השתלות שיניים ביום אחד: היתרונות והחסרונות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר נזריאן
השאירו פרטים או חייגו
077-8035535

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלת שיניים ביום אחד תפסה תאוצה רבה בשנים האחרונות בארץ והפכה כבר לנפוצה מאוד ופרסומים רבים מבטיחים בעצם דרך קצרה ומהירה לחיוך מושלם

    צפו בד"ר נזריאן מסביר על כך בראיון בתכנית בקו הבריאות


    מהי בעצם השתלת שיניים ביום אחד ואיך היא מתבצעת?

    השתלת שיניים ביום אחד בעצם מתבצעת בצורה כזאת שעוקרים את השן המיועדת לעקירה ובאותה תעלה, משתילים שתל שהוא בעצם מדמה את השורש שאותו עקרנו.

    השתל הוא בעצם בורג, שעשוי מטיטניום. מבריגים אותו לתוך התעלה כך שהיא הופכת להיות יציבה, ועל השתל עצמו, כבר באותו יום :מדביקים או שמבריגים את הכתר עצמו, את השן, עצמה ואז המטופל יוצא אחרי עקירה עם שן חדשה.

    מה ההבדל בין השתלת שיניים רגילה לבין השתלת שיניים ביום אחד?

    בהשתלת שיניים מסורתית, קודם כל עוקרים את השן, מחכים לריפוי הטבעי הביולוגי של האזור של העצם וגם של החניכיים (ממוצע בין חודש ל-3 חודשים, תלוי בעקירה ובמצב של החניכיים לפני זה).

    אחרי חודשיים – שלושה משתילים את השתל עצמו ומחכים לשתל שיתרפא, מינימום שלושה חודשים. זהו התהליך הביולוגי, ורק אחרי 3 חודשים, שכבר עברנו את כל התהליך הביולוגי המסורתי, אנחנו מעמיסים את השן המיועדת.

    כמה זמן קיימת השיטה של השתלת שיניים ביום אחד?

    השתלת שיניים ביום אחד קיימת כבר כעשור והיא ותפסה תאוצה בארץ ב 6-7 שנים האחרונות. השיטה לא הייתה בשימוש רב, בשל דרישה של הלקוחות שלא כל כך רצו להמתין לריפוי ולא הייתה להם סבלנות, ורצו לעשות הכל מהר ולצאת עם שיניים יפות וחיוך מושלם כמו שהיה להם בצעירותם.

    מתי ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד ומתי לא?

    מקרים אלה צריך לבדוק בצורה מדוקדקת, צריך להיצמד לשיטה המסורתית כי זאת הביולוגיה, ולא ניתן לזרז את הביולוגיה. צריך לתת לאזור, לעצם עצמה וגם לחניכיים להתאחות כמו שצריך, בצורה נינוחה, ולא לשים את השתל בפנים בחיפזון.

    לפי השיטה המסורתית, עד שיש קליטה של השתל הוא מינימום 3 חודשים, בזמן זה העצם בעצם נבנית מסביב השתל, בונה אותו ומחזיקה אותו. לאחר שהשתל נקלט, אפשר בבטחה לבוא, לפתוח שוב, אם הוא לא פתוח מראש, לשים את המבנה ואת הכתר. זאת השיטה הבטוחה שעובדת ברוב המקרים, כמובן- יש כישלונות במקרים מסוימים אך השיטה הזאת יותר בטוחה ועדיפה.

    האם סיכוי ההצלחה של השיטה הקונבנציונלית, הישנה והאטית גבוהים יותר מאשר של השיטה החדשה, השתלה ביום אחד?

    להערכת ד"ר נזריאן, אפשר לעשות את ההשתלה ביום אחד אבל צריך לבחור את המקרים האלה ממש בצורה מאוד זהירה, לעשות הערכה נכונה של המבנה של הלסת ושל המצב הרפואי של המטופל אבל לפי דבריו של ד"ר נזריאן: "השיטה המסורתית והישנה אמנם אורכת יותר זמן אך היא בטוחה יותר ונותנת לנו תוצאות יפות יותר לאורך זמן".


    ד"ר ירון נזריאן
    הרמות סינוס
    ד"ר ירון נזריאן הינו מומחה לכירורגיה פה ולסת, בעל מרפאה פרטית באשדוד.

    להתייעצות עם ד"ר נזריאן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8035535

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות