איכות חיים: שתלים ושיקום דיגיטלי לשיניים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רוזן
השאירו פרטים או חייגו
077-2309350

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    בשנים האחרונות יותר ויותר מרפאות שיניים מציעות טיפולי אסתטיקה ללא מתכת, ומאפשרות לשקם את השיניים בתהליכים מהירים, יעילים ומדויקים יותר. ד"ר יורם רוזן, רופא שיניים מהמרכז לרפואת שיניים ואסתטיקת הפה בנהריה, מרחיב כיצד טיפול נכון בשיניים יכול לשפר את איכות החיים

    צפו בד"ר יורם רוזן מתראיין על כך לתוכנית סטטוסקופ

    מה היתרון של מרפאת שיניים דיגיטלית וטיפול דיגיטלי?

    מטופלים רבים מדירים את רגליהם ממרפאות השיניים, משום שהם סולדים מחומרים שמוכנסים אל תוך חלל הפה (מטבעים) לצורך ייצור שחזורים כאלו ואחרים.

    הדיגיטציה מאפשרת לסרוק את חלל הפה ללא חומרים במהירות, מבלי לגרום לחוסר נוחות ועם רמת דיוק גבוהה מאוד.

    המהירות מאפשרת להאיץ את התהליך, בפרט אם המרפאה מפעילה מעבדה דיגיטלית, וזאת משום שהטכנאי עצמו נמצא במרפאה בזמן הסריקה, רואה את המטופלים ובוחן את הממצאים יחד עם הרופא, כאשר עוד במהלך הטיפול הוא מקבל את הסריקה ומתחיל בייצור השחזור.

    כמו כן, גם המטופל שותף לתהליך עיצוב השיניים, וניתן ליישם את השינויים שהוא מבקש באופן מיידי ללא צורך בשליחת המטבעים למעבדה והמתנה של כשבועיים עד שלושה שבועות כדי לקבל את התוצרים בחזרה.

    התהליך המהיר מקצר את משך הטיפול ואת מספר המפגשים בין הטיפולים ומעלה באופן משמעותי את רמת הדיוק.

    יחיאלה זינו, מטופלת של ד"ר יורם רוזן, אשר עברה השתלות דנטליות ושיקום דיגיטלי, מרחיבה על חווית הטיפול באמצעים דיגיטליים.

    יחיאלה מספרת כי בעבר, סבלה משחיקה של השיניים בלסת העליונה, הן בשיניים הקדמיות והן בחלק מהשיניים האחוריות, שסיימו את תפקידן.

    בשלב כלשהו היה נדרש להחליף את השיניים הטבעיות בשתלים.

    כמו כן, יחיאלה מציינת כי התקשתה לאכול בצורה רגילה, לעיתים אף נמנעה מלחייך, כי לא רצתה שיבחינו בשיניים הקדמיות שלא היו יפות בעיניה, וזאת לאחר שכבר עברה השתלת שיניים ארבע שנים קודם לכן בלסת התחתונה ובחלק מהלסת העליונה.

    אל ד"ר רוזן הגיעה כדי לשקם את הלסת העליונה, הן משום שחלק מהשתלים לא היו כה מוצלחים, והן משום שרצתה לשפר את מראה השיניים הקדמיות וליהנות מצורה אחידה.

    יחיאלה זינו: "אני מרוצה מהטיפול, אציין שבמהלך הטיפול הופתעתי מהסורק הדיגיטלי, שכן זו הפעם הראשונה שנתקלתי במכשור זה בטיפולי שיניים. הסורק הוא מכשיר שמוכנס אל חלל הפה, ובזמן הסריקה מקרין את הצילומים למסך טלוויזיה בטכנולוגיית תלת ממד. בזמן הטיפול, צפיתי בתמונות של הלסת שלי, והתרשמתי מאוד מהעובדה שטכנאי השיניים היה נוכח בזמן טיפול השיניים, שכן אם מרכיבים לי את הכתר והוא לא נוח לי, ניתן לסדר אותו באופן מיידי.

    מה ההבדל בין השתלים בתהליך דיגיטלי שיחיאלה קיבלה לבין השתלים הקודמים?

    ההבדל הוא לא בשתלים עצמם אלא בשיטת השיקום על גבי השתלים – האם מעבירים את הנתונים למעבדה בצורה אנלוגית או באופן דיגיטלי ומדויק.

    התהליך הדיגיטלי אפשרי בין אם מדובר על בנייה של כתר על שיניים טבעיות וציפויי חרסינה למיניהם ובין אם מדובר על בנייה של גשר או שחזור על גבי שתל.

    בדומה להשתלות שיניים קלסיות, גם בשיקום הדיגיטלי השחזורים נבנים על השתל לאחר תהליך של הבראה וריפוי הפצע ולאחר שהשתל כבר הבשיל לבנייה.


    ד"ר יורם רוזן
    רפואת שיניים
    ד"ר יורם רוזן רופא שיניים ומהפנט מורשה, בעל תואר Diplomate בהשתלות שיניים ומרצה בפורומים הקשורים להשתלות שיניים. ד"ר רוזן נחשב למוביל דעה בתחום השתלות השיניים ביום אחד ו All-On-4. לד"ר רוזן מרפאה פרטית בנהריה, בעל...

    להתייעצות עם ד"ר רוזן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309350

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות