יישור שיניים שקוף: המהפך של נדין

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר וינשטיין
השאירו פרטים או חייגו
077-7295992

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    כיום ניתן לבצע יישור שיניים שקוף באמצעות קשתות שקופות גם אצל מטופלים בוגרים מעל גיל 18, וזאת מבלי שהטיפול יבלוט לעין וכך לחסוך לכם מבוכה. לאחר בדיקת התאמה, ניתן בתהליך מהיר של 6-12 חודשים לסיים את הטיפול. נאדין אחרי הטיפול אצל ד"ר וינשטיין: "כיום אני נהנית מחיוך רחב ואסתטי עם שיניים מיושרות, מה שתרם מאוד לשיפור משמעותי בתחושת הביטחון העצמי שלי".  

    צפו בד"ר איתן וינשטיין ונאדין שעברה יישור שיניים עם קשתות שקופות בראיון לתכנית בקו הבריאות בהנחיית פרופ' קרסו

    יישור שיניים עם קשתות שקופות מנקודת מבטו של המטופל

    על חוויית יישור השיניים שעברה במרפאתו של ד"ר ויינשטיין, מספרת המטופלת נאדין, שסבלה משיניים עקומות ועברה סדרה של טיפולי שיניים במטרה לשפר את אסתטיקת החיוך שלה.

    במרפאתו של ד"ר ויינשטיין בקניון רמת אביב בתל אביב, נחשפה נאדין לראשונה לאפשרות של ביצוע יישור שיניים באמצעות קשתות שקופות, שמשיגות את המטרה של שיניים ישרות בדיוק כמו גשר מתכת וקוביות, ללא הפגיעה באסתטיקה ובתחושת הבטחון העצמי לאורך תקופת הטיפול הארוכה, כך שרק היא והרופא יודעים על הטיפול מבלי שאחרים יידעו.

    נאדין: "כיום אני נהנית מחיוך רחב ואסתטי עם שיניים מיושרות, מה שתרם מאוד לשיפור משמעותי בתחושת הביטחון העצמי שלי".

    במסגרת הטיפול, נדרשה נאדין להגיע למרפאה אחת לשבועיים לצורך החלפת הקשתות וכן היה עליה להסתובב עימן למשך מרבית שעות היממה, למעט בזמן אכילה, שתיית משקאות חמים וצחצוח שיניים.

    לאורך הטיפול, כלל לא חוותה נאדין את הכאבים עליהם מדווחים בדרך כלל, אנשים העוברים טיפולי יישור שיניים ועל אף שחששה כי עובדה זו מעידה על כך שהטיפול אינו יעיל, תוצאות הביניים והתוצאות הסופיות הוכיחו כי השיניים אכן מתיישרות.

    מהן השיטות הקיימות ליישור שיניים?

    ככלל, יישור שיניים יכול להתבצע באמצעות שלוש שיטות שונות: השיטה הראשונה והמוכרת יותר היא שיטה המבוססת על הדבקת קוביות מתכת לשיניים, על צידן הקדמי, ומתיחת חוט תיל מתכתי ביניהן, שתפקידו להפעיל את הלחץ הנדרש על קשת השיניים לצורך יישורה.

    השיטה השנייה מבוצעת בצורה דומה, רק שהקוביות מודבקות על צידן הפנימי של השיניים. שיטה זו אמנם חוסכת את המבוכה והפגיעה האסתטית בפיו של המטופל לאורך תהליך הטיפול, אך נחשבת למאוד לא נוחה.

    לבסוף, השיטה השלישית והחדשה של יישור שיניים באמצעות קשתות שקופות. שיטה זו, בנוסף ליעילותה ויתרונותיה, גם ניתנת לביצוע על ידי רופא שיניים שאינו אורתודנט .

    כיצד מבוצע שלב התכנון של הטיפול?

    כל תהליך יישור שיניים מחייב תכנון יסודי של הטיפול על מנת לקבוע את השיניים שיש ליישר ואת מידת הלחץ שיש להפעיל עליהן בכדי להביא אותן למצב מיושר מבלי לפגוע בהן. תכנון הטיפול ליישור שיניים באמצעות קשתות שקופות מבוצע בצורה ממוחשבת על ידי החברה שמייצרת את הקשתות בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופל.

    רופא השיניים מבצע סריקה וצילומים של הפה ושולח את החומרים למעבדה מיוחדת שמייצרת סט של פלטות שקופות הנשלחות חזרה לרופא עבור המטופל הספציפי. סדרה זו כוללת בתוכה את כל הפלטות הנדרשות להשלמת הטיפול, כשבכל שבועיים יש להחליף את הפלטות על מנת להמשיך את היישור ההדרגתי לאורך תקופת הטיפול.

    למי מיועד יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות?

    הטיפול מיועד לבוגרים מגיל 18 ומעלה אשר צריכים יישור שיניים ואינם מעוניינים שיהיה להם גשר חשוף לכולם על מנת שבתקופת היישור.

    האם הטיפול כרוך בכאב?

    לפי עדויות המטופלים, בשעות הראשונות לאחר החלפת פלטות פעם בשבועיים, ניתן להרגיש מעט לחץ בשיניים, אך לחץ זה עובר עוד באותו היום ומאותו הרגע לא מרגיש המטופל כל כאב או לחץ בשיניו עד להחלפה הבאה.

    כמה זמן אורך הטיפול עד להגעה לתוצאה הסופית?

    אורך הטיפול יכול להשתנות מאוד בין מטופל למטופל, אך מאחר והשיטה של יישור שיניים עם קשתות שקופות אינה מיועדת למקרים אורתודנטיים קשים, במרבית המקרים ניתן להשלים את תהליך הטיפול בתוך חצי שנה עד שנה.

    חשוב לציין כי הטיפול מיועד למטופלים מבוגרים בלבד ולא לילדים, שכן הוא דורש שיתוף פעולה והתמדה מצד המטופל.

    האם השיניים עלולות לחזור ולהתעקם לאחר תום הטיפול?

    תהליך יישור שיניים בכל שיטה שהיא, הוא לעולם אינו תהליך סופי, שכן הגוף תמיד ינסה להחזיר את קשת השיניים למצבה הטבעי. על מנת למנוע התעקמות חוזרת של השיניים בתוך תהליך היישור, מותקנים קיבועים בצורת חוטי תיל קצרים המודבקים בצידן הפנימי של השיניים וכך ניתן לשמר את התוצאה לאורך שנים רבות.


    ד"ר איתן וינשטיין
    רפואת שיניים
    ד"ר וינשטיין הינו רופא שיניים בעל ניסיון רב שנים בטיפולי שיניים מורכבים ושיקום פה כולל, הן בהרדמה מלאה והן בטשטוש. כמו כן ד"ר וינשטיין הינו הבעלים ורופא בכיר, במרפאות "דנטלארט" ברמת אביב וירושלים. בעבר ד"ר וינשטיין...

    להתייעצות עם ד”ר וינשטיין
    השאירו פרטים או חייגו
    077-7295992

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • אסתר הודיה 16 באוגוסט 2020 0:41

        הטיפול ליישור שיניים הפלטות שקופות ממש לא חדש טופלתי בזה לפחות לפני 17 שנה

         הגב