העתיד כבר כאן- החלפות מפרקים בעידן החדש בעזרת רובוט

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ' דרקסלר
השאירו פרטים או חייגו
077-9978655

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    שחיקת סחוס במפרקים היא ההפרעה התפקודית הנפוצה ביותר בגיל הביניים והמבוגר (לרוב מגיל 50 ומעלה), ויכולה לגרום לפגיעה משמעותית באיכות חייהם של הסובלים ממנה

    צפו בפרופ' מיכאל דרקסלר מתראיין על כך בתכנית סטטוסקופ

    מהם הגורמים לשחיקת סחוסים?

    שחיקת הסחוסים נגרמת לרוב מניוון והעלמות הסחוס אך יכולה להתפתח גם בשל טראומה, כמו לדוגמה שברים תוך מפרקיים אשר פוגעים ברקמה הסחוסית ומובילים לשינויים ניווניים מואצים, מחלות מטבוליות שונות ומחלות דלקתיות המובילות גם הן לפגיעה בפרקים.

    מהם הטיפולים המקובלים?

    בשלבים מוקדמים, יתבצע ניסיון לטיפול שמרני הכולל תרגילים לחיזוק השרירים האזוריים לשם הורדת העומס מהמפרק הפגום, טיפולי פיזיותרפיה וכד'.

    ניתן גם להשתמש במקבעים ומייצבים שונים שעשויים גם הם להקל על העומס המכאני אשר מופעל על המפרק.

    כדי למתן את הכאב ואת התהליך הדלקתי המתפתח באזור המפרק ניתן לבצע זריקות מקומיות, כמו הזרקות של חומצה היאלורונית או סטרואידים, או להשתמש בתרופות לשיכוך הדלקת והכאב.

    כאשר השחיקה פוגעת ברוב הסחוס המפרקי, ונוצרת הפרעה משמעותית לאיכות חייו של המטופל, אזי נשקלות האופציות הניתוחיות של החלפת מפרק.

    הניתוח הרובוטי

    על פי ההערכות, כ-18 אלף ישראלים עוברים בכל שנה ניתוח להחלפת מפרק.

    אחרי עשרות שנים של ניתוחים מסורתיים, אשר גררו החלמה יחסית איטית וסיבוכים אפשריים, היום ניתן להגיד שהעתיד של התחום כבר כאן.

    ניתוח החלפת מפרקים דורש דיוק מרבי על מנת להחזיר את המפרק למצבו הראשוני, ולאפשר החלמה ושיקום קלים יותר, עם פחות כאבים.

    פרופ' מיכאל דרקסלר, מנהל המחלקה האורטופדית והמערך להחלפות מפרקים בבית החולים אסותא אשדוד ומומחה לניתוחים באמצעות רובוט, אומר כי "באמצעות הדמייה רגילה של המפרק ותכנון באמצעות מערכת ממוחשבת ייעודית תוך ניתוחית, אני יכול לבחור ולהתאים את גודל המשתל באופן אנטומי מלא, לתכנן מראש את המיקום והזווית האופטימלית על גבי ההדמיה, לרבות סוג וגודל המשתל שיוכנס, כמות העצם שתוסר ואיזון הרצועות שסובבות את המפרק, ולתכנן את זוויות חיתוך העצם שיבטיח טווחי התנועה מלאים של המפרק".

    במהלך הניתוח – ביצוע מדויק ופגיעה מינימלית ברקמות

    הניתוח מתבצע בהרדמה של חצי גוף בלבד.

    במהלך הניתוח, לאחר חשיפת המפרק, יוצבו קולטנים בשני צדדיו שמספקים תמונה תוך מפרקית מלאה.

    התוכנה הממוחשבת תשווה בין מצב המפרק לבין התכנון הניתוחי ובעזרת הזרוע הרובוטית מבצע המנתח חיתוכים מדויקים של המפרק והחדרה של המפרק המלאכותי.

    הרובוט מאפשר איזון אופטימלי של טווח תנועת המפרק ורצועת המפרק, חיתוך מינימלי בצורה בטוחה ומדויקת, ושמירה על הרקמות שמסביב למפרק.

    "הייחודיות הגדולה של הרובוט היא שמערכת הניווט המתקדמת של הרובוט 'רואה' את הברך, בעזרת מערכת ניווט מתקדמת, מערכות דינאמיות לאיזון המפרק וטכנולוגיה המאפשרת חיתוך מדויק של העצם כפי שתוכנן מראש, ועצירה אוטומטית מיידית כאשר יוצאים מגבולות חיתוך. הדיוק המרבי הזה ייחודי רק לרובוט ומאפשר להגיע לאיזון אנטומי מושלם של המפרק".

    באותו נושא | רופאים אורטופדים מומלצים

    אחרי הניתוח – שיקום מהיר- חזרה מהירה יותר לשגרה, כאבים פחותים, תפקוד אנטומי משופר ושרידות לאורך זמן רב יותר

    לרוב, ניתוח החלפת המפרק אורך כשעה ולאחריו המטופל יישאר באשפוז למשך לילה אחד.

    מספר שעות לאחר סיום הניתוח המטופל מוקם ממיטתו וצועד.

    אם לא התפתחו כל סיבוכים הוא ישוחרר לביתו ביום שלמחרת הניתוח.

    בשל הדיוק הרב בניתוח עצמו, מטופל שעבר ניתוח עם הרובוט יכול לקום ולהפעיל את המפרק החדש מספר שעות מועט לאחר הניתוח משום שהשרירים, הגידים והרצועות לא נהרסו, השיקום מהיר ויעיל יותר.

    ההתאמה האנטומית המושלמת של השתל לכל מטופל משפרת את התפקוד של המפרק לאחר הניתוח, ואת השרידות שלו לאורך הזמן.


    פרופ׳ מיכאל דרקסלר
    כירורגיה אורתופדית
    פרופ' מיכאל דרקסלר הינו מומחה לאורתופדיה והחלפות מפרקים ברך וירך בשיטה חדשנית עם החלמה מהירה. מנהל המערך להחלפות מפרקים והמחלקה האורתופדית בבית חולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד. לפרופ' דרקסלר ניסיון רב בהוראה פרונטלית וקלינית של סטודנטים,...

    להתייעצות עם פרופ' דרקסלר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9978655

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות