מצאנו את הפתרון היעיל לערמונית מוגדלת: שיטת Rezum במרכז הרפואי רמת אביב

להתייעצות עם
המרכז לבריאות הגבר
השאירו פרטים או חייגו
077-8040723



    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורולוגיה

    במרכז לבריאות הגבר במרכז הרפואי רמת אביב מציעים טיפול חדשני לערמונית מוגדלת שפירה. הטכנולוגיה המתקדמת Rezum בשיטת אידוי מהווה פריצת דרך ברפואה

    צוות המומחים של המרכז הרפואי מסביר על יתרונות השיטה בתכנית סטטוסקופ ברשת 13

    זרם שתן חלש ומקוטע, הטלת שתן הכרוכה במאמץ, תחושה של אי ריקון השלפוחית וצורך מוגבר ללכת לשירותים – אלה הם רק חלק מהסימפטומים של ערמונית מוגדלת, ממנה סובלים גברים רבים בעולם המערבי. לראיה, בארצות הברית כשליש מהפניות לאורולוג קשורות לערמונית מוגדלת. 

    רופאי המרכז הרפואי, מומחים בכירורגיה אורולוגית, מסבירים כי "כמחצית מהגברים בגיל 50 ו-85% מהגברים מעל גיל 70 סובלים מערמונית מוגדלת, אבל לא כולם חווים תסמינים". 

    מה גורם לאחת הבעיות הנפוצות בגברים? 

    בלוטת הערמונית היא חלק מצינור השופכה. תפקידה העיקרי הוא לייצר נוזל השומר ומוביל את תאי הזרע אל מחוץ לגוף. עם השנים הערמונית גדלה וגורמת ללחץ על צינור השופכה. כתוצאה מכך נפגעים היכולת להטיל שתן, חיי המין, איכות השינה ואיכות החיים של הסובל ממנה. נזק בלתי הפיך לשלפוחית בטווח הארוך שעשוי להוביל לתכיפות כרונית במתן שתן ושלפוחית לא יציבה.

    א', סבל במשך שנים מערמונית מוגדלת, עבר את התהליך במרכז הרפואי רמת אביב, משתף על החיים לפני הפרוצדורה: "סבלתי מערמונית במשך כמה שנים. היה לי קושי בהטלת השתן ואחר כך קימה מרובה בלילות – מה שפגע לי באיכות החיים".

    המרכז הרפואי רמת אביב, שכולל נבחרת של מומחים בעלי מוניטין, ייחד מרפאה לבריאות הגבר ובה מספר מומחים המציעים לסובלים מערמונית מוגדלת טיפול ממוקד, זעיר פולשני פשוט ויעיל במיוחד.  

    מהי שיטת Rezum?

    השיטה נכנסה לשימוש לפני כארבע שנים, מהווה פריצת דרך בתחום ומסייעת לגברים רבים לחזור לחיים ולתפקוד מלא. באמצעות הזרקה מדויקת בצורה אנדוסקופית של קיטור ניתן להסיג את אונות הערמונית החוסמות, כל זאת  בפעולה קצרה שאינה מצריכה אשפוז ומייתרת את הצורך בטיפול תרופתי.

    מצד ימין ניתן לראות הדגמה אנדוסקופית של שיטת "רזיום"

    ד"ר אבי רינגל אורולוג, מומחה בכירורגיה אורולוגית, מסביר כיצד מתבצע התהליך במרכז: "אידוי ערמונית בשיטת Rezum מתבצע על ידי יצירת קיטור במכשיר מתוחכם והזרקתו אל רקמת הערמונית החוסמת את צינור השופכה תחת הסתכלות אנדוסקופית", הוא אומר. "הקיטור מכווץ את הרקמה שגורמת לחסימה ומקטינה את גודל הערמונית. זהו הליך זעיר פולשני, מהיר וקל לביצוע שאינו דורש אשפוז ומאפשר למטופל לחזור לביתו עוד באותו היום."

    ד"ר אבי רינגל אורולוג, מומחה בכירורגיה אורולוגית

    ד"ר אבי רינגל: "מדובר בהליך זעיר פולשני קצר בחדר ניתוח ללא אשפוז לילה, שנחשב לבטוח וללא תופעות לוואי באיברים סמוכים. אנחנו לא פוגעים במנגנון השליטה במתן השתן וכמובן לא בתפקוד המיני". 

    רזיום

    מה היתרונות של השיטה לעומת טיפול תרופתי או ניתוח פתוח?

    א' מעיד, "ניסיתי הרבה טיפולים, אבל למען האמת שום דבר לא עזר. הלכתי לאורולוג והוא נתן לי טיפול תרופתי. לא רק שהטיפול לא עזר, הוא גם פגע בתפקוד המיני שלי. בסופו של דבר, אחרי שקיבלתי המלצה על טיפול חדשני במרכז הרפואי רמת אביב, הגעתי למומחים שממש שינו את חיי לטובה".

    פרופ' ג'ק בניאל, מומחה בכירורגיה אורולוגית ואורו-אונקולוגיה

    פרופ' ג'ק בניאל, מסביר כי "התופעות שחווה א' כתוצאה מהטיפול התרופתי לא חריגות. יש אנשים שמגיבים לא טוב לתרופות, ולכן התפתחו שיטות חדשות. אם לפני עשר שנים היינו עושים ניתוח של פתיחת הערמונית, או חתך בטני, הרי שבעשור האחרון יש התפוצצות של טכניקות. זה מוכיח שאין טיפול אחד שמתאים לכולם. אנחנו כאן במרכז הרפואי רמת אביב יודעים היום להתאים את הטכנולוגיה המתאימה לצרכים של החולה ולאפשר לו לחזור לתפקוד מלא".

    אילו חברות ביטוח וקופות חולים מכסות את ההליך?

     

    איך התנהל ההליך בשיטת Rezum במרכז הרפואי רמת אביב?

    "התהליך עבר בצורה טובה מאוד ואני מודה על כך. לא אכחיש שבהתחלה היו לי חששות, זה נתפס כניתוח וזה תמיד מפחיד. אבל בסופו של דבר הכל עבר כשורה ומעבר לזה. הגעתי למרכז הרפואי לפעולה זעיר פולשנית. כל התהליך לקח שעה לכל היותר. אחרי הניתוח הייתה התאוששות של שעתיים ואז הלכתי הביתה עם קטטר לכמה ימים וחזרתי לחיים".

    ואיך אתה מרגיש כיום?

    "אני מרגיש מצוין ומתפקד כרגיל בכל התחומים. חזרתי לעבודה, לישיבות הארוכות ולכל הפעילויות שעד היום נמנעתי מהן. אני ישן שינה ארוכה וטובה וגם התפקוד המיני חזר לקדמותו".


    מרכז רפואי רמת אביב
    כירורגיה אורולוגית
    מרכז לבריאות הגבר במרכז רפואי רמת אביב מעניק את כל שירותי הרפואה המתקדמים לגבר וטכנולוגיות פורצות דרך תחת קורת גג אחת. המרכז החדשני משלב מגוון רחב של ייעוציים, אבחונים וטיפולים בהתאמה אישית. צוות רופאים מומחים...

    להתייעצות עם
    המרכז לבריאות הגבר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8040723



      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • מתוק הרצל 18 במאי 2024 21:37

        האם זה מה שצריך לאכול בשביל להקטין את הערמונית שלח לי תשובה תודה

         הגב

      • משה גרינברג 1 באפריל 2024 13:42

        עברתי פרוצדורה של רזיום ברמת אביב והחיים שלי השתנו, אני משתין כמו בן 20 עם זרם חזק ולא סובל מקימה מבלילה , זה שווה את ההשקעה והניתוח היה פשוט יחסית באותו היום השתחררתי מהבית החולים וחזרתי הביתה לשגרה, 3-4 ימים קטטר וזהו. ממליץ בחום !!

         הגב

      • רון מזרחי 12 במרץ 2024 6:29

        האפשרות העדיפה על כל הניתוחים והתרופות, היא בשיפור בתזונה. במחקרים קליניים שנעשו בשני העשורים האחרונים התברר שצריכת המזונות הבאים מקטינה את הערמונית:
        ליקופן: טיגון קל בשמן זית של עגבניות מייצר ליקופן.
        ירקות ירוקים: ברוקולי, כרוב, ארגולה, חסה.
        פטריות
        שייק של אוכמניות כחולות וחצי לימון כולל הקליפה (ניתן להוסיף כף דבש לחובבי המתיקות).
        לבריאות

         הגב