תוסף תזונה חדשני המסייע לחולי סוכרת

למידע והתייעצות

ליצירת קשר לגבי המוצר
השאירו פרטים או חייגו
077-2320058

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואה משלימה

    תוסף תזונה חדשני המורכב מתרכובת צמחית תורם לאיזון רמות הגלוקוז בדם על ידי הפחתת יכולות הפחמימות להיספג במעי, התוסף נחקר קלינית בשיתוף קופת החולים מכבי ונמצא כמסייע לסוכרתיים וטרום סוכרתיים

    צפו בד"ר פוגל מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות בהנחיית פרופ' קרסו ופרופ' פרידמן

    צמחי מרפא וסוכרת

    עד לפני כ-150 שנים צמחי מרפא היוו את עיקר הרפואה והם כלי הריפוי העתיק ביותר עלי אדמות. משחר האנושות ליקטו בני האדם שורשים, עלים וחלקי צמח אחרים כמזון זמין ולמטרות ריפוי שונות ומגוונות. בכל אזור על פני כדור הארץ השתמשו בצמחייה המקומית לצרכי רפואה והצטבר ניסיון קליני דרך התבוננות.

    צמחי המרפא המערביים, שהיו בשימוש במשך אלפי שנים באירופה ובצפון אמריקה, היוו את הבסיס לתרופה הפרמצבטית הראשונה – האספירין, שסונתזה במעבדה ב-1897 וסימנה את תחילת עידן תעשיית התרופות.

    בהמשך, בשנות ה-20 של המאה ה-19 התגלה שמרכיב ה-Gelegine בצמח הגלגה (Galega Officinalis) הוא היפוגליקמי והפיקו ממנו את התרופה: Glucophage, שעד היום היא תרופה מובילה לטיפול בסוכרת.

    אבי: "כיום הסוכרת שלי מאוזנת בזכות אינסולין בשילוב תוסף התזונה הזה"

    ההבדל בין צמח מרפא לתרופה

    ההבדל המהותי ביותר בין תרופה לבין צמחי המרפא נעוץ בכך שתרופה מורכבת מחומר בודד אחד, בעל השפעה חזקה על מספר מצומצם של מנגנונים פיזיולוגיים, בעוד שצמחי המרפא, או תערובות של תמציות צמחיות מרוכזות, מכילים מגוון רחב של רכיבים פעילים, המשפיעים באופן הרמוני על מנגנונים ביולוגים מגוונים.

    קיימים מאות צמחים בעלי תכונות היפוגליקמיות, כאשר כל צמח מתאפיין גם בתכונות נוספות, בעלות השפעות שונות, על מערכות אחרות. כשרושמים צמח למטופל, מופעל שיקול דעת בשאלה מה הן המטרות הנוספות בטיפול, מעבר להורדת רמות הגלוקוז בדם, כמו הקלה על תסמיני גסטרופרזיס, שיפור זרימת דם, העלאת רמות סרוטונין או אפקט אנטי דלקתי.

    תוסף התזונה "אסכרקס"

    אסכרקס היא תרכובת צמחית בעלת יכולות המחקות את התרופות הקונבנציונליות לסוכרת. החומרים שובחו בעזרת טכנולוגיות עכשוויות. כלולים בה שישה צמחים שפועלים בסינרגיה. הדבר הוכח ע”י חלוקת התרכובת לשתים.

    קבוצה בת 10 חולים טופלה בחלק מהתרכובת והשנייה בחלק אחר. בהמשך אוחדו הקבוצות.

    התוצאות הראו עלייה מרשימה באפקטיביות של כלל המרכיבים יחד. הניסוי ההתחלתי היה עם חולי סוכרת מסוג 2 בעלי ערכי סוכר גבוהים (המוגלובין מסוכרר בסביבות 9%).

    לאחר שטיפול ברפואה הקונבנציונלית לא הועיל להפחתת רמות הסוכר, הוגשה הצעה לניסוי קליני לפני הוועדה העליונה של רופאי מכבי, בראשות פרופ’ ברכה רמות ז”ל ופרופ’ פיינרו שהיה דיקן ביה”ס לרפואה בת”א. בסה”כ טופלו בניסוי 119 חולים והתוצאות מוצגות במחקר הקליני.

    פעילות האסכרקס היא תוצר סינרגטי של רכיביו הטבעיים ומאזנת את רמות הגלוקוז בדם, על ידי הפחתת יכולת הפחמימות להיספג במעי, יצירת רגישות גבוהה יותר לאינסולין, דיכוי הגלוקגון שמעודד את תאי הכבד לייצר גלוקוז וצמצום ספיגת הגלוקוז במערכת הסינון הכלייתית. אסכרקס נחקר קלינית בשיתוף קופ”ח מכבי ונמצא כמסייע לסוכרתיים ולטרום סוכרתיים.

    אסכרקס רשום כפטנט בישראל ובאירופה ומיוצר בישראל על ידי “ברא צמחים” לפי תקן GMP ובעל רישום FDA.

    אסכרית

    דרכי הפעולה העיקריות של אסכרקס:

    1. הפחתת יכולות עיכול הפחמימות על ידי האטת תהליך העיכול וכן הפחתת יעילות האנזימים בפירוק הפחמימות לחד סוכר שנספג.
    2. בדומה לגלוקופג’, שאגב גם מקורו צמחי, פועלים מספר פקטורים בווקטורים זהים על ידי הפחתת התנגודת לאינסולין ובכך ייעול החדרת הגלוקוז לתאים ובעיקר לשרירים ולכבד, ובמקביל הפחתת פירוק הגלוקגון.
    3. השפעה על הסינון הכלייתי, באמצעות הורדת הסף לפינוי הגלוקוז על ידי סילוקו מהגוף.

    מהלך המחקר והניסוי הקליני

    בניסוי הקליני בחנו מומחים בתחום הסוכרת את תרכובת האסכרקס ב-119 חולי סוכרת מסוג 2. המטרה הייתה לבחון את יעילות התרכובת באיזון ערכי הגלוקוז בדם, ההמוגלובין המסוכרר ושומני הדם (כולסטרול וטריגליצרידים).

    103 חולי סוכרת מסוג 2 סיימו 12 שבועות טיפול ומעקב. להלן הממצאים:

    • ירידה בממוצע של ערכי הגלוקוז בדם מ- 211 מ”ג ל- 133 מ”ג (37%)
    • ההמוגלובין המסוכרר ירד מ- 9.0% ל- 7.1% (22%)
    • ממוצע הירידה של כלל הכולסטרול ל- 185 מ”ג (13%)
    • הטריגליצרידים ירדו ל -160 מ”ג (40%)

    מתוך 13 חולים שטופלו בתחילת הניסוי באינסולין, 5 חדלו להזריק וטופלו בדרך פומית, 8 נותרים הפחיתו כדי 30% את מינון האינסולין המוזרק.

    בממצאים הקליניים נמצאה הטבה במבנה כלי הדם הפגומים בעיניים, ריפוי מוחלט בשני חולים שטופלו זה מכבר בפוטותרפיה (לייזר) וב-6 הנותרים נעצרה הפגיעה. ב-3 חולים עם פגיעה משמעותית בתפקודי הכליה חלה הטבה ניכרת בתפקודי הכליה. 5 גברים שסבלו מאימפוטנציה שבו לקיים יחסי מין.

    רק 12 מהמטופלים לא הגיבו לטיפול באסכרקס.

    תוצאות הניסוי מוכיחות באופן מובהק כי ניתן לאזן סוכרת מסוג 2 ולחיות לצד המחלה גם בעזרת טיפול טבעי בשילוב עם שינויים נדרשים באורח החיים.

    זכרו כי תוספי התזונה וביניהם צמחי המרפא נמצאים בפיקוח אגף המזון ולא בפיקוח אגף התרופות, ולא חלה עליהם הרגולציה שחלה על תרופות. מסיבה זו, מומלץ לקנות צמחי מרפא רק מחברות מוכרות בשוק שאתם בטוחים באמינותן.



    ד"ר דב פוגל
    רפואת ילדים
    ד”ר דב פוגל MD Ph.D למד רפואה בבולוניה (איטליה) וסיים בשנת 1974 את לימודיו בפקולטה לרפואה בטכניון. משמש כרופא ילדים מאז 1983. הקים וייסד שני מכונים להתפתחות הילד ומזה שמונה שנים מנהל רפואי של שתי...

    ליצירת קשר לגבי המוצר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2320058

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • Hanna Itzkovitz 9 במרץ 2021 10:29

        האם למי שיש סכרת גבוליית מותר לקחת זאת?לוקחת תרופה ללחץ דם ותת פעילות הבלוטה

         הגב

        1. מערכת מדיקו 20 בפברואר 2022 14:12

          מותר כל עוד אינך בהריון או מתחת לגיל 18
          אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

           הגב