מתי וכיצד נבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר ויזנפלד
השאירו פרטים או חייגו
077-2319002

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    יותר ויותר אנשים, המגיעים מ-5 קבוצות מטופלים עיקריות שמייד נרחיב עליהן, בוחרים לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית. טיפולים אלה מבוצעים אך ורק על ידי רופאי שיניים שהוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות ובנוכחות רופא מרדים. הטיפול בהרדמה כללית, שבמסגרתו ניתן לבצע את כל סוגי טיפולי השיניים, מבוצע בחדר ניתוח בבית חולים בתנאים של בטיחות מקסימלית

    צפו בד"ר מירון ויזנפלד בראיון בתכנית בקו הבריאות

    למי מיועדים טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

    טיפולי שיניים בהרדמה כללית מתאימים ל-5 קבוצות שונות של מטופלים ובהן הקבוצה המרכזית של אנשים הסובלים מדנטל-פוביה או חרדה מטיפולי שיניים.

    מטופלים אלה סובלים מחרדה עמוקה שבגינה הם נמנעים מהגעה לרופא שיניים מלכתחילה וגם כאשר מגיעים, הם מתקשים מאוד להישאר ולקבל את הטיפול הנדרש.

    חרדה מתמשכת זו מביאה את אותם מטופלים להרס שיטתי של הפה והשיניים ובמקרים רבים הם נזקקים לשיקום פה מקיף או לסדרה ארוכה של טיפולים, אותם ניתן לבצע בהרדמה כללית, שגם מספקת מענה לחרדה עצמה.

    קבוצת האנשים השנייה שעבורם מיועדים טיפולי שיניים בהרדמה כללית הם אנשים הסובלים מרפלקס הקאה ואינם מסוגלים לסבול את המצב של מכשירים החודרים לפיהם.

    קבוצה שלישית הם אותם אנשים שפשוט אין להם זמן ומאוד רוצים לסיים את כל הטיפולים הנדרשים באמצעות ריכוזם למפגש אחד או שניים תחת הרדמה כללית.

    בקבוצה הרביעית אנחנו מוצאים ילדים ופעוטות ובקבוצה החמישית נמצא מטופלים בעלי קושי שכלי, פיגור שכלי, אוטיזם וכדומה.

    האם ישנם מטופלים שאסור להם לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

    התשובה היא כן. ישנם מטופלים הסובלים ממחלות סיסטמיות כדוגמת מחלות לב וריאה, המוגדרות כמחלות שבעטיין נמנע מהחולה לעבור ניתוחים תחת הרדמה כללית בגין הסיכון הרב שהרדמה זו מעמידה בו את המטופל.

    איך מתבצע התהליך בפועל?

    התהליך מתחיל בקבלת הסכמת או בקשת המטופל לעבור את הטיפול תחת הרדמה כללית.

    בשלב הבא מתבצעת פנייה לרופא המשפחה ובהתייעצות איתו ועם הרופא המרדים מתקבלת החלטה על הפרוצדורה בה תתבצע ההרדמה.

    בהמשך לכך מבוצעת סדרה של בדיקות, צילומי רנטגן, סריקת CT, הדמיה דיגיטלית ומדידות בכדי להכין את הטיפול לקראת ביצוע ההרדמה הכללית.

    האם כל רופא שיניים יכול לבצע טיפולים בהרדמה כללית?

    התשובה היא לא.

    על מנת לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית נדרש רופא השיניים לעבור השתלמות ייעודית ורק לאחר שעבר את ההשתלמות ואת המבחנים בהצלחה, יקבל הרופא אישור רשמי ממשרד הבריאות, המהווה למעשה רישיון לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.

    כמו כן, לאורך כל הטיפול נוכח במקום רופא מרדים שאחראי לתהליך ההרדמה וניטור החולה לכל אורך הטיפול.

    האם הטיפול נערך במרפאה פרטית?

    ישנן מספר בודד של מרפאות פרטיות בהן מבוצעים טיפולי שיניים בהרמה כללית, אך מרבית הטיפולים הללו מבוצעים בחדרי ניתוח מסודרים בבתי חולים מורשים.

    חדרי ניתוח אלה מעמידים לרשות הרופאים ולרשות המטופל עצמו, את התנאים הטובים ביותר לביצוע הניתוח בצורה מקצועית וחשוב יותר, בצורה בטוחה ובטיחותית.

    מהם הטיפולים השכיחים ביותר תחת הרדמה כללית?

    ככלל, כל סוגי טיפולי השיניים ניתנים לביצוע תחת הרדמה כללית, החל מניקוי אבן, דרך סתימות, עקירות, טיפולי שורש, ניתוחי חניכיים והשתלות שיניים וכלה בהכנה לשיקום.

    האם קיים סיכון בטיפולים מסוג זה?

    רמת הסיכון בביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית היא מאוד מאוד נמוכה.

    הטיפול מבוצע כאמור בחדר ניתוח מסודר עם רופא מרדים מקצועי ובאמצעות מכשור מתקדם מאוד בתנאים שמבטיחים רמת בטיחות גבוהה מאוד לאורך הטיפול כולו.


    ד"ר מירון ויזנפלד
    רפואת שיניים
    ד"ר מירון ויזנפלד הינו המנהל הרפואי של המרכז להשתלות שיניים בהרצליה, בעל ניסיון רב של כ- 28 שנים ברפואת שיניים. לד"ר ויזנפלד ניסיון של מעל ל-15 שנה בהשתלות מידיות ושיניים ביום אחד, נחשב בין חמשת...

    להתייעצות עם ד”ר ויזנפלד
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2319002

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות