ניתוח מתיחת פנים וצוואר: להישאר את, רק צעירה יותר

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רוזנברג-הגן
השאירו פרטים או חייגו
077-9975065

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    הטכנולוגיה בעולם הרפואה האסתטית שינתה לגמרי את התעשייה והפחיתה את שיעור ניתוח הפנים. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם אי אפשר לחזור למראה צעיר יותר ללא התערבות כירורגית. אבל אל חשש, כי בהתאם לשיטת עבודה חדשנית ומוקפדת, ניתן לעבור את הניתוח ולהישאר במראה הטבעי שלך, אם כי רענן וצעיר יותר בכמה וכמה שנים

    צפו ד"ר ביאנקה רוזנברג מאסטרה מדיקל מסבירה על כך

    אנחנו נמצאים במרדף תמידי אחרי הנעורים – משתדלים לאכול נכון, להתאמן, וכמובן, כשמגיע הזמן, להעלים את סימני הגיל החיצוניים – לשמור על עור הפנים חלק, תפוח ורענן.

    עד שלב מסוים נוכל להסתמך על תכשירים קוסמטיים וקרמים, אבל תמיד מגיע הרגע בו נזדקק להתערבות יותר רצינית.

    "היום כולם רוצים להיות צעירים", מאשרת ד"ר ביאנקה רוזנברג-הגן, מנתחת פלסטית מומחית, "אסטרה מדיקל".

    "במיוחד נשים. אנחנו רואות עור פנים חלק, ללא קמטים בטלוויזיה ובאינסטגרם וגם רוצות להיראות כך.

    הבעיה שהמראה "האינסטגרמי" לעתים קרובות כבר הופך להיות מגוחך, מוגזם וכלל לא טבעי ולכן המטרה שלי כרופאה – לאזן, וגם אם המטופלת שלי חושבת שהיא צריכה הזרקות וניפוח שפתיים, כדי להיראות צעירה יותר, עלי להסביר ולהראות לה שאין צורך כי אפשר לבחור בדרך אחרת".

    כשאנחנו שומעים את צמד המילים "מתיחת פנים", אנחנו מיד מדמיינים לעצמנו עור פנים מתוח מדי והבעה "מופתעת" אופיינית.

    אבל כשבוחנים את המטופלות (ואת המטופלים) שעברו את הניתוח המדובר אצל ד"ר רוזנברג-הגן, אי אפשר לזהות אפילו מקרוב שפנים אלה עברו תחת סכין מנתחים: העור חלק, בעל מרקם רך ונעים, והמימיקה נשמרת במלואה.

    לאה:"רציתי ניתוח מתיחת פנים כי רציתי תוצאה שמחזיקה שנים רבות ולא הזרקה לכמה חודשים וזה מוכיח את עצמו, זו תוצאה שאי אפשר לקבל בהזרקה ואני מאושרת היום בכל בוקר אם זה באיפור, באירועים וכו', אנשים לא מפסיקים להחמיא לי ומספרים לי שהשתניתי מאוד ולא מצליחים להבין מה בדיוק עשיתי כי אני נראית פשוט צעירה יותר בעשור, בצוואר, בקו הלסת ובפנים בכלל".

    כדי להגיע לתוצאות לא פחות ממדהימות שכאלה, ד"ר רוזנברג-הגן פיתחה שיטה מתקדמת מאד לניתוח מתיחת הפנים הטבעי.

    שיטה זו מבוססת על מחקר אינדיבידואלי ובחינה מדוקדקת של מה שהתרחש אצל המטופלת או המטופל מבחינת ארבעת הפרמטרים של הזדקנות. לדבריה, אין גיל מסוים בו מתחילים לדבר על ניתוח מתיחת פנים.

    הכל תלוי בנתונים האישיים שלנו, בצרכים ובשאיפות שלנו להראות צעירים יותר ולאורך זמן.

    למה ואיך אנחנו מזדקנים: הכירו את ארבעת הפרמטרים שגורמים לשינוי המראה עם הגיל

    1. איכות העור והטקסטורה שלו: אצל כל אחד העור מתנהג שונה, עם הגיל נוצרים קמטים עדינים או גסים, לפעמים הגיל מתבטא בכתמי פיגמנטציה, אבל באופן כללי, ככל שאנחנו מתבגרים, העור שלנו הופך לדק יותר. העניין הוא שלא ניתן לשנות את הטקסטורה, כמו שלא ניתן לשנות בד ממנו עשוי הבגד – מה יקרה, למשל, לבד קורדרוי, אם נמתח אותו? עדיין יישארו בו פסים! כך גם העור, ולכן, כדי לשפר את הטקסטורה יש טיפולים מתאימים – לדוג': פילינג שמשפר את נראות העור ויוצר אחידות במרקם.
    2. כוח המשיכה: ככל שנתבגר, העור שלנו צונח. דרגת הצניחה משתנה מאדם לאדם, בהתחשב במבנה של הפנים והשלד שנמצא מתחת. עצמות השלד שלנו והרקמות הרכות המחוברות אליו משמשות מסגרת. במקרים בהם המסגרת מתרופפת, גם מתאר הפנים משתנה: הלסת ועצמות הלחיים פחות בולטות וכך גם הסנטר; ולהיפך, כשמדובר במסגרת חזקה, הפנים שומרות על המתאר הטבעי שלהן לאורך זמן ויש פחות נפילה. הפתרון היחיד לטפל בנפילה ולהחזיר את הזמן לאחור הוא רק ניתוח מתיחה. ההזרקות לא רק שלא מסוגלות לתקן את הנפילה, אלא במקרים מסוימים, כשמדובר בהזרקה מאסיבית של חומרי מילוי, אף להחמיר אותה. הנפילה גורמת גם לקפלים ולמראה מקומט.
    3. איבוד הנפח התת-עורי: מדובר בגילוי מהעשור האחרון ולכן, כדי לטפל בו, עושים הזרקות שומן תת-עוריות. הזרקות אלו גם משפרות את מרקם העור ומעניקות לו את הצורה הפיסולית היפה של המראה הנערי. אבל אם נזריק שומן לפני שעשינו הרמת פנים, זה יכביד על הנפילה. במקרים בהם יש נפילה עדינה נוכל רק להזריק שומן, ובמקרים בהם יש נפילה יש צורך בהרמה והזרקת שומן שנעשים באותו שלב.
    4. ספיגת העצם: זה קורה לכל אחד החל מגיל מסוים. לדוגמא, אנשים שחסרות להם שיניים, סובלים מנסיגת עצם גדולה יותר. את העצם שנספגה אין לנו אפשרות להחזיר, אבל לעתים קרובות מנתחים פלסטיים משתפים פעולה עם רופאי שיניים, כדי להגיע למצב מיטבי מבחינת המטופל הספציפי. כמו כן, ניתן במקרים מסוימים להזריק שומן לאזורים בהם העצם נספגה, כדי לפסל את הפנים למראה צעיר יותר.

    המטרה: לשמור על מראה טבעי אחרי הניתוח. הפתרון: תכנון ניתוח לפרטי פרטים ומזעור נזק לרקמות.

    לאחר בחינה של כל אחד מארבעת הפרמטרים אצל המטופלת או המטופל, מתחיל תכנון הניתוח עצמו.

    ד"ר רוזנברג-הגן מתכננת את הניתוח מראש לפרטי פרטים, כדי לא סתם למשוך את העור ואת השרירים. לדבריה, כדי לשמר את המראה הטבעי חשוב לעבור מילימטר-מילימטר ופשוט להניח את הרקמות במקום.

    "אני עובדת עם תמונות של הפציינטים בצעירותם ומקיימת עם כל אחת ואחד מהם 2-3 שיחות טרום ניתוח", מסבירה ד"ר רוזנברג-הגן. "חשוב לי מאד לסכם יחד איתם את הדברים שניתן ולא ניתן לשנות. לאחר מכן אני בונה את תכנית הניתוח. אגב, שיטת עבודה זו פותרת גם בעיות אחרות, למשל, צניחת עפעפיים, כי במהלך הניתוח מסדרים את השרירים סביב העין כך, שהיא לא תישאר פתוחה או סגורה מדי".

    שיטת עבודה זו גם לא גורמת לרקמה יותר מדי טראומה ותהליך ההחלמה אחרי הניתוח לוקח כשבועיים. "ברור שבימים אלה יש נפיחות ושטפי דם, אבל אני תמיד זמינה לכל שאלה, כדי להרגיע, לבדוק ולייעץ על התמודדות במקרה הצורך. גם ההחלמה, בדיוק כמו הניתוח, מתוכננת מראש".

    נלי, אחות חדר ניתוח אשר עברה ניתוח מתיחת פנים אצל ד"ר ביאנקה רוזנברג: "רציתי לשנות את הזווית של הלסת, של הסנטר ורציתי מראה יותר צעיר של הצוואר: כאחות חדר ניתוח, ראיתי כבר הכל, מנתחים פלסטיים, מנותחות פנים וגם כמובן את הניתוחים של ד"ר ביאנקה רוזנברג ואחרי שראיתי את התוצאות של המנותחות שלה, לא היה לי ספק שאני יעבור רק אצלה את הניתוח שלי והתוצאות היו כל כך טבעיות שאמא שלי ראתה שהמראה שלי השתפר אבל לא זיהתה שעברתי ניתוח, זה מבחינתי אומר הכל".

    לזהות את עצמך: להישאר את, רק צעירה יותר

    קיימת סטיגמה ולא מעט דוגמאות שניתוח מתיחת פנים עלול לשנות את המראה והמימיקה בצורה קיצונית ולאו דווקא לטובה.

    כולנו מכירים לא מעט שחקניות ושחקנים מפורסמים שזכו לכותרות בעקבות הניתוחים הכושלים והמתיחה המוגזמת שהפכה את פניהם לבלתי ניתנות לזיהוי.

    מבחינת ד"ר רוזנברג-הגן, מדובר בדאגה טבעית: "גם מטופלים שלי חוששים להשתנות יותר מדי ולכן, כשאני מבקשת מהם את התמונות שלהם בצעירותם, אני גם ממחישה להם את השינוי שהם חוו מאז שצולמה אותה תמונה.

    לפני זמן קצר הגיעה אלי מטופלת שפניה היו במצב מאד לא טוב. כבר בתחילת השיחה שלנו היא אמרה שהיא לא רוצה להשתנות. הנחתי מולה תמונה שלה בגיל 17 ואורו פניה.

    דקה אחרי הראיתי לה תמונה שצילמתי לפני כמה רגעים והיא הייתה בהלם ואמרה שהיא לא מזהה את עצמה. עניתי לה: 'בדיוק, ולכן אנחנו הולכות לכיוון הזה בו את כן מכירה ומזהה את עצמך'".

    "סוף מעשה במחשבה תחילה".

    איך ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר?

    ניתן להגיע לתוצאות טובות על ידי תכנון נכון וביצוע מוקפד ובשיתוף פעולה לאורך כל התהליך.


    ד"ר ביאנקה רוזנברג-הגן
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר בנימיה (ביאנקה) רוזנברג-הגן הינה מומחית לכירורגיה פלסטית, מנהלת מרפאות ASTRA MEDICAL בתל אביב ובירושלים. שימשה כרופאה בכירה בבית החולים שערי צדק בירושלים במשך 25 שנה. לד"ר רוזנברג-הגן ניסיון של 40 שנה בכירורגיה פלסטית אשר...

    להתייעצות עם ד"ר רוזנברג-הגן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9975065

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • neri 22 באוקטובר 2021 12:45

        שלום,
        במה כרוך ניתוח שכזה וגם מבחינת תופעות לוואי, וסיבוכים אפשריים, והיכן ניתן לרוא יותר על כך? ומה העלות?

         הגב

        1. מערכת מדיקו 11 בנובמבר 2021 14:03

          הניתוח נחשב ניתוח בטוח ותופעות לוואי בניתוח זה נדירות יחסית. כמו כל ניתוח ישנן תופעות לוואי אפשריות כמו כאבים, זיהום, דימום וסיבוכים הקשורים להרדמה..
          אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

           הגב