טיפול שיניים במיקרוסקופ: מדויק ואיכותי וללא חתכים מיותרים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר סביון
השאירו פרטים או חייגו
077-667-0094

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    רפואת השיניים עוברת מהפכה רצינית בשנים האחרונות, השימוש במיקרוסקופ הוא חלק גדול מהשינוי והצעידה לקדמת הטכנולוגיה. המיקרוסקופ הינו בעל יתרונות משמעותיים רבים על פני הטיפול המסורתי בשיניים בזכות האפשרות לדייק בטיפול השיניים ולחסוך חתכים מיותרים וטיפולים חוזרים ומאפשר שמירה על החניכים ועל שרידות הטיפול | מדריך 

    ד"ר אריאל סביון מסביר על טיפולי שיניים תחת מיקרוסקופ במילון הרפואי בהנחיית פרופ' קרסו

    טיפול שיניים בעזרת מיקרוסקופ תורם לדיוק רב, מונע טיפולים מיותרים ועקירות שיניים, ובאופן כללי תורם לאווירה נעימה יותר. היתרון המשמעותי והחשוב מכל בטיפולי שיניים במיקרוסקופ הוא שניתן לשמור על חניכיים ושיניים בריאות לתקופה ארוכה יותר.

    באמצעות המיקרוסקופ הטיפולי ניתנת ההזדמנות להתחיל ליהנות מטיפולי שיניים באיכות ודיוק מירבים הקיימים היום בענף הדנטלי.

    הטיפול החדשני יעיל יותר ובהחלט פחות כואב ופולשני. יתרה מכך, הטיפול המיקרוסקופי  חוסך הרבה הוצאות על טיפולי שיניים מיותרים.

    מהו הטיפול המיקרוסקופי ויתרונותיו?

    1. באמצעות מיקרוסקופ ניתן לבצע טיפולי שיניים בשיטה זעירה ולא פולשנית ובכך לשמר את השיניים לשנים רבות, הן בפן הפונקציונלי והן בפן האסתטי.
    2. באמצעות מיקרוסקופ ניתן לבצע מיקרו כירורגיה ובכך להפחית את הטראומה באזור שנותח ולמנוע חתכים מיותרים עקב הנראות הטובה יותר של מערכת השיניים בזמן הטיפול.
    3. המיקרוסקופ מגיע עם תאורת LED מיוחדת המאפשרת לצלם את חלל הפה באיכות גבוהה. הצילום מבוצע לפני תחילת הטיפול הדנטלי, ועוזרת לרופא המטפל לאבחן, לתכנן ולבצע את הטיפול הדנטלי ברמת דיוק גבוהה בהרבה יותר מאשר בשיטה הקונבנציונלית.

    טיפולי שיניים במיקרוסקופ

    ד"ר אריאל סביון: "בעקבות הכנסת המיקרוסקופ לענף רפואת השיניים, הטיפול הפך להיות פחות פולשני, יותר איכותי ומדויק וללא צורך בחתכים מיותרים ומצמצם כמעט כליל את הצורך בטיפול שיניים חוזר"

    מהם הטיפולים שניתן לבצע באמצעות המיקרוסקופ?

    בעזרת המיקרוסקופ ניתן לבצע מגוון רב של טיפולים הייחודים לו , ובכך לקבל שיניים ששורדות שנים רבות יותר בחלל הפה. ראוי לציין שבעזרת המיקרוסקופ, טיפול שיניים הופך לקל, נעים ופשוט יותר.

    להלן כמה דוגמאות לטיפולים שניתן לבצע באמצעות המיקרוסקופ בלבד:

    הוצאת פוצרים שבורים מהתעלות

    במקרים מסוימים במהלך טיפול שורש נשבר פוצר (זהו חוט דק ספירלי המסייע למילוי תעלת השן) בתוך התעלה, ובחלק מהמקרים גרם להתפתחות דלקת באזור ואף לעקירת שן.

    ביצוע שחזורים נרחבים הקרובים לשכבת המוך, ללא ביצוע טיפול שורש מיותר

    לא פעם קורה שמטופלים עברו טיפול יתר שלא לצורך, לרבות טיפולי שורש, מבנה וכתר וכמובן הוצאה כספית מיותרת. כיום, באמצעות המיקרוסקופ, ניתן לשחזר שן עם הרס כותרתי נרחב באופן מדויק ללא ביצוע טיפול שורש ולהציל את השן לשנים רבות.

    שכן הוכח כי דיוק וראות טובה תחת מיקרוסקופ תורמים להצלחת הטיפול לשנים רבות.

    טיפול במחלות חניכיים

    באמצעות מיקרוסקופ ניתן לטפל במחלות חניכיים, להקטין כיסי חניכיים ולהציל את השיניים מעקירה. הטיפול מתבצע תחת קונספט של מיקרו כירורגיה הכוללת סט כירורגי מיוחד.

    למדריך “טיפול בלייזר בגישה זעיר-פולשנית במחלות חניכיים כרוניות” הכולל שאלות-תשובות ומחירים

    חשוב לציין, שהדרישה לרפואת שיניים אסתטית עולה מיום ליום והטיפול באמצעות מיקרוסקופ מהווה נדבך חשוב בשביעות הרצון של המטופל.

    אחת הדוגמאות לכך היא ביצוע של השחזת שיניים באמצעות מיקרוסקופ התורמת לדיוק רב ולהישרדות של כתרים לטווח ארוך של שנים, ולמניעת כישלונות מטיפולים בטווח הקרוב או הרחוק

    לא מעט אנשים סובלים מדימומים בחניכיים או הכחלה סביב כתרים הנגרמים כתוצאה מאי דיוק בהשחזה או בהנחת הכתר. בחלק מהמקרים השיניים אפילו נעקרות כתוצאה מדליפה או חביקה לא מספקת של השן, הגורמת לריקבון וריח רע מחלל הפה.

    טיפול מיקרוסקופי מאפשר הדבקת ציפויי חרסינה לצורך אסתטי עם השחזה מינימלית בעובי של  0.3 מ״מ או ללא השחזה כלל.

    השיטה אינה גורמת לרגישות, אפילו לא מזערית.

    רפואת שיניים אסתטית נכנסה מאוד חזק לתחום הדנטלי והחכמה היא למנוע טיפולי יתר ולהעניק אסתטיקה מקסימלית בעל מראה טבעי למטופל.

    שיניים יפות אשה מבוגרת

    ד"ר אריאל סביון: "טיפול מיקרוסקופי מאפשר הדבקת ציפויי חרסינה לצורך אסתטי בשיניים עם השחזה מינימלית בעובי של  0.3 מ״מ או ללא השחזה כלל.ה שיטה אינה גורמת לרגישות, אפילו לא מזערית. בסוף הטיפול יוצאים עם מערכת שיניים אסתטית וחיוך לבן ומעוצב בהתאמה אישית לצורכי המטופל".

    טיפולי שורש באמצעות מיקרוסקופ:

    טיפול תחת מיקרוסקופ תורם לדיוק ולאיתור כל תעלות השורש ואף תעלות אנטומיות מורכבות.

    עם המיקרוסקופ, נימנע מפספוס תעלה שיכולה להוביל לדלקת כרונית חריפה ופגיעה בעצם ולאיבוד השן.

    קונספט של כירורגיה זעירה ולא פולשנית באמצעות מיקרוסקופ:

    תחת המיקרוסקופ נחדיר שתלים דנטליים עם חתך מזערי ובכך נימנע מנסיגות חניכיים (במיוחד באזור האסתטי), צלקות, וכמובן החלמה קשה.

    השיטה מגדילה את אחוז ההישרדות של שתלים דנטליים ומונעת כישלונות לטווח ארוך של שנים.

    חשוב לדעת לא למהר לעקור שיניים ולפנות לקבל חוות דעת נוספת טרם ההחלטה.

    יש לצאת מנקודת הנחה שתמיד אפשר לעקור שן. אין תחליף לשיניים כי המנגנון של השן שונה מזה של השתל, לכן חשוב מאוד לשמור כל שן בחלל הפה, במידה וזה אפשרי כמובן.


    ד"ר אריאל סביון
    רפואת שיניים
    ד"ר אריאל סביון הינו דוקטור לרפואת שיניים D.M.D ומשפטן בעל תואר ראשון LLB במשפטים. בנוסף ד״ר סביון בעל תואר MDC עולמי ברפואת שיניים מיקרוסקופית ומיקרו כירורגיה. ד"ר סביון בעל תואר מסטר במדעי לייזר מטעם האוניברסיטה...

    להתייעצות עם ד"ר סביון
    השאירו פרטים או חייגו
    077-667-0094

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות