לחץ וחרדות בתקופת חוסר ודאות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר מנדי
השאירו פרטים או חייגו
077-2305984

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירופרקטיקה

    מתח והפרעות חרדה הן תופעות נפוצות הן במבוגרים והן בילדים. התופעה נמצאת בעלייה מתמדת ויכולה לפגוע גם באוכלוסייה בריאה ונורמטיבית, גם ובעיקר במהלך תקופת הקורונה, שמביאה עימה המון חוסר ודאות. הפרעות אלה ניתנות היום לטיפול גם באמצעות הרכיב הטיפולי המשלים של הכירופרקטיקה

    ד"ר רונן מנדי מתראיין על כך בתכנית בקו הבריאות

    כיצד ניתן לזהות הפרעות מתח וחרדה באמצעות כירופרקטיקה?

    בשלב הראשון, חשוב לשמוע את סיפורו של המטופל ואת הלחצים והמתח אותם הוא חווה.

    בהמשך לכך מבוצעת בדיקה של הלחצים בגזע המוח סמוך לחוליה הראשונה הקרויה אטלס.

    אזור זה קשור ישירות לפעילות העצבית של המוח ולאחר מציאת נקודות הלחץ באזור זה, ניתן לזהות את כיוון ההפרעה בתנועה של החוליה ולהחזיר לה את האיזון הנדרש באמצעות הליך כירופרקטי ייעודי.

    הליך זה גורם להפחתת הלחץ בגזע המוח וביצוע חוזר של ההליך לפרק זמן מסוים, מאפשרת להוביל הפחתה של ממש ברמות הלחץ והחרדה של המטופל.

    מהי התרומה היחסית של ההליך הכירופרקטי בהפחתת הפרעות מתח?

    די ברור שהפרעות לחץ וחרדה אינן נובעות מהמערכת הגרמית של הגוף (מערכת העצמות) ובכלל זה חוליות עמוד השדרה, אך למערכת זו בהחלט יש השפעה על שימור מצבי לחץ וחרדה והגברתם, וכן על היכולת להפחית אותם לאחר שכבר התפתחו.

    במילים אחרות, מצבי לחץ וחרדה שיכולים להיגרם ממניעים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים רבים ומגוונים, יוצרים בסופו של דבר לחץ במעטפת המוח משם מקרין הלחץ גם על גזע המוח, שאחראי על הפעילות החשמלית של המוח.

    ההליך הכירופרקטי מאזן את רמות הלחץ ומפחית את הלחץ מהמוח, מה שמאפשר למוח לארגן את המחשבות ולמטופל "לחזור לעצמו".

    האם ישנם מחקרים קליניים המעידים על תרומת הכירופרקטיקה להפרעות לחץ וחרדה?

    התשובה היא בהחלט כן.

    מרבית המחקרים נערכים בארה"ב בה קיימת פעילות ענפה יותר של כירופרקטים ביחס לישראל.

    המחקרים שנערכו והתבססו על המתודה המדעית הקלאסית לרבות פלצבו וקבוצת ביקורת, הראו כי להליך הכירופרקטי אכן ישנה תרומה משמעותית בטיפול בהפרעות לחץ וחרדה.

    לכמה זמן נמשכת השפעת הטיפול הכירופרקטי?

    את ההליך הכירופרקטי המבוצע על ידי כירופרקט מוסמך, קרי ההליך של החזרת החוליה הראשונה למקומה ואיזונה מול גזע המוח, לא יכול כל אדם לבצע לעצמו בזמנו הפרטי ולשם כך נדרש כירופרקט.

    יחד עם זאת, טכניקה שיכול המטופל לבצע לאחר הטיפול אצל הכירופרקט במטרה לשמר את השפעת הטיפול, מבוססת על הנחת כריות שתי האצבעות על כל אחת מרקות הראש וביצוע 20 סיבובים עדינים של האצבעות על הרקה קדימה ולאחר מכן 20 סיבובים עדינים אחורה.

    הליך פשוט זה מוביל לרגיעה של ממש ומאפשר לשמר את רמת האיזון של הלחצים בגזע המוח.

    האם ישנה עלייה במקרי הפרעות החרדה בעקבות הקורונה?

    התשובה היא בהחלט כן.

    ניתן לזהות עלייה של מספר הפונים לקבלת טיפול בהפרעות חרדה ולחץ בגין חוסר הוודאות והחשש המלווה את מרבית האוכלוסייה לאורך מגפת הקורונה.

    עצם היקפי הפנייה של אנשים במהלך תקופה זו דווקא לקבלת טיפול כירופרקטי כאמצעי לטיפול בלחץ וחרדה, מעידים על האפקטיביות של הטיפול ועל מיידיות ההשפעה שלו.

    האם ההליך הכירופרקטי ניתן לביצוע על ידי כל אדם?

    לחלוטין לא. אזור החוליה הראשונה של עמוד השדרה הוא אזור רגיש מאוד וכל תנועה לא נכונה באזור זה יכולה לגרום לנכות קשה ותמידית של האדם.

    הטיפול באזור זה מחייב רמת מיומנות גבוהה מאוד של כירופרקט מוסמך ואין בכלל מה לחשוב על האופציה של ביצוע ההליך באופן עצמאי ו/או ללא ליווי של כירופרקט מוסמך.


    ד"ר רונן מנדי
    כירופרקטיקה
    ד”ר רונן מנדי הינו כירופרקט אשר פיתח יחד עם המהנדס רונן טוכפלד את ה-"Respine4u”, משטח ראשון מסוגו בעולם, עליו רשום פטנט בינלאומי. המשטח הייעודי מאפשר שכיבה על הבטן (Prone Position) להקלה בכאבים, הפחתת לחצים מעמוד...

    להתייעצות עם ד”ר מנדי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2305984

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות