תלת מימד: מה זה השתלת שיניים ממוחשבת?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר אוסטרובסקי
השאירו פרטים או חייגו
077-2317413

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    השתלה ממוחשבת היא בעצם השתלה מודרכת שבה אנו מתכננים את כל תהליך ההשתלה במחשב לפני ביצוע הניתוח עצמו, מדובר על רמת דיוק גבוהה מאוד וכפועל יוצא מתקבלות תוצאות טובות מאוד

    צפו בד"ר איגור אוסטרובסקי מתראיין על כך בתוכנית סטטוסקופ

    כיצד מבצעים השתלה ממוחשבת?

    תחילה יש לרכז את כל הנתונים: צילומי סי.טי (צילום תלת מימדי), סריקת שיניים וחניכיים בחלל הפה ומכניסים את כל הקבצים לתוכנה מיוחדת.

    בתוכנה זו אנחנו מתכננים את כל הפרוצדורות הכירורגיות: כמות השתלים, אורך ורוחב, סוג השתלים וכמובן מיקום השתלים האידאלים ביחס לאותן סטרוקטורות האנטומיות, כמו העצב המנדיבולרי בלסת התחתונה, חלל הסינוס המקסילארי ומערות האף בלסת העליונה.

    לאחר מכן אנחנו שולחים את כל הקבצים למדפסת תלת ממדית ויוצרים סד כירורגי בדיוק לפי התכנון שביצענו.

    מהו סד כירורגי?

    סד כירורגי זה מן סד מפלסטיק מיוחד שיש בו חורים בדיוק לפי מיקומם של השתלים, שדרכם אנחנו מבצעים את הקידוחים ואת הגדרת השתלים.

    בתוך הסד ישנם שרוולים מטיטניום והרופא משתמש בסט מקדחים מיוחדים שמיועדים לשימוש בסדים הלו. למקדחים יש סטופרים שמאפשרים קידוח מדויק באורך שתכננו, כך שהתהליך הזה מאוד מדויק.

    ישנו פרוטוקול מאוד מדויק לקידוחים. אחרי הקידוחים מגדירים את השתלים דרך אותם פתחים. התהליך הזה מאוד מדויק כך שטעויות ואי דיוקים לא יכולים לקרות.

    תכנון התהליך הכירורגי

    כאשר אנחנו מתכננים את התהליך הכירורגי אנחנו יכולים גם לתכנן את התהליך השיקומי. זאת אחת מהמטרות והיתרונות של הסדים הכירורגים.

    כאשר אנחנו יודעים את המיקום המדויק של השתלים אנחנו יכולים כבר ביום הניתוח להכין את המבנים לשתלים וכתרים או גשרים זמניים מאוד אסתטיים שגם נעשים בהדפסה.

    והפציינט ביום הניתוח עוזב את המרפאה עם שיקום אומנם זמני אך מאוד אסתטי ופונקציונלי ברוב המקרים.

    מדוע ברוב המקרים?

    אם אתר ההשתלה דורש בניית עצם כלשהיא, הרמת רצפת הסינוס, או שסוג עצם הלסת לא מאפשר העמסה מיידית, במקרים אלו מתקינים למתרפא שיקום זמני נשלב.

    לאחר תקופת המתנה וריפוי מלא המתרפא מקבל שיקום קבוע שתלוי בסוג הפרוצדורות שנעשו. במקרים אלו בתהליך הריפוי ישנם שינויים במימדים של הרקמה הרכה וכדי לקבל חיוך אסתטי נאלצים לחכות.

    יש לציין שברוב המקרים ההשתלה מתבצעת בלי חתכים והרמת מתלה, וזה אומר שמבחינת הריפוי- בלי נפיחויות ובלי כאבים פוסטאופרטיביים. הפציינטים עוברים את הפרוצדורה בצורה הרבה יותר קלה.

    האם קיימות הגבלות לאחר העמסה מיידית?

    כמובן שאחרי העמסה מיידית יש הגבלות מסוימות: אנחנו ממליצים להימנע ממאכלים קשים לכן מומלץ לאכול אוכל רך במשך חודש, חודש וחצי מכיוון שזה זמן מאוד קריטי לתפיסת השתלים בעצם הלסת, מפני שהעצם אחרי ההשתלה עוברת תהליך ריפוי מסוים.

    אך זאת פשרה מאוד טובה אחרי ניתוח כבר להיות עם השיניים עם הגבלות לא ממש משמעותיות.


    ד”ר איגור אוסטרובסקי
    רפואת שיניים
    ד"ר איגור אוסטרובסקי הינו רופא שיניים עם ותק מעל-20 שנה, מאמין בגישה במתן גישה תומכת והנעימה לסובלים מחרדה דנטלית. ד"ר אוסטרובסקי עבר השתלמויות בארץ ובחו”ל בנושא שתלים דנטליים, פעיל בכנסים רבים בארץ ובחו”ל, משמש כמרצה בנושא...

    להתייעצות עם ד"ר אוסטרובסקי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2317413

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות