חידושים טכנולוגיים בהשתלות שיניים: פרוצדורה נטולת סיבוכים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ' מזור
השאירו פרטים או חייגו
077-9972422

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    אובדן שיניים הינה תופעה מאוד נפוצה באוכלוסיה ויכולה לנבוע מסיבות שונות, החל מטראומה ותאונה, מחלת חניכיים הגורמת לנסיגה ואבדן עצם, עששת ואף חסר מולד של שיניים. כיום החידושים הטכנולוגיים בתחום השתלות השיניים הופכים את ההליך פשוט יותר מבעבר

    צפו פרופ' מזור מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתוכנית המילון הרפואי בוידיאו

    בכדי לשקם את מערכת הלעיסה החלו בשנות ה-70 בביצוע שתלים דנטליים עשויים טיטניום הנועדים להחליף את שורש השן הטבעית ובכך לאפשר בנית שן חדשה על גבי משתל זה ובכך להחזיר את הפונקציה והאסתטיקה לפי המטופל.

    מבין הפקטורים החיוניים ביותר להצלחת השתלת השן נמנים יציבות השתל ועיגון של בורג הטיטניום(השתל) בעצם הלסת.

    לצורך כך הומצאו במהלך השנים תבריגים שונים ופני שטח שונים של השתלים שנועדו להגביר את אחיזת השתל בעצם הלסת.

    שיטת האוסיאודנסיפיקציה

    אוסיאודנסיפיקציה – קרי דחיסת עצם.

    לאחרונה נכנסה שיטה חדשנית וייחודית בתחום המבטאת חשיבה "מחוץ לקופסא" ומבוססת על הכנת האתר הגרמי להשתלה בדרך ייחודית וזאת על ידי שימוש במקדחים מיוחדים שאינם פוגעים בעצם כפי שעושים המקדחים הרגילים אלא משמרים אותה.

    צילום: 123RF

    "מקדחים" אלו פועלים בכיוון סיבוב הפוך, עובדה שמבטיחה שימור של העצם ודחיסתה.

    מחקרים קליניים בתחום הדנטלי והאורתופדי הוכיחו כי בשיטה זו מושגת אינטגרציה חזקה ומהירה יותר של השתל לעצם עובדה המאפשרת אחוזי הצלחה גבוהים, קיצור זמן ההמתנה לשיקום ובעיקר פרוצדורה נטולת סיבוכים וכמובן זעיר פולשנית.

    שיטת האוסיאודנסיפיקציה צוברת תאוצה ברחבי העולם ובישראל ומאפשרת למתרפא לקבל שיקום דנטלי מהיר יותר ללא פשרה על איכותו.

    השיטה משתמשת ומנצלת את העקרונות הביומכניים של העצם לטובת השגת אינטגרציה מיטבית של השתל הדנטלי לרקמת העצם הסובבת אותו.

    מה הבסיס המדעי והמחקרי לתהליך האוסיאודנסיפיקציה?

    שיטה מהפכנית זו נוסתה תחילה בחיות מעבדה ולאחר התוצאות החיוביות, בוצעו מחקרים קליניים שפורסמו בספרות המדעית, למעלה מ-3000 מרפאות בארה"ב וכ-300 בישראל עברו בעת האחרונה להשתמש בשיטה זו.

    פרוטוקול כירורגי זה של אוסיאודנסיפיקציה מאפשר במרבית המקרים לאחר עקירת שן לבצע העמסה מיידית- כלומר ביצוע שתל מיידי באתר העקירה ושיקומו המיידי על ידי כתר זמני ולא על ידי תותבת חלקית להוצאה.

    עובדה זו יש בה כדי לפתור את הבעיה האסתטית של חסר שן ואת המענה הפונקציונלי ללעיסה. כל זאת בשל העובדה שניתן להשיג יציבות גבוהה של השתל הדנטלי באמצעות דחיסת העצם (אוסיאודנסיפיקציה).

    יתרונות השיטה

    פרוצדורות כגון עיבוי רכסים או הרמות סינוס, שבעבר היו פרוצדורות פולשניות וגרמו לסיבוכים פוסט אופרטיביים (נפיחות, המטומה, כאב וזמן המתנה ארוך) הופכות עתה ללא פולשניות המיטיבות הן עם המטופל והן עם הרופא המטפל.

    לא אחת נרתע המטופל מטיפול של השתלת עצם שמחייב לעיתים אתר ניתוחי נוסף ממנו נלקחת עצם. עובדה זו גורמת לו לבחור בפתרונות שיקומיים נחותים יותר, לדוגמה: תותבות חלקיות או שלמות נשלפות.

    פתרון חדשני זה של שימור העצם ודחיסתה, הרחבתה ללא צורך בקצירת עצם מאתר נוסף ומניעת תופעות לוואי לאחר הניתוח, גורמת ליותר מתרפאים לקבל את הפתרון של ההשתלות בשוויון נפש ובכך לשפר את איכות חייהם ותפקודם היומיומי.

    אין ספק כי מדובר כאן בפריצת דרך טכנולוגית הגורמת למהפיכה של ממש, בתחום בו למטופלים יש בדרך כלל רתיעה וחרדה ממהלך הטיפול ותופעות הלוואי שאחריו.


    פרופ' זיו מזור
    הרמות סינוס
    פרופ' זיו מזור בעל מרפאת שיניים פרטית משנת 1986, עם ותק של למעלה מ-30 שנה בהשתלות שיניים. מרצה בינלאומי בתחום ההשתלות, מעביר קורסים והשתלמויות לרופאים בתחומו ברחבי העולם ונמנה על צוות המרצים של אוניברסיטת ניו יורק ו-TMU בבוקרשט...

    להתייעצות עם פרופ' מזור
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9972422

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות