הקונספציה החדשנית לטיפול בסוכרת

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ’ לויט
השאירו פרטים או חייגו
077-9977290

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אנדוקרינולוגיה

    בשנים האחרונות אנו עוסקים בלהביא את סוכרת נעורים לרמיסיה כמה שיותר ממושכת. חשוב לציין כי הקונספציה של סוכרת נעורים השתנתה לגמרי. במשפט אחד: סוכרת סוג 1 היא מחלה של מוח השני שלנו, אשר נמצא במערכת העיכול

    פרופ' שמואל לויט מתראיין על כך בתוכנית סטטוסקופ

    מהי הקונספציה החדשנית לטיפול בסוכרת?

    קיים קשר הדוק בין מערכת עצבית למערכת הורמונלית אצלינו באיברי בטן. לדעתנו, מערכת החיסון מתפקדת כמערכת הפעלה של תהליכים של מחלה של תאי המוח הנמצאים באיים של הלבלב וגורמת להם מחלה אשר במנגנון ההתפתחות שלה מזכירה מאוד את מחלת האפילפסיה, ברמה של לבלב האנדוקריני.

    על פי הסקרים בעבודת מחקר שהוצגה ב- 2020 בכנס בינלאומי בנושא של סוכרת סוג 1, מתוך 19 משתתפים, מעל 30% מהמטופלים עם סוכרת סוג 1" טרייה" יחסית הגיעו לרמיסיה ארוכת טווח של סוכרת עם הפסקת אינסולין לתקופה מעל 52 שבועות.

    לכל המשתתפים במחקר הייתה ירידה בצריכת האינסולין בכ-60 אחוזים.

    כיצד עובד הטיפול?

    לאור הקונספציה החדשה, פותחו שילוב של שלוש תרופות פשוטות יחסית אשר ניתנים דרך הפה (אחת מהתרופות נחשבת כתוסף מזון בישראל) .

    נעשה מעקב ואבחון של תפקוד הלבלב על ידי טכנולוגיות חדשות מסוג CGM.

    בזכות הפטנטים בנושא של הטכנולוגיות הללו, ניתן לאבחן את תפקוד עצמי של הלבלב ולראות בצורה מדוייקת שינויים בתפקוד הלבלב על רקע הטיפול אשר ניתן למטופלים.

    קוראים לשיטה הזאת של אבחון על ידי מד סוכר רציף – "ECG" של סוכרת.

    שיטת הטיפול כוללת גם שינויים מסוימים בתזונה, אך המטופלים אינם יורדים במשקל, הוכחה נוספת של יעילות הטיפול עצמו ולא האפקט של "רעב".

    לסיכום: פיתוח שיטת גישה החדשה בסוכרת נעורים, שימוש בטיפולים החדשים, טכנולוגיות חדשות, גרמו להשגת תוצאות מרשימות והעברה של סוכרת סוג 1 לרמיסיה ארוכת טווח.

    ללא ספק, בשורה טובה למטופלים.

    עדיין קיים צורך במחקרים נוספים, גדולים יותר על מנת לקדם ולחקור את שיטת הגישה החדשה.


    פרופ' שמואל לויט
    אנדוקרינולוגיה
    פרופ' שמואל לויט הינו מייסד ומנהל של מכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת והפרעות מטבוליזם בתל אביב. פרופסור לרפואה, אוניברסיטה לאומית למחקר וטכנולוגיה, קאזן, רוסיה. מנהל ומייסד של חברת הסטרט-אפ לויקיור, חקר פתרונות למחלת הסוכרת.

    להתייעצות עם פרופ’ לויט
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9977290

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות