ניתוח הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר פרידמן
השאירו פרטים או חייגו
077-2309355

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    ירידה משמעותית במשקל גורמת עיוותים לגוף ולעודפי עור אשר לעתים מצריכים טיפול ניתוחי להסרתם ולעיצוב הגוף. מחקר חדש יחסית מגלה כי הניתוח אף מסייע בשמירה על משקל נמוך לאורך זמן

    על כך מסבירה ד"ר טלי פרידמן בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    בעקבות מגפת ההשמנה העולמית וההתקדמות בתחום הניתוחים הבריאטרים, עולה מספר המטופלים אשר מצליחים לאבד ממשקלם תוך זמן קצר יחסית.

    אבדן הנפח הגדול תוך זמן קצר גורם להיווצרות עיוותים אסתטיים חדשים בגוף המטופלים אשר מעמידים את הכירורגיה הפלסטית בקדמת הבמה.

    עודפי העור הנוצרים עקב הירידה במשקל מאפיינים את אותם אזורים בהם הייתה השמנה בעבר, ומשתרעים על פני כל הגוף, בבטן, בחזה, בגב, בירכיים צידיות ופנימיות, בזרועות ובצוואר.

    עודפי אלו מקשים בהתאמת ביגוד, מפריעים בשמירה על הגיינה מקומית ואחראים על היווצרות דלקות כרוניות בעור, מפריעים בניידות ובפעילות גופנית, ועוד והטיפול בהם הנו ניתוחי.

    בשל מורכבות ניתוחים אלו, מומלץ לבצעם אצל רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ונקודתית בעל ניסיון בתחום.

    למי מיועד ניתוח הסרת עודפי עור ?

    הניתוח מיועד לאנשים שירדו במשקלם לאחר הרזיה או לאחר לידות, ומעוניינים לשפר את מראה הגוף ולחטבו. הסרת עודפי העור מתבצעת בצורה אסתטית אולם בתמורה לצלקות.

    אלו לרוב נסתרות תחת ההלבשה התחתונה, ובאם מדובר בזרועות וירכיים, באזורים הנחבאים ביותר שניתן, לאורך הגפה.

    מהם האזורים בהם מופיעים עודפי עור לאחר ירידה במשקל:

    אצל כל אדם דרגת החומרה של עודפי העור ומיקומם ישתנו בהתאם לאופי ההשמנה ממנה סבל קודם לירידה. לרוב עם זאת, מרכז הגוף הנו האזור שנמצא בעדיפות גבוהה לטפול, והכוונה לבטן, צידי אגן, ירכיים צידיות וישבן.

    בנוסף חזה לרוב מעורב, ועודפי העור שם יראו כחזה נשי או גברי צנוח ומרוקן. אזורים נוספים מעורבים הנם ירכיים צידיות, זרועות ופנים וצוואר.

    למה גורמים עודפי עור לאחר ירידה במשקל:

    אמנם אותם אנשים ירדו משמעותית במשקל אך עודפי העור יוצרים עיוות בצורת הגוף והאיבר הספציפי.

    מלבד העיוות האסתטי, היקף האזור נותר גדול, וגורם להפרעה בהתאמת ביגוד ואף למגבלות פיסיות הכוללות הפרעה בתנועה, הזעה חיכוך ריח רע ודלקות עוריות.

    הרופא המנתח יחליט, לאחר בדיקה כללית ומקיפה של המטופל, באילו אזורים לטפל לפי  סדר עדיפות המבוסס על חומרת הבעיה התפקודית והאסתטית, תוך התחשבות כמובן בשאיפות המטופל.

    סוגי הניתוחים להסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל:

    ניתוח מתיחת בטן: זהו הניתוח השכיח ביותר בקרב נשים אחרי לידות ובקרב מטופלים לאחר ירידה במשקל, ומטרתו לעצב את דופן הבטן ולחטבה. זה מתבצע באמצעות הסרת עור עודף מדופן הבטן, מתיחת העור לאורך כל הבטן והערווה, שאיבת שומן לפי צורך, קרוב בין שרירי הבטן במידה וקיים דיאסטזיס שרירי, והצערת הטבור. בניתוח זה ניתן אף לטפל בבקעים בדופן הבטן במידה ומזוהים. הצלקות הניתוחיות נמצאות ב/שפולי הבטן וסביב הטבור לרוב.

    למדריך “ניתוח מתיחת בטן” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    בודי ליפט או מתיחת בטן היקפית: מדובר בניתוח שהינו הרחבה של ניתוח מתיחת בטן הקלאסי ובו מטופלים בו זמנית דופן הבטן והערווה, ירכיים צידיות, צידי אגן, גב תחתון וישבן. השפור בניתוח זה הנו דרמטי ומאפשר להסיר כמו גלגל של רקמה מכל היקף הגוף ולחטבו. הצלקת הניתוחית תהיה היקפית ולרוב ממוקמת כולה בתוך התחתון.

    ניתוחים להסרת עודפי עור מאזור הירכיים: בניתוח זה מסירים את עודפי העור בירכיים הפנימיות המדלדלים באזור המפשעה. היקף הניתוח משתנה ועשוי להיות מוגבל לירך העליונה בלבד או לכל אורך הירך, בהתאם להיקף הבעיה האסתטית ונכונות המטופל לאפשר נוכחות של צלקות ניתוחיות לאורך הגפה. לעיתים תתווסף צלקת מפשעתית לזו האנכית, לפי צורך.

    למדריך “ניתוח מתיחת ירכיים” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    עודף עור בירך אחורית

    ניתוחים להרמת שדיים: מבוצעים אצל נשים אשר בעקבות הירידה במשקל צנחו השדיים והתרוקנו. לעיתים נשתמש ברקמת השד כולה כדי לעצב ולהגדיל את החזה ולעיתים נזדקק לתוספת נפח. במקרה כזה נשתמש בשתלי סיליקון. הצלקות הניתוחיות יראו כסוכריה על מקל או צורת T אופיינית, ונובעות מכמות עודפי העור בחזה ואיכותו.

    למדריך “ניתוח הרמת חזה” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    ניתוחים להסרת עודפי עור בזרועות: בניתוח זה מסירים את עודפי העור לאורך הזרועות, לעיתים יחד עם שאיבת שומן עודף. כאמור, מדובר בצלקות קבועות ואלו נמצאות לרוב לאורך כל הזרוע וסביב בית השחי . הצלקות מתבהרות ומשתטחות עם הזמן. ניתן לשלב את הניתוח עם ניתוח להסרת עודפי עור מצידי החזה

    הסרת עודפי עור בזרועות ידיים
    עודפי עור בזרועות

    הרמת גב: ניתן לטפל בקפלי העור שבגב העליון והאמצעי באמצעות ניתוח הרמת גב, בו ממוקם החתך הניתוחי לאורך קו החזייה בנשים או במקביל לקפלי העור המוסרים בגברים.

    עודפי עור בגב
    עודפי עור בגב

    הרמת ישבן : מדובר בניתוח שכיח יחסית, אשר מיועד לטפל בישבן צנוח, בין אם עקב מבנה גוף, עקב שאיבות שומן ישנות שהפילו אותו או הרזיה. פעמים רבות אנו מבצעים עיצוב של הישבן מבחינת צורה ונפח, מעבר להרמה עצמה. לרוב באמצעות הזרקת שומן עצמי.

    הצערת הפנים והצוואר: ניתוח המיועד להסרת עודפי עור בצוואר ובפנים הגורמים למראה נפול ריק וחולני. בניתוח זה נרים את הרקמות שצנחו ונשיב את המראה הרענן והחיוני, לרוב באמצעות שלוב של נפחים כמו שומן עצמי או חומרי מילוי אחרים.

    כיצד מתבצעים ניתוחים להסרת עודפי עור ומהם הסיבוכים האפשריים?

    מדובר בניתוחים שדרגת מורכבותם כמו גם היקפם משתנים ותלויים בממדי המטופל, כמות עודפי העור הקיימים פר אזור טיפולי, מורכבות הבעיה האסתטית הספציפית ומספר האזורים המטופלים בו זמנית.

    לעתים הנם מורכבים וארוכים, בעיקר כאשר הנם משולבים, וכוללים מספר אזורים בו זמנית. רמת הבטיחות הנדרשת מהצוות הרפואי במהלך ניתוח זה הנה גדולה.

    ברבים מהניתוחים להסרת עודפי עור ניתן כאמור לשלב שאיבת שומן שנועדה לפסל את אותם אזורים בהם יש עודף ברקמות השומן ולניידם למקומות בהם חסר נפח

    ניתוח הסרת עודפי עור

    ברוב המקרים המטופלים מביעים שביעות רצון גדולה מאוד מתוצאות הטיפול. מחקרים עדכניים מצביעים על כך שניתוחים לעיצוב הגוף מסייעים למטופלים לסגור את מעגל ההשמנה ולשמור על משקל גוף נמוך לטווח ארוך.


    ד״ר טלי פרידמן
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר טלי פרידמן הינה מומחית לכירורגית פלסטית, הראשונה בארץ אשר הנה בעלת מומחיות על פורמאלית בתחום ניתוחים עיצוב הגוף לאחר ירידה במשקל. ד"ר פרידמן מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל, מפרסמת פרקים בספרים רפואיים ומאמרים רבים בעיתונים...

    להתייעצות עם ד"ר פרידמן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309355

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות