לעבור את הלילה בשלום: הפטנט שמונע דום נשימה בשינה ומאפשר לישון בשקט

למידע והתייעצות

להתייעצות עם יוסי ספוז'ניק
השאירו פרטים או חייגו
077-8050950

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    רופא השיניים ד"ר ז'וליין יעקובוב מזהיר מפני דום נשימה בשינה שתוקף לרוב אנשים מעל 40 ומסביר מדוע חשוב להשתמש בפיתוח הדנטלי "לילה רגוע" שלא רק משפר את איכות החיים, אלא ממש מציל אותם

    צפו בד"ר ז'וליין יעקובוב ויוסי ספוז'ניק מרחיבים על הנושא

    אם קשה לכם להירדם בלילה, אתם קמים אחרי 8 שעות שינה ועדיין מרגישים עייפים או אם אתם נוחרים, אולי אתם סובלים מדום נשימה בשינה.

    מדובר על תופעה עם פוטנציאל גדול לגרום נזק רב ולכן חשוב מאוד לטפל בה בהקדם.

    אחת הדרכים היעילות והפחות מסורבלות לטפל בבעיה היא באמצעות פיתוח דנטלי שהמציא יוסי ספוז'ניק, עוסק בטכנאות שיניים ובעל רישיון לעיסוק בטכנאות שיניים ומי שעומד מאחורי "לילה רגוע", המעניק פתרון רפואי מיידי לנחירות ולדום נשימה ללא ניתוח.

    מדובר בהתקן דנטלי שאיתו האדם הנוחר ישן במהלך הלילה וככה מונע דום נשימה בשינה.

    מי נוטה לסבול מדום נשימה בשינה ומה ההשלכות של התופעה?

    "מי שסובל בדרך כלל מדום נשימה בשינה הם אנשים מעל 40, השרירים שלהם כבר רפויים אבל לפעמים זה קורה גם אצל אנשים יותר צעירים", מסביר ד"ר ז'וליין יעקובוב, רופא שיניים ומטפל בדום נשימה בשינה במיזם "לילה רגוע".

    "דום נשימה בשינה מתרחש כאשר יש חסימה בזמן השינה של נתיב האוויר באזור הלוע", מסביר ד"ר יעקובוב.

    "האדם לא מכניס אוויר מעל עשר שניות חמש פעמים בשעה. הרבה פעמים הסביבה מודעת לנושא כי האדם ישן ולא נינוח, לפעמים ממש מפסיק לנשום לרגע, נוחר נחירות רמות. במקרים מסוימים האדם יכול לקום כמה פעמים בלילה כדי להטיל את מימיו ובחלק מהמקרים הוא קם בבוקר עם כאב ראש".

    הפטנט שמונע דום נשימה בשינה

    מה עושים במקרה שיש חשש לדום נשימה?

    "הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להגיע למעבדת שינה עם הפניה של רופא אף אוזן גרון. גם רופא שיניים שעוסק בתחום יכול לזהות את הבעיה ולהפנות למעבדה שתיתן תשובה חד משמעית לנושא".

    מלבד העובדה שזה מציק לאיכות חיים ולאנשים סביבנו, האם יש בזה סכנת חיים?

    "כשמדובר בסימפטום אחד מאלה שמניתי ייתכן שמדובר בבעיה קלה, אבל כשיש כמה סימפטומים שמופיעים ביחד צריך להתייחס לזה בכובד ראש".

    יש לזה גורם גנטי?

    "כן, בהחלט. נחירות זה עניין גנטי, וזה מושפע בדרך כלל ממבנה הלוע וגובה הלשון. מעבר לכך עודף משקל עלול להוות בעיה שתגדיל את הסיכון".

    איך אפשר לפתור את זה בצורה לא פולשנית?

    "הפתרון הכי נפוץ זה מסכת החמצן – סיפאפ, שלוקחת את החמצן מהחדר ודוחסת אותו בלחץ חיובי. הפתרון האידיאלי הוא התקן דנטלי שפותח את נתיב האוויר לרמה שהגוף זקוק לה. זה פתרון יעיל וטוב ופחות מסורבל מהמסכה".

    הפטנט שמונע דום נשימה בשינה
    התקן דנטלי שאיתו האדם הנוחר ישן במהלך הלילה וככה מונע דום נשימה בשינה

    יש גם חסרונות להתקן הזה?

    "החיסרון הכי גדול של ההתקן זה שהוא לא מתאים לאדם שהשיניים שלו לא בריאות מכיוון שההתקן יושב על השיניים".

    מה ההליך שעובר אדם שצריך את ההתקן הזה?

    "נכנסים לאתר שלנו, עונים על שאלון ולאחר מכן עוברים בדיקת התאמה שקובעת האם ובאיזה אופן ניתן להתקין את ההתקן הזה בפיו של המטופל".

    מה משך אותך כרופא שיניים להתעסק עם דום נשימה?

    "שני ההורים שלי עם דום נשימה בשינה וגם אני סובל מהבעיה, כי כבר אמרנו שזה גנטי, ולכן זה עניין אותי לחקור את הנושא. אצלי הסימפטום היחידי היה העייפות עם היקיצה. זה בלט במיוחד בשבת".

    יש מטופל ספציפי שאתה זוכר שריגש אותך?

    "היה לי מקרה של אדם שהלך 15 פעמים בלילה לשירותים. מכיוון שהוא לא נחר בכלל הוא לא חשב שיש לו בעיה של דום נשימה עד שהפנו אותו למעבדת שינה. ברגע שהתקנו לו את ההתקן נפתרה הבעיה וכעת הוא ישן לילה שלם בלי לקום פעם אחת מהמיטה".


    יוסי ספוז'ניק
    טכנאות שיניים
    יוסי ספוז'ניק הינו טכנאי שיניים אומן, מייסד ומנכ"ל של מרכז רפואי לילה רגוע. ליוסי 40 שנות ותק במקצוע והוא בעלים של מעבדת שיניים "ניב" בנהריה. יוסי ספוז'ניק 13 שנים בתחום ההתקנים הדנטליים והוא מייצר ומפתח...

    להתייעצות עם יוסי ספוז'ניק
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8050950

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות