הגדלה שפירה של הערמונית BPH: יש פתרון פשוט

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ' גרינשטיין
השאירו פרטים או חייגו
077-997-4688

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורולוגיה

    אצל יותר ממחצית הגברים מעל גיל חמישים, ניתן למצוא הגדלה שפירה של הערמונית. עם השנים בעיקר מעל גיל 50-60 ובהשפעת ההורמון הגברי הטסטוסטרון המופרש מהאשכים, הבלוטה גדלה ולוחצת על השופכה, מקטינה את קוטרה ובכך גורמת להפרעות בהשתנה

    צפו בפרופ' גרינשטיין מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי

    מהי הגדלה שפירה של הערמונית?

    בלוטת הערמונית הינה בלוטה הקיימת אצל כל גבר. תפקידה בגוף ליצר נוזל המופרש בעת שפיכה ובו הזירעונים המגיעים מהאשכים צפים. במרכז הבלוטה עוברת צינורית השופכה המחברת את שלפוחית השתן לאיבר המין.

    עם השנים בעיקר מעל גילאי ה-50 ובהשפעתו של ההורמון הגברי הטסטוסטרון המופרש מהאשכים, הבלוטה גדלה ולוחצת על השופכה, מקטינה את קוטרה ובכך גורמת להפרעות בהשתנה.

    מהם התסמינים?

    התסמינים השכיחים של הגדלת הערמונית הם זרם שתן חלש ולעיתים מקוטע, הרגשת חוסר ריקון שלם של השלפוחית, היסוס בהתחלת ההשתנה, צורך ללחוץ עם שרירי הבטן בזמן השתנה, השתנה בתדירות גדולה ביום ובלילה וקושי בהתאפקות.

    צילום: 123RF

    האם גברים לעתים אינם פונים לאבחון וטיפול?

    חלק מהגברים חושב שאין מה לעשות בנושא ושההפרעות הן חלק מההתבגרות הכללית ואינם פונים לטיפול ובכך נפגעת משמעותית איכות החיים שלהם.

    היום קיימים טיפולים יעילים בהפרעות ההשתנה ללא תופעות לוואי משמעותיות.

    מהו הטיפול האפשרי?

    הטיפול מבוסס על מתן תרופות החוסמות את קולטני האלפא ועל תרופות המבטלות את השפעה הורמון הטסטוסטרון על הערמונית.  סיבי השריר החלק בערמונית מגיבים לאדרנלין הפועל על קולטני אלפא ובכך נגרם כיווץ של הסיבים והגברת הלחץ של הערמונית על השופכה.

    קבוצת התרופות השנייה חוסמת את פירוק הטסטוסטרון לחומר פעיל ובכך גורמות להקטנת הערמונית.

    מהו הטיפול המשולב?

    שילוב שתי התרופות- אלה החוסמות את קולטני אלפא ומונעות את השפעת האדרנלין ואלה המבטלות את השפעת הטסטוסטרון על הערמונית, יעיל יותר בהקלה על התסמינים הנגרמים על ידי הגדלת הערמונית, מאשר כל טיפול בנפרד.

    קיימות עוד תרופות הפועלות על השלפוחית ולא על הערמונית כך שניתן לשלב מספר תרופות כטיפול בהפרעות השתנה הנגרמות על ידי הגדלה שפירה של הערמונית.


    פרופ' אלכסנדר גרינשטיין
    כירורגיה אורולוגית
    פרופ' גרינשטיין רופא בכיר במחלקה אורולוגית ומנהל המרפאה האורולוגית במרכז רפואי תל אביב ע"ש סוראסקי כמו כן מדריך פרופ' גרינשטיין סטודנטים ומתמחים. חבר בוועדת עבודות הגמר של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. שימש כחבר מערכת...

    להתייעצות עם פרופ' גרינשטיין
    השאירו פרטים או חייגו
    077-997-4688

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות