הפרעות קצב של הלב: הטיפולים החדשים

למידע והתייעצות

לקביעת תורים
השאירו פרטים או חייגו
077-2310810

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > קרדיולוגיה

    ישראל מתקדמת לחזית הבמה העולמית בטיפול בהפרעות קצב של הלב. במרכז הרפואי ע״ש שמיר (אסף הרופא) הוקם בשנה האחרונה מכון בינלאומי מוביל וייחודי מסוגו בארץ להפרעות קצב לב,

    הסיפור הלא ייאמן של רועי, אשר סבל מהפרעת קצב לב, הגיע עם התקף לבית החולים וכמעט איבד את חייו וברגע האחרון הצליח להתאושש ולחזור לחיים בזכות הצנתור החדשני שעבר על ידי פרופ' אלעד אנטר. 

    צפו בכתבה עם רועי ואשתו יחד פרופ' אלעד אנטר מהמרכז הרפואי ע"ש שמיר מסביר על כך בתוכנית סטטוסקופ ברשת 13

    הפרעות בקצב הלב הן תופעה שכיחה המתייחסת להתפתחות קצב לב חריג בעקבות שיבוש במערכת ההולכה החשמלית של הלב.

    ללב יש קוצב טבעי, אך במקרים מסוימים האותות החשמליים יכולים להשתבש, מצב המוביל לקצב לב לא תקין כך שהלב פועם מהר מדי, לאט מדי, או באופן לא סדיר.

    סוגים נפוצים של הפרעות בקצב הלב כוללים פרפור או רפרוף פרוזדורים, טכיקרדיות עליתיות או חדריות ופעימות לב מוקדמות.

    מהם התסמינים של הפרעות קצב ?

    1. דפיקות לב מהירות
    2. קוצר נשימה
    3. ירידה ביכולת לבצע מאמצים ועייפות.

    תסמינים מסוכנים יותר כוללים:

    1. התעלפויות
    2. התפתחות אי-ספיקת לב
    3. שבץ מוחי ומוות מדום לב

    לדברי פרופ' אלעד אנטר: "בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית ביכולת לאבחן הפרעות קצב ולטפל בהן, ורובן ניתנות לריפוי על ידי צנתור לב בפעולה מלעורית ללא חתכים או צלקות."

    טיפול מהפכני לתסמונת ברוגדה:

    אחת מהפרעות הקצב השכיחות היא תסמונת ברוגדה, שהיא תסמונת גנטית בה קיים שיבוש בתעלות היוניות שבלב, והיא יכולה להוביל בהפרעות קצב מסכנות חיים כולל דום לב באנשים בדרך כלל צעירים, פעילים, ולכאורה בריאים.

    מתסמונת זו סובל רועי אליהו אשר למזלו שרד את אירוע דום הלב בזכות עירנותה של אשתו שביצעה בו החייאה עד להגעת כוחות ההצלה. בליבו הושתל דפיברילטור וניתנו לו תרופות, אך אילו לא מנעו את האירועים הנוספים שחווה. החיים עם דפיברילטור ותרופות הם אינם חיים רגילים בייחוד עבור אדם צעיר.

    טיפולים אילו לא מונעים אירועים חוזרים, ולרוב כרוכים בהתפתחות תסמונת פוסט-טראומטית משווקים חשמליים חוזרים. רועי הופנה לפרופ׳ אלעד אנטר. רועי עבר צנתור באזור בלב שגורם להפרעת הקצב בתסמונת ברוגדה, מופה ונצרב בהצלחה וללא סיבוכים.

    רועי עבר צנתור באזור בלב שגורם להפרעת הקצב בתסמונת ברוגדה, מופה ונצרב בהצלחה וללא סיבוכים במרכז הרפואי שמיר(אסף הרופא) במכון להפרעות קצב הלב בראשותו של פרופ' אלעד אנטר.

    למרות שאבלציה (או צריבה) כשלעצמה היא אינה הליך חדש, הליך זה במטופלים עם הפרעות קצב חדריות כמו ברוגדה דורשים מיומנות קליניות וטכניות גבוהות.

    הבשורה לחולים בהפרעות קצב לב: מכון בינלאומי מוביל וייחודי בישראל לטיפול בהפרעות קצב מוקם במרכז הרפואי ע״ש שמיר (אסף הרופא) בראשותו של פרופ' אלעד אנטר

    לדברי פרופ' אלעד אנטר "אנחנו בעיצומה של בניית מכון לטיפול בהפרעות קצב ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר, המשלב בין ידע נרחב לניסיון קליני בינלאומי עשיר המעניק את הטיפולים היעילים, הבטוחים והמתקדמים בעולם".

    בבסיס המכון עומד צוות מקצועי רחב המשלב מצוינות בכל אחד מהאספקטים בטיפול בהפרעות קצב, החל מאבחון גנטי מוקדם, כפי שתואר במקרה של רועי אליהו עם תסמונת ברוגדה, השתלת קוצבי הלב המתקדמים בעולם וטיפול בהפרעות קצב על ידי אבלציה בשיטות וטכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחנו.

    פרפור פרוזדורים וטכנולוגיות אבלציה חדשות

    במקרים של פרפור פרוזדורים הטיפול יכול להיעשות כיום על ידי שימוש בטכנולוגיות אבלציה יעילות ובטוחות יותר (אלקטרופורציה), אשר פותחו בשיתוף מעבדת המחקר של פרופ' אלעד אנטר, בה נרכש ניסיון קליני רב, תוך כדי הובלת מחקרים בינלאומיים, ואף לימוד והטמעה בקרב מרכזים בינלאומיים רבים לפני שאלו אושרו לשימוש.

    פרופ' אנטר מוסיף: "טכנולוגיה נוספת אותה אנו מפתחים הם מיקרו-קטטרים היכולים להיכנס לכלי הדם הקטנים ביותר ולטפל בהפרעות קצב להן אין מענה בטכנולוגיות קיימות. הניסיון הקליני העשיר והיכולות הטכניות הגבוהות גם עוזרות לנו לצמצם או להעלים בכלל את השימוש בקרינה וחומרי ניגוד תוך ורידיים כדי להפחית את חשיפת המטופלים לסכנות שבטיפול."

    פרופ׳ אנטר טיפל באלפי מטופלים, כולל אנשי סגל הבית הלבן, אשר הגיעו אליו ממקומות רבים בעולם לצורך התייעצות וטיפול, בייחוד כאלו עם הפרעות קצב מורכבות אשר נכשלו בטיפולים קודמים.

    לאחר כ-20 שנה בארצות הברית, פרופ׳ אנטר חזר לישראל כדי לקדם את תחום הטיפול בהפרעות הקצב תוך הקמת מכון בינלאומי מוביל המשלב בין מצוינות קלינית עתירת ניסיון, פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך, לימוד והוראה.

    כיצד קורה שדמות כל כך בכירה ברפואת הלב העולמית חוזרת לישראל?

    ״כאשר פגשתי את מנכ"לית המרכז הרפואי ע״ש שמיר, ד״ר לב-ציון קורח, היה לי ברור שהמרכז הרפואי נמצא בעיצומו של שינוי תפיסתי וייחודי במערכת הבריאות הציבורית בישראל, השם לו למטרה לקדם ולהנגיש את הרפואה המתקדמת בעולם לאוכלוסייה הגדולה המטופלת בבית החולים, וזאת על ידי הגדלת ההיתכנות של מחקר ופיתוחים טכנולוגיים ותרגומם לטיפולים רפואיים מתקדמים.

    במרכז הרפואי ע״ש שמיר קיים מכון המחקר והפיתוח הפרה-קליני המתקדם בישראל בראשותו של ד״ר יריב סימן טוב, אליו מגיעות חברות סטארט-אפ מכל העולם כדי לפתח טכנולוגיות חדישות.

    כחוקר, העושר בישראל ובשמיר בפרט של מחקר ופיתוח טכנולוגיות רפואיות הוא אטרקטיבי במיוחד.

    בנוסף, מערך הלב בראשותו של פרופ׳ שמואל פוקס, ובו יחידת הצנתורים בראשותו של פרופ׳ סער מינחה אשר משלבים יכולות מקצועיות מהגבוהות בעולם ואנושיות יוצאת דופן קסמו לי מאוד.

    ראיתי כיצד מנכ"לית עם חזון, מוטיבציה ויושרה מקצועית מצליחה לשנות את איכות הטיפול הרפואי במערכת בריאות ציבורית לא פשוטה, והרגשתי שאני רוצה להיות חלק מזה, להחזיר ולחזק את הרפואה והחברה בישראל.


    פרופ׳ אלעד אנטר
    קרדיולוגיה
    פרופ' אלעד אנטר הוא קרדיולוג, מומחה להפרעות קצב, מהשורה הראשונה העולם אשר חזר לאחרונה לישראל ומנהל את המכון להפרעות קצב במרכז הרפואי ע״ש שמיר (אסף הרופא). פרופ׳ אנטר הוא מבכירי הקרדיולוגים בעולם, אשר במשך שנים...

    לקביעת תורים
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2310810

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • שרי 18 ביולי 2023 14:24

        הי
        אשמח לפרטים. האם מתאים לפרפור פרוזדורים של כ-15 שנה?
        האם השירות ציבורי או פרטי, האם יש החזר דרך קופות החולים
        תודה

         הגב

        1. מערכת מדיקו 20 ביולי 2023 15:50

          הי שרי,
          ניתן לפנות בט: 077-2310810 לבירור פרטים
          בברכה, צוות אתר מדיקו

           הגב

      • Joseph Aldema 23 במאי 2023 19:41

        אני סובל מהפרעות קצב מסוג פרפור עליות ,הייתי רוצה לדעת איך אפשר לתאם פגישה עם הרופא פרופ' אלעד אנטר

         הגב

        1. מערכת מדיקו 23 במאי 2023 20:51

          שלום רב,
          תוכל לפנות למרכז הרפואי בטל: 077-2310810
          רק בריאות.

           הגב

        2. רוני שטרן 2 באוגוסט 2023 14:34

          מבקש לשוחח בענין פרפור

           הגב

      • אהרון 19 במאי 2023 10:01

        בעיות בקצב הלב הופיעו לאחרונה בקצב מסחרר. קשור ישירות לחיסון נגד קורונה,

         הגב

        1. גינת 9 ביוני 2023 23:21

          אתה סטטיסטיקאי? רופא קרדיולוג? איך הגעת למסקנות כל כך נחרצות?

           הגב