לחייך מכל הלב עם שיניים יפות וטבעיות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר פורטיאנסקי
השאירו פרטים או חייגו
077-2320297

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    טיפול ציפויי חרסינה הוא טיפול אסתטי שנותן מענה למגוון מאוד רחב של בעיות אסתטיות. סגירת רווחים, השלמת שיניים שבורות והסתרת שיניים מוכתמות הם רק חלק מן המקרים בהם ניתן ליישם ציפויי חרסינה לשיפור האסתטיקה

    צפו בראיון של ד"ר אריאל פורטיאנסקי על ציפויי חרסינה בתכנית בקו הבריאות

    איך מכינים את הפה לקראת טיפול ציפויי חרסינה?

    בשלב הראשון מבוצעת בדיקה יסודית של השיניים והחניכיים וכן מבוצעים צילומים רגילים ופנורמיים כדי לקבל תמונה מלאה על מצב הפה. לאחר שהוסבר למטופל על הפתרונות העומדים בפניו ועל הטיפול הייחודי של ציפויי חרסינה, נלקחים מטבעים של השיניים על בסיסם מבוצעת הדמיה של השיניים במעבדה ייעודית. בפגישה השנייה, מיושמת ההדמיה על פיו של המטופל בכדי שיוכל לראות כיצד תיראה התוצאה הסופית של הטיפול ובכדי לבצע שינויים והתאמות נדרשות.

    ממה עשויים הציפויים ואיך מייצרים אותם?

    ציפויי השיניים הם למעשה עלים דקים מאוד עשויים חרסינה. עובי של כל עלה יכול לנוע בין 0.2 מ"מ ועד 0.5 מ"מ ואלו מיועדים להיות מודבקים על גבי חזית השיניים בכדי ליצור את הרצף האסתטי המבוקש למטופל.

    האם נדרש ליטוש של השיניים לפני הדבקת הציפויים?

    בכדי למנוע מצב שבו השיניים בולטות כלפי חוץ לאחר הדבקת הציפויים, מבוצע ליטוש של בין 0.2 מ"מ ל-0.5 מ"מ כך שלאחר הדבקת הציפוי, הוא לא יבלוט מעבר לקו הגובה הכולל של קשת השיניים. במקרים מסוימים לא נדרש כלל ליטוש, במיוחד במקרים בהם השן שקועה אחורה והציפויים עצמם אמורים למעשה "לקדם" אותה אל קו השיניים הכולל.

    כיצד מבוצעת הדבקת הציפויים?

    הדבקת עלי החרסינה מבוצעת באמצעות חומרים המתקשים על ידי אור. יחד עם זאת, חומרים אלה מאבדים מיעילותם כאשר השחזת השן היא עמוקה יותר (0.7 מ"מ), שכן האור לא מגיע אל עומק השן בכדי להקשות את הדבק. במקרים אלה נעשה שימוש בחומרים שמתקשים גם באמצעות אור, אבל גם בעצמם.

    האם נדרשת תחזוקה מיוחדת של השיניים לאחר טיפול ציפויי חרסינה?

    תחזוקת השיניים לאחר טיפול ציפויי חרסינה צריכה להתבצע בדיוק כמו שהיא מבוצעת בפה רגיל, תוך הקפדה על שמירת היגיינת הפה וכן 3-4 ביקורים בשנה אצל שיננית. כמו כן, מומלץ לבקר אצל רופא השיניים פעם או פעמיים בשנה לצורך ביקורת. כמו כן, עבור אנשים הסובלים מחריקת שיניים, במיוחד במהלך הלילה, מומלץ גם שימוש בסד לילה להגנה על הציפויים.

    לכמה זמן מחזיקים ציפויי החרסינה?

    ציפויי חרסינה לשיניים מחזיקים למשך 10-15 שנה, אם כי על מידת העמידות שלהם יכולה להשפיע ההיגיינה של הפה. היווצרות דלקות בחניכיים, עששת וזיהומים אחרים, עלולה להוביל להחלשת הדבק המחבר ולנשירת הציפויים. על כן בכדי למצות את פוטנציאל העמידות של ציפויי החרסינה, חשוב מאוד לשמור על היגיינת הפה ולבצע טיפולי שיננית כנדרש.


    ד"ר פורטיאנסקי אריאל
    רפואת שיניים
    ד"ר אריאל פורטיאנסקי הינו רופא שיניים עם ניסיון של מעל ל- 25 שנה בתחום. ד"ר פורטיאנסקי סיים את לימודי הרפואה בארגנטינה, עם עלייתו ארצה עבר השתלמויות בתחום רפואת השיניים. בעל מרפאה פרטית בתל אביב, המרפאה...

    להתייעצות עם ד"ר פורטיאנסקי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2320297

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות