טיפול שיניים בהרדמה כללית: הסוף לחרדות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ג'לאל
השאירו פרטים או חייגו:
077-8051610

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > מגזין בריאות

    דמיינו לעצמכם שאתם נכנסים לטיפול שיניים בפגישה אחת וללא כאב ולא זוכרים את הטיפול וההחלמה היא יותר טובה אחרי – זהו טיפול שיניים בהרדמה כללית. כל הזמן דוחים טיפול שיניים וסובלים מכאב ומחוסר אסתטיקה בשיניים כי מפחדים ואין זמן לעבור טיפול ארוך, הפתרון הוא טיפול שיניים תחת הרדמה כללית.

    צפו בד"ר חאטר ג'לאל מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    מי מתאים לטיפול שיניים בהרדמה כללית?

    ביצוע טיפול שיניים בהרדמה מלאה מפחית באופן משמעותי את הטראומה הנגרמת למטופל לפני, אחרי ובמהלך הטיפול, ובנוסף מאפשרת לרופא לבצע את השתלת השיניים בצורה מדויקת יותר, באופן שמשפר גם את תוצאות הטיפול.  

    לרוב, מבוצעים טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה בעיקר בקרב מטופלים הסובלים מחרדת טיפולי שיניים (חרדה דנטלית) ו/או בקרב מטופלים הסובלים מבעיות בריאותיות שונות, שמונעות מהם לבצע טיפול תחת הרדמה מלאה. 

    טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית מתאימים למגוון רחב של מטופלים:

    1. אנשים עם חרדה ממכשור רפואי כגון הזרקות.
    2. אנשים עם חרדה מדם מהכאב לאחר הטיפול.
    3. מטופלים עם מחלות קשות אשר אינם מסוגלים לעבור טיפול במרפאה פרטית.
    4. ניתוחים  כירורגים גדולים באזור הפנים והלסתות.
    5. אנשים בעלי רפלקס הקאה (gagreflex), כאשר בזמן הטיפול בשיניים טוחנות הרפלקס תוקף אותם ובזמן ביצוע מידות לתותבות חלקיות או שלמות וכתרים.
    6. מטופלים, שמפאת קצב הזמן הכרוך בטיפול שגרתי, הנע על סקאלה של מס' חודשים.
    7. ילדים בעלי חשש מרופא שיניים או מהפרוצדורה. שמסנדלת את משך הטיפול.

    לצד זה, במקרה של טיפולים כירורגים עריכת טיפול תחת הרדמה מלאה, מספקת יתרונות בולטים, אשר רלוונטיים לכלל האוכלוסייה:

    • חיסכון בזמן- קיצור משמעותי של משך הטיפול.
    • הימנעות מטראומה מנטלית במהלך הטיפול – העלולה להיגרם כתוצאה ממראה הדם, מהתחושה של מגע המכשירים השונים בבשר ו/או בעצבים  ומרעש המכשירים וכו'.
    • הקלה על המטופל – במהלך ביצוע השתלה או עקירת שיניים תחת הרדמה מלאה, המטופל אינו נדרש לשבת ללא תזוזה במשך זמן ארוך, ואינו נדרש להחזיק את הפה פתוח במהלך הטיפול, מה שמקל עליו מאוד ומפחית את הסיכוי לתופעות כגון: חוסר סבלנות, אי נוחות, תזזיתיות וכו'
    • שיפור התוצאה המתקבלת – בטיפול תחת הרדמה מלאה המטופל כאמור מורדם. דבר שמקל על משך הטיפול עקב חוסר תזוזה מן הלשון אשר אינה מייצרת תנועות רצוניות או לא רצוניות העלולות לעכב ו/או להפריע למהלך הטיפול. ובכך, הרופא יכול לבצע את ההשתלה בצורה מדויקת ו"נקייה" יותר, מה שכמובן משפיע לטובה על התוצאה. ותחושת שביעות הרצון.
    • הקלה על תהליך ההחלמה – השילוב בין "נטרול" הטראומה המנטלית לעבודה המדויקת יותר של הרופא, מסייעת להקלה משמעותית גם בתהליך ההחלמה לאחר הטיפול.

     טרם הטיפול בהרדמה כללית, דרושה הכנה המתרחשת ע"פ הסדר הבא:

    1. בדיקה במרפאת השיניים.
    2. עריכת צילומים וקביעת תכנית טיפול.
    3. בדיקות – דם, אק"ג, ולעיתים במידה וצריך, בדיקת טרום ניתוח ע"י הרופא המרדים.
    4. קביעת תור לניתוח והגעה עם מלווה לניתוח.
    5. התאוששות לאחר הניתוח לכמה שעות.
    6. שחרור במידה והמטופל מגיב כראוי וההליך בוצע כראוי להערכת הרופא.

    בשלב השני, לאחר כל הבדיקות והאישורים, המטופל מוזמן  בשנית לבית החולים ע"מ לבצע את הטיפול בשיניו.

    תהליך טיפול השיניים בהרדמה מלאה, מבוצע בחדר ניתוח מורשה, שיש בו את כל הציוד הדרוש, כאשר נוכחותו של הרופא המרדים הינה מלאה. לצדו של רופא השיניים.

    האם התהליך בטוח מבחינה רפואית?

    כאשר טיפול השיניים תחת הרדמה מלאה מתבצע ע"י רופא בעל מיומנות וניסיון, ולצדו מצוי רופא מרדים, מקצועי שיודע את המלאכה, ההליך בטוח מאוד. לעתים אף בטוח יותר מאשר טיפול שיניים שנערך תחת הרדמה רגילה. זאת, מכיוון שבהרדמה מלאה אין סכנה לתזוזה פתאומית ו/או ל"הפתעות" שליליות הנובעות מהתלות בשיתוף הפעולה של המטופל, העלול להשתבש נוכח המתח שבו המטופל שרוי.

    לסיכום טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה מיועד לכל מטופל שמעוניין בכך או נאלץ להימנע מביצוע טיפול שיניים תחת הרדמה מקומית רגילה.

    גישה זו מקצרת את משך הטיפול, מונעת מהמטופל את הטראומה המנטלית הכרוכה בנוכחות פעילה לכל אורך הטיפול, ומאפשרת לרופא לבצע את טיפול השיניים בצורה מדויקת יותר. לכן, אנו ממליצים לעבור טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה.


    ד”ר חאטר גלאל
    רפואת שיניים
    ד”ר חאטר גלאל משנת 2003 עוסק ברפואת שיניים ובעל קלינקה פרטית בצפון. ד”ר גלאל מתעדכן באופן תדיר בכל החידושים בתחום רופאת השיניים באמצעות השתלמויות וקורסים.

    להתייעצות עם ד"ר ג'לאל
    השאירו פרטים או חייגו:
    077-8051610

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות