העמסה מיידית על גבי שתל בודד

מדיקו > מדריכים > רפואת שיניים > העמסה מיידית על גבי שתל בודד
העמסה מיידית על גבי שתל בודד
רופאים שעשויים לסייע לך: 15 רופאים בתחום העמסה מידית
כמה עולה: 4,000 - 7,000
זמן החלמה: שבוע
סוג הרדמה: מקומית

מדריך העמסה מיידית על גבי שתל בודד

העמסה מיידית על גבי שתל בודד באזור האסתטי

במהלך 3 העשורים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בטכנולוגיה של חומרים ביולוגיים ובהבנת מנגנוני קליטת השתלים – עובדה שסיפקה לקלינאים כלים יעילים לטיפולים טובים יותר.

השתלה מיידית, סימולטנית לעקירה, מספקת שרידות טובה בדומה להשתלות שבוצעו בשיטה המסורתית (שתלים המבוצעים מס' חודשים לאחר עקירת השיניים). קיצור נוסף של תקופת המעבר בין ביצוע העקירה לתחילת השיקום מושג באמצעות העמסה מידית פונקציונאלית (עם מגעים סגריים) או לא פונקציונאלית (ללא מגעים סגריים).


למי הפעולה מיועדת?

לכל מטופל הזקוק לשתל ויש לו כמות עצם שתאפשר עיגון מכני טוב לשתל(מעל 32 ניוטון). העמסה מידית של שן בודדת מיועדת לאנשים שלהם שן בודדת אבודה (מסיבות של עששת ,מחלת חניכיים, סדק בעקבות טיפול שורש או מבנה ,ספיגה חיצונית) ומעוניינים בפתרון אסתטי מידי.

בעבר עקירת שן חייבה המתנה של מספר חודשים עד לריפוי העצם ורק אז בוצעה השתלה שחייבה המתנה של כחצי שנה עד לביצוע השיקום הקבוע.

תקופת המתנה זו חייבה שימוש בתותבת נשלפת בדרך כלל שמעבר להיותה לא נוחה במיוחד, הפעילה לחץ על האזור עובדה שפגמה באיכות העצם.

כיום ניתן לבצע הליך חד שלבי הכולל את: עקירת השן ,ביצוע שתל ,בנית העצם ,חיבור מבנה וכתר זמני המספק אסתטיקה ופונקציה בפעולה אחת האורכת כשעה.


מהו התהליך עצמו?

התהליך בעצם הוא המשך של תהליך העקירה שלאחריה מסולקת כל הרקמה הרכה ,ומבוצע השתל.

ההמלצה היום היא לשחזר במקביל את העצם על ידי תחליף עצם כדי לשמר את אחיזת השתל בעצם ולספק תמיכה הולמת לרקמה הרכה. לאחר החדרת השתל וחיבור מבנה  מבוצע כתר זמני שמספק תמיכה לחניכיים ומעצב את הרקמה הרכה לקראת ביצוע הכתר הקבוע לאחר חצי שנה.


האם יש סיבוכים או תופעות לוואי?

תופעות הלוואי כוללות נפיחות קלה ושטף דם לעתים נדירות. כל התופעות חולפות תוך שבועיים. ההצלחה דומים לאחוזי הצלחת שתלים כלומר בין 95%-100%.


מהו זמן ההחלמה?

דומה לזמן ההחלמה משתל כלומר כשבוע. בשבוע זה נוטלים אנטיביוטיקה שוטפים עם חומר חיטוי. השתל משוקם אחרי 3-6 חודשים בשיקום קבוע של כתר חרסינה או זירקוניה.


כתר זירקוניה על גבי שתל שבוצע תוך העמסה מידית של שן חותכת קדמית.


מה המחיר של העמסה מיידית על גבי שתל בודד?

העמסה מיידית על גבי שתל בודד תעלה לכם בין 4,000 ל-7,000 ש”ח, תלוי בסוג השתל ובמורכבות הניתוח.

שאלות ותשובות בנושא

למי הפעולה מיועדת?

לכל מטופל הזקוק לשתל ויש לו כמות עצם שתאפשר עיגון מכני טוב לשתל(מעל 32 ניוטון).

מהן יתרונות השיטה?

בפעולה אחת עוקרים, מבצעים שתל, בונים עצם ומבצעים כתר זמני שדומה מאד בתפקודו לכתר הקבוע.

מהן חסרונות השיטה?

ניתן לבצע רק כשיש מספיק עצם שתאפשר אחיזה מכנית טובה ולא באזורי זיהום חריף כמו אבצס וכדומה.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר רוני קולרמן
מחלות חניכיים (פריודונטיה)
ד"ר רוני קולרמן הינו מומחה למחלות חניכיים, בעל מרפאה פרטית בתל אביב משנת 1996. עוסק במחקר קליני ומחקריו מופצים בעיתונים המקצועיים המובילים בתחום. ד"ר קולרמן והצוות שפועל במרפאתו מקפידים מאוד להשתתף בהשתלמויות מקצועיות ולהתעדכן בחידושי...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר

כתבות בנושא