניים עקורות של הפציינט עצמו.

    בזמן הפעולה אנחנו עוקרים את השיניים של המטופל ובאמצעות קיט מיוחד שנועד לכרות רקמת עצם של המטופל, הופכים את השיניים של הפציינט לשתל עצם הכי טוב שקיים.

    תהליך הכנת שתלי העצם אורך 10 דקות לכל היותר מה שגם מבטיח זמינות גבוהה של אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל תהליך השתלת שיניים.

    השתלת שיניים

    כיצד נראה תהליך ההחלמה?

    בביצוע נכון של ההשתלה על פי כל הפרוטוקולים והפרוצדורות המוגדרות לטיפול, ניתן להחזיר את המטופל לשגרה כבר כעבור יומיים מיום הניתוח, לאחר שגם קובעו במקומן השיניים הזמניות ביום למחרת הניתוח.

    לאורך תקופת ההחלמה מקבל המטופל אנטיביוטיקה ולעתים גם סטרואידים במינון נמוך על מנת להתמודד עם השפעות הפעולות הכירורגיות בתקופת ההחלמה.

    במרבית המקרים בתוך שבועיים המטופל כבר לא מרגיש דבר מהטיפול ויכול לחזור לשגרה מלאה לא רק בפעילות היומיומית אלא גם בתחושות הפנימיות שלו.


    ד”ר לארי ספוז’ניקוב
    רפואת שיניים
    ד"ר לארי ספוז'ניקוב הינו רופא שיניים בעל וותק של מעל ל- 30 שנה, בעל מרפאה פרטית בתל אביב ברחוב הארבעה 28, מגדלי חג'ג – קומה 17 מגדל צפוני. המרפאה מתמחה בהשתלות שיניים בזאליות, השתלות שיניים...

    להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9972135

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות