יישור שיניים אצל ילדים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר שכנר
השאירו פרטים או חייגו
077-8054008

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    יישור שיניים אצל ילדים יכול לחולל שינוי עצום בתחושות שלהם. פה בריא וחיוך יפה, הטיפול יכול להעצים את הביטחון העצמי שלהם ומאפשר להם להרגיש יותר טוב עם עצמם ואחרים

    צפו בד"ר שכנר מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית בקו הבריאות

    מה הסיבות העיקריות לכך שיש לילדים שיניים עקומות?

    הסיבה העיקרית בדרך כלל זאת הסיבה התורשתית, לפעמים לאחד מההורים שלנו יש בעיות שיניים שעוברות אלינו בתורשה, כמו למשל לסתות שלא מתאימות לגודל השיניים, בלסת קטנה עם שיניים גדולות וההפיך יכול לגרום לצפיפות או רווחים, או למשל לסת אחת אשר צומחת מהר יותר מהלסת השנייה.

    בעיה נוספת היא עודף של שיניים אשר יכול לגרום לבעיית שיניים כלואות. וחוסר של שיניים יכול לגרום לחוסר סימטריה ורווחים בין השיניים. בנוסף קיימות עוד מספר סיבות, כמו למשל חבלות, ילדים שקיבלו חבלות בשיניי החלב ולאחר מכן זה מונע את הבקיעה של השיניים הקבועות ועניין נוסף הוא עקירות מוקדמות של שיניי החלב אשר גורמות לסגירה של המרווחים והשיניים הקבועות לא יכולות לצאת ותופעות מסוימות כגון מציצת האצבע שגורמת לדחיקת לשון.

    איך זה משפיע על הילדים שלנו?

    אז קודם כל, תזכרו שהמפגש והאינטראקציה עם הסובבים אותנו הם על בסיס ויזואלי של הפנים, וזה משפיע על מאוד על הילדים , אבל לא באותו גיל ולא באותה עצמה וגם לא כולם רוצים להתמודד עם זה, הרבה ילדים מחייכים עם היד על הפה או לא מחייכים בכלל, זה יכול לגרום לילד להיות מופנם , וחסר בטחון.

    ילדות צעירות ,רגישות יותר ומתחילות את התהליך מוקדם יותר והן ״סוחבות״ את ההורים למרפאה, אבל גם הבנים לא אוהבים את החיוך שלהם כשהם רואים את עצמם עם ניבים בולטים או עם רווחים במיוחד כשהם מגיעים לגיל 13-14 אז הם מתחילים לנדנד להורים שייקחו אותם לאורתודונט. את התגובות מרגישים מספר חודשים ספורים אחרי שמתחילים את הטיפול וכבר רואים שיפור ניכר, הם לא מאמינים שפעם הם היו עם שיניים כל כך עקומות.

    חוץ מהבעיה הוויזואלית, האם שיניים עקומות יכולות לגרום לבעיות תפקודיות?

    לא בהכרח, לרוב האנשים עם שיניים עקומות לא תהיה בעיה תפקודית אלא בעיה אסתטית שמפריעה להם, אך שיניים צפופות אכן יכולות לגרום אולי לבעיות חניכיים ועששת.

    איך מתבצע הטיפול?

    לרוב עושים זאת בשלב אחד באמצעות הדבקה של גשר אך יש מקרים שהטיפול מצריך שני שלבים למשל מקרים בהם צריכים להרחיב את הלסת של הילד או לקחת סגמנט אחורנית. לאחר מכן מתבצעת ההדבקה של הקוביות ומחברים ביניהם סוג של חוט תיל על השיניים, התהליך לוקח בין 15-20 דקות ומפעילים על השן לחץ מתמיד.

    עד כמה חשוב להתחיל מוקדם בטיפול זה?

    ישנם מספר בעיות שמצדיקות טיפול מוקדם כמו למשל ילדים בגילאי 7-9 שיש להם שיניים קדמיות בולטות או עקומות מידי וזה מעורר אצלם בעיה אסתטית אז חשוב לטפל בזה, לפעמים יש גם בעיה של מנשך מוצלב, ששן אחת היא קדימה ואחת אחורה וזה יכול לגרום לבעיה במפרקים או בעיית סטייה בגיל מאוחר יותר.

    אלה בעיות שאפשר להתרכז ולטפל בהם בגיל יחסית צעיר ולמנוע בעיות עתידיות ולשנות לטובה את חיי הילדים ולא לסחוב בעיה אסתטית לאורך שנים.

    כמה זמן לוקח הטיפול?

    לרוב, בטיפול רגיל של יישור שיניים ככל שמתחילים בגיל יותר מוקדם אז הטיפול הוא יותר קצר. כמובן שמשך כל טיפול משתנה ממטופל למטופל תלוי בגודל הלסת, סטיות ובעיות כאלה ואחרות.

    בדרך כלל הגילאים שבאים ליישור שיניים הוא בין 11-13 כשמרבית השיניים הקבועות כבר בקעו בפה והיישור יכול להתארך בין שמונה חודשים לשנתיים. במקרים מסובכים יותר הטיפול יכול להתארך במקצת.

    הטיפול מתאים גם למבוגרים, אך האם התהליך הוא אותו תהליך?

    התהליך הוא מאוד דומה, אך אצל המבוגרים שמים דגש יותר על הצד האסתטי ועל המהירות של הטיפול, אז למבוגרים בדרך כלל מבצעים יישור שיניים שקוף באמצעות קוביות שקופות עם חוטים שקופים, או פלטות שקופות ומשתדלים שהתהליך לא יעלה על חצי שנה.

    אחרי הטיפול איזה שינוי אתה רואה אצל הילדים?

    השינוי הוא ניכר, אפשר לראות זאת כבר באותו יום כשמדביקים לילד את הגשר הוא כבר מרגיש יותר בטוח בעצמו יש לו גיבוי מהמשפחה והחברה שיעזרו לו לפתור את הבעיה. וביום שמורידים לילד את הקוביות אז בכלל כבר רואים את ההתרגשות בפניו.

    לסיום מספר לנו ד"ר שכנר על מקרה שזכור לו:

    ד"ר שכנר מספר שפגש מכרה שלו בסופרמרקט ותוך כדי שיחה, היא סיפרה לו על בנה בן ה-13 הכל כך יפה ומוכשר, הישגיו טובים אבל הוא כל כך ביישן שאין לו חברים ושלא לדבר על חברות, היא חשבה שזה בגלל השיניים שלו.

    כמובן שד"ר שכנר הזמין אותם לבדיקת ייעוץ ובאמת ראה שהנער נראה מצוין אבל כאשר הוא פתח את הפה וחייך הוא חשף שני ניבים גדולים ובולטים שמשכו את כל תשומת הלב.

    מיד החליטו להתחיל בטיפול ולא עבר זמן רב עד שהשיניים שלו התיישרו והחיוך שלו הפך למקסים. כעבור זמן כששב לפגוש את אמו של הנער, היא סיפרה לו בחיוך רחב שהיא בקושי רואה אותו מכיוון שהוא רב הזמן יוצא עם חברים וחברות ושהיא רוצה לקבוע פגישה ליישור השיניים שלה.


    ד"ר ארנסטו שכנר
    רפואת שיניים
    ד"ר ארנסטו שכנר נולד בארגנטינה, עלה לישראל בגיל 6 וגדל בקבוצת כנרת עד תום שירותו הצבאי. למד רפואת שיניים ברומניה חזר לארץ והשתלב במרפאה המשפחתית ברעננה. ד"ר שכנר המשיך את לימודיו ברפואת השיניים והשתלם באורטודונתיה...

    להתייעצות עם ד”ר שכנר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8054008

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות