ניתוחי מתיחות פנים: לחזור אחורה בזמן

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר וינברג
השאירו פרטים או חייגו
077-230-5559

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    עם הגיל ובמהלך הזמן מתחוללים מספר שינויים באזור הפנים. שינויים שטחיים אשר נובעים מנזקי קרינת שמש ועישון סיגריות. הם באים לידי ביטוי בקמטוטים שטחיים וכתמים. שינויים אלה ניתנים לתיקון באמצעות סוגי פילינג והזרקות שונות. שינויים עמוקים נובעים מעצם היותנו בני אדם ונתונים לכוח הכבידה. באמצעות ניתוח מתיחת פנים ניתן להחזיר את המבנים של הרקמות הרכות למקומן

    צפו בד"ר וינברג מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    במה ניתן לטפל באמצעות ניתוח מתיחת פנים?

    אם נעשה פילינג ומתיחת פנים כשנשווה את המראה המחודש והרענן להיותנו בגיל 20 נראה שהמראה שונה, מאחר וישנם תהליכים נוספים המתחוללים במהלך השנים כגון: דלדול של השומן התת עורי הבא לידי ביטוי מתחת לגבות.

    בגיל צעיר ישנה כרית שומנית מתחת לגבה כשבגיל מבוגר ניתן לראות ולהרגיש רק עור על עצם. בגיל צעיר אזור הרקות קמור ועם השנים הופך לקעור וכו׳.

    קמטי ההבעה עם השנים בולטים יותר. במצח קמטים רוחביים מעל האף הקמטים אורכיים וכן זוויות העיניים. שחיקת עצמות הפנים, הלחיים פחות בולטות, סנטר בולט פחות וכו׳.

    את דלדול השומן והעצם ניתן לתקן באמצעות שומן עצמוני ובכל ניתוח מתיחת פנים, משתמשים בהשתלת שומן.

    סיפורה האישי של גל בכר

    גל בכר עברה ניתוח מתיחת פנים, צוואר ועפעפיים. "לא אהבתי את המראה הנפול, כמו שאני מתאפרת אני צריכה לשמור על מראה הפנים כפי שהיה בעבר, הגעתי לשלב שהבוטוקס כבר לא עזר לי, ומראה הפנים כבר לא היה כפי שרציתי, אז הלכתי על ניתוח."

    גל בכר: "מאז שעברתי את הניתוח, אני מקבלת המון פידבקים מהסביבה, אנשים לא מבינים ממש מה עשיתי.." 

    ניתוח מתיחת פנים או טיפולים אסתטיים בהזרקות?

    בניתוח מתיחת פנים שואבים שומן מאזור אחר בגוף, מפרידים את תאי השומן מהנוזלים דם ושמן. את תאי השומן מזריקים לאזורי החסר לפי סימון לפני ניתוח בעמידה.

    היתרון של השומן בנוסף להיותו חומר מילוי זמין בגוף, בשומן קיימים תאי גזע, המשפרים את איכות הרקמות באזורים המוזרקים.

    חסרונו לא תמיד הכל נקלט ויש צורך בהמשך לחזור על ההזרקה כדי להגיע לתוצאה אופטימלית. את קמטי ההבעה ניתן לשפר על ידי הזרקת בוטוקס (משתק שרירים) או מתיחת מצח.

    בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה במספר ניתוחי מתיחת הפנים בעקבות הזרקות של חומצות היאלורוניות אם מתחילים להזריק בגיל צעיר ובהתמדה כל שנה משתפר הקולגן בעור הפנים, דבר הדוחה את ביצוע הניתוחים.

    כמו כן, הזרקת משתקי שרירים למיניהם (בוטוקס וכו׳) כל 4-6 חודשים.

    היתרון בהזרקות שזו פעולה מרפאתית וניתן לחזור מידית לשגרה.

    החיסרון ההזרקות ממסכות את הבעיה ואינן פותרות אותן.

    שיקול נוסף הוא כספי. אם מתמידים בהזרקות העלויות מגיעות לסכומים גבוהים יותר מניתוח מתיחת פנים וכשמפסיקים להזריק חוזרים כמעט לנקודת ההתחלה.

    הניתוח אמנם מורכב וממושך, אך מחזיק בין 5-10 שנים. השומן המוזרק בעת הניתוח, משפר את איכות העור ובנוסף בניתוח יש אפשרות לבצע פעולות משלימות כגון: ניתוח עפעפיים שיוף העור סביב הפה וכו׳.

    התוצאה: מקבלים הצערת פנים מושלמת יותר המחזיקה לאורך זמן. לפיכך ההשקעה בניתוח טובה יותר, את ההזרקות כדאי לבצע כטיפול חד פעמי לפני אירוע כלשהו.

    כיצד מתבצע הניתוח?

    במתיחת פנים אנחנו מתחילים עם הזרקת שומן עצמוני ממשיכים עם הפרדת עור הפנים והצוואר משריר הצוואר והשריד של שריר הפנים (smas).

    לאחר מכן מותחים את שריר הצוואר וה- smas בטכניקות שונות בהתאם למצב הפנים.

    אם הצוואר יחסית נראה תקין, קיימת טכניקה של הרמת שריר הצוואר וה- smas על ידי 3 תפרים טבעתיים המקובעים לעצם הזיגומה (טכניקה של כירורגים בלגיים tonnard ו- verpaele), מתיחת השריר וה- smas על ידי ״פליקציה״ לפי כירורג פלסטי אמריקאי baker. כמו כן, הפרדה של השריר והsmas ומתיחתם.

    לאחר מתיחת השכבה העמוקה הנ״ל מותחים את העור מתיחה של כל שכבה בנפרד בווקטורים שונים המאפשרים לקבל צורה טבעית וללא עוותים.


    ד"ר אבי וינברג
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר וינברג הינו מנתח כירורג פלסטי מהמובילים בארץ שערך אלפי ניתוחים פלסטיים וניתוחים משקמים לנפגעי תאונות ופיגועים. ד"ר וינברג מנהל את המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי ברזילי ומנתח פלסטי בכיר בבית החולים "אסותא". ד"ר וינברג...

    להתייעצות עם ד"ר וינברג
    השאירו פרטים או חייגו
    077-230-5559

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות