שיקום קבוע לחסרי עצם ללא כאב

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר סמארה
השאירו פרטים או חייגו
077-9971673

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    חוסר עצם בלסתות הפה, עשויים לחייב השתלת עצם או הרמת סינוס לצורך ביצוע השתלת שיניים. במצבים חריפים של נסיגת עצם, ימליצו מרבית רופאי השיניים על שיניים תותבות והימנעות מהשתלת שיניים

    ד"ר פאלח סמארה מתראיין על כך לתוכנית סטטוסקופ

    מהו מצב של חוסר עצם בלסת?

    מסת העצם בלסתות הפה יכולה להשתנות מאוד בין מטופל ומטופל על פני שלושה מצבי עצם אפשריים:

    • עצם בריאה – כמות העצם בלסת היא טובה ומאפשרת החדרת שתל בצורה פשוטה באמצעות קידוח פשוט והברגת השתל פנימה
    • נסיגה חלקית – במצב זה, ישנה נסיגה חלקית של העצם, בעיקר העצם האלבאולרית. נסיגה זו מתחילה החל מגיל 18 ובמקרים מסוימים היא יכולה להיות חריפה דיה בכדי לחייב השתלת עצם או הרמת סינוס לצורך השתלת שיניים.
    • נסיגה חריפה – במצב זה, ישנה נסיגה משמעותית של עצם הלסת ובמרבית המקרים, ימליץ הרופא להימנע מלכתחילה מהשתלת שיניים ולהסתמך על שיניים תותבות בלבד.

    מהם הגורמים לנסיגת עצם?

    כאמור, נסיגת העצם האלבאולרית מתרחשת באופן טבעי אחרי גיל 18.

    אצל אנשים הסובלים מאוסטאופורוזיס, סוכרת או מחלות גנטיות, או אנשים הנוטלים תרופות מסוימות, עשויה הנסיגה להתרחש בקצב גבוה מן הרגיל.

    אצל אנשים אלה תיתכן נסיגה חלקית, שתחייב השתלת עצם או הרמת סינוס לצורך השתלת שיניים ותיתכן גם נסיגה חריפה, שתחייב שימוש בתותבות או קבלת טיפול חדשני לעיגון השתלים בעצמות הגולגולת.

    השתלת שיניים בזאלית

    מהו הפתרון לאנשים הסובלים מנסיגה חמורה של העצם?

    כאמור, מרבית רופאי השיניים ובתי החולים ימליצו לאנשים הסובלים מנסיגה חריפה של עצם הלסת, להסתפק בהתאמת שיניים תותבות ולהימנע מהשתלת שיניים.

    יחד עם זאת, ישנו כיום טיפול חדשני המבוצע על ידי ד"ר פאלח סמארה, במסגרתו נעשה שימוש בשתלים ארוכים המעוגנים אל העצמות הבזאליות בעצם הגולגולת מעל הלסת העליונה.

    מודל טיפול זה מייתר למעשה את הצורך בעצם הלסת לצורך עיגון השתלים ומנטרל את הבעיה של נסיגת עצם חריפה.

    מטופלים רבים, שסובלים מנסיגת עצם חריפה בפה ולאורך שנים איבדו את התקווה ליהנות משיניים קבועות, יכולים כיום לעבור את הטיפול החדשני וליהנות מלסת שלמה של שיניים קבועות, חיוך יפה וחזרת הביטחון העצמי.

    גם בדרגת חומרת הביניים, קרי נסיגה חלקית, נמנע ד"ר פאלח סמארה מביצוע השתלות עצם והרמות סינוסים.

    לדבריו, ישנם שלושה תפקידים חשובים לסינוס המקסילרי, שבהם לא מומלץ לפגוע: סינון אוויר הנשימה בממברנת הסינוס והחדרת אוויר צח ונקי לריאות, חימום או קירור של האוויר הנשאף (בהתאם לטמפרטורת האוויר מחוץ לגוף) ולבסוף, הפחתה בכובד משקל הגולגולת.

    בנוסף לכך, טיפולי השתלות עצם והרמות סינוס הם טיפולים ארוכים ובעלי שיעורי הצלחה מאוד נמוכים, המתאפיינים בחוסר ודאות לגבי התוצאה, לאורך כל הטיפול.

    גם במקרים בהם מצליחה השתלת העצם או הרמת הסינוס, תוקף הטיפול הוא קצר יחסית והוא אינו מחזיק מעמד לאורך זמן.

    לעומת זאת, העצמות הבזאליות בגולגולת, הן עצמות חזקות שאינן נספגות כלל ולכן מספקת עוגן חזק לשתלים ועמידות גבוהה לאורך שנים ארוכות.


    ד"ר פאלח סמארה
    רפואת שיניים
    ד"ר פאלח סמארה עוסק ברפואת שיניים מעל 26 שנה, מנהל מרפאת שיניים פרטית בכפר סבא. ד"ר סמארה מרצה מבוקש בינלאומי בתחום של שיקום שיניים קבועות למחוסרי שיניים, ללא השתלת עצם והרמת רצפת סינוס או רצפת האף. ד"ר...

    להתייעצות עם ד"ר סמארה
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9971673

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות