ורידים בולטים ברגליים: הטיפול החדשני בקיטור

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ריינה
השאירו פרטים או חייגו
072-216-0016

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיית כלי דם

    ורידים בולטים ברגליים מהווים בעיה אסתטית ורפואית וללא טיפול עלולים להיווצר בצקות, דלקות ואפילו דימומים ברגליים. מהם הסיבות להופעת הורידים הבולטים ומהם הטיפולים? ומהו הטיפול החדשני להעלמת הורידים ברגליים באמצעות קיטור | מדריך

    על כך מסביר ד"ר אנטוניו ריינה בתכנית המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    שרירי הרגליים הם אלה שתפקידם לעזור לדם לזרום מעלה מהוורידים חזרה ללב. על מנת לאפשר זאת ישנם שסתומים חד כיווניים הנמצאים בתוך הוורידים ותפקידם לאפשר לדם לזרום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.

    כאשר השסתומים האלה נפגעים הם אינם מונעים מהדם לזרום מטה לרגליים וגורמים למצב של וורידים באי ספיקת דם ולפיכך נוצרים הורידים הבולטים ברגליים.

    ורידים בולטים ברגליים 2

    הסיבות להיווצרות סתימה בשסתומים שגורמת להיווצרות של ורידים בולטים

    1. נתונים תורשתיים

    2. עליה משמעותית במשקל והשמנת יתר

    3. הריונות ולידות

    4. היחלשות שרירי הרגליים לאחר עמידה ממושכת באופן קבוע

    5. כאשר ישנה הצטברות של דם בוורידים בחלקן התחתון של הרגליים הדבר גורם לכובד בפעילות רגילה ונפיחות ברגליים.

    ד"ר אנטוניו ריינה: "הלחץ שמופעל על הוורידים גורם להתרחבות שלהם מכיוון שהם לא עומדים בלחץ של הדם בתוכם, ומתחיל תהליך של בליטת הוורידים מתחת לעור. הטיפול היחידי להיווצרותם של וורידים בולטים ברגליים היא על ידי הוצאת הוורידים לגמרי או לסגור אותם באופן כזה שלא יאפשר זרימת דם בהם בעתיד".

    בעבר היה נהוג לבצע ניתוח להוצאת אותם ורידים אך כיום ישנן מספר שיטות לטיפול בוורידים בולטים בצורה מהירה יעילה וקלה והם: טיפול בוורידים באמצעות לייזר, וטיפול בוורידים באמצעות גלי רדיו.

    מהו טיפול בוורידים באמצעות קיטור?

    טיפול בוורידים באמצעות קיטור הוא שיטת טיפול חדשה יחסית המבוצעת על ידי שטיפת הדם מהווריד על ידי שימוש באדי קיטור בטמפרטורה גבוהה יותר מ-120 מעלות, אשר שורפת את הדופן הפנימית של הווריד הגורמת להיווצרות של תהליך דלקתי באזור ובסופו של דבר לווריד להיסתם ולהיעלם.

    ד"ר אנטוניו ריינה: "על ידי טיפול באמצעות קיטור לוורידים, ניתן לטפל בוורידים ראשיים ומשניים ולהעלים אותם בהתאם. מדובר בשיטה יעילה במיוחד שכן בניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר ובניתוח לטיפול בוורידים באמצעות גלי רדיו לא ניתן לטפל בוורידים המשניים אלא רק בוורידים העיקריים".

    מכשיר קיטור לטיפול בורידים בולטים ברגליים
    מכשיר הקיטור לטיפול בורידים בולטים ברגליים, באדיבות Cermavein

    טיפול בווריד באמצעות קיטור מחליף טיפולים קודמים שכללו שליפה של הווריד. בשיטה זו של שימוש בקיטור נעשה שימוש באדים של מים מזוקקים, ומכיוון שגוף האדם מכיל יותר מ70% מים נתון זה מהווה את היתרון העיקרי של השיטה, אין צורך בשימוש בחומר זר שכן מים מזוקקים הינם חומר טבעי שלא גורם לתופעות לוואי במהלך הטיפול או לאחריו.

    טיפול בוורידים באמצעות קיטור הינו טיפול מהיר ויעיל שמבוצע בקלות ומהווה תחליף לניתוחים פולשניים לטיפול בוורידים שהיו מקובלים בעבר.

    איך מתבצע הניתוח לטיפול בוורידים באמצעות קיטור?

    ניתוח לטיפול בוורידים על ידי שימוש בקיטור מתבצע תחת הרדמה מקומית של הוריד ומתן זריקת טשטוש למטופל, טיפול שאורך כחצי שעה.

    לאחר ביצוע ההרדמה מוחדרת מחט לתוך הווריד בו יש לטפל, תחת אולטרסאונד להחדרה מדויקת של המחט. דרך אותה המחט מוכנסת צינורית דקה לאורך כל הווריד, כאשר בקצה הצינורית משחררים אדי מים מזוקקים בהדרגה, והם מבצעים שטיפה של הדם בתוך הווריד, ובמקביל צורבים ושורפים את דופנו הפנימית של הוריד.

    שיטה זו יעילה במיוחד לטיפול בוורידים ראשיים. כאשר הטיפול נעשה בוורידים משניים, ניתן להחדיר מחט בלבד ודרכה לשחרר את האדים של המים המזוקקים לטיפול באותם וורידים.

    ביצוע ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות קיטור גורם לאותו הווריד המטופל להיסתם ולאחר זמן קצר להיספג ולהיעלם לגמרי.

    ההחלמה וההתאוששות לאחר ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות קיטור :

    הניתוח לטיפול בוורידים באמצעות קיטור אינו כואב, אך תיתכן תחושת צריבה קלה באזורים בהם בוצע הטיפול. תיתכן תחושה של כאב קל במשך שבועיים לאחר ביצוע הניתוח כאשר תהליך סתימת הווריד מתבצע, וניתן ליטול משככי כאבים בהתאם לצורך.

    רגליים יפות וחלקות

    ד"ר אנטוניו ריינה: "ההתאוששות מטיפול בוורידים באמצעות קיטור היא מהירה, מכיוון שמדובר באחת הטכנולוגיות החדשניות והמתקדמות בתחום שמאפשרות חזרה מידית לשגרה לאחר ביצוע הטיפול".

    במהלך תקופה ההחלמה על המטופל לעשות הליכות במשך כל יום על מנת להניע את הרגליים בהן בוצע הטיפול ויש לגרוב גרב אלסטית במהלך היום למשך שבוע.


    ד"ר אנטוניו ריינה
    כירורגיית כלי דם
    ד"ר אנטוניו ריינה הינו מומחה לכירורגית כלי דם והרופא הראשון שביצע בארץ טיפול בורידים באמצעות קיטור בנוסף היה בין הראשונים שעבד עם טכנולוגית גלי רדיו. ד"ר ריינה מאמין בתשומת לב ויחס אישי לכל מטופליו, היות...

    להתייעצות עם ד"ר ריינה
    השאירו פרטים או חייגו
    072-216-0016

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות