השתלת שיניים All on 4-6: המדריך השלם

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רוזן
השאירו פרטים או חייגו
077-2309350

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    שיטת שיקום חדשנית: לסת שלמה ביום אחד באמצעות 4-6 שתלים, עוקפת את הצורך בהשתלות עצם על ידי התקנת שתלים בהטייה ומנצלת את נפח העצם הקיים בקדמת הלסת לצורך בניית קשת שלמה של שיניים ביום אחד

    על כך מסביר ד"ר יורם רוזן בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    השיטות הוותיקות להשתלת שיניים, בהן היה נהוג להשתמש במספר רב יותר של שתלים, בדרך כלל בין 8-10 שתלים לשיקום לסת שלמה, הצריכו בין היתר, השתלות עצם באזורים אנטומיים אחוריים החסרים בנפח עצם, כגון : אזור הסינוס המקסימלי שנמצא ב-2 צדי הפנים והליכים נוספים.

    שיטה חדשנית להשתלת שיניים אשר שמה ALL ON 4-6, מאפשרת קיצור משמעותי בתהליך השתלת השיניים והגיעה לישראל מפורטוגל, ליסבון, מהמרכז הרפואי של ד"ר פאולו מאולו לפני כעשור ועד כה הוכשרו עשרות רופאים מישראל עם השיטה.

    למי מתאימה שיטת ההשתלה ALL ON 4-6?

    השיטה מתאימה לאנשים מחוסרי שיניים באחת הלסתות או ב-2 הלסתות או כאלה המתנהלים עם תותבות נשלפות ורוצים לעבור לשיניים קבועות ולאותם אנשים שיש להם מספר שיניים אשר מתוכננות להיעקר בגלל מחלות חניכיים ובעיות נוספות במערכת הפה.

    ד"ר יורם רוזן: "אחד מהיתרונות הבולטים בשיטת השתלת השיניים ביום אחד ALL ON 4-6 היא מעבר מיידי של המטופל ממצב חוסר שיניים או מתותבות נשלפות למערכת שיניים מוברגת ויציבה, המשמשת אותו עד להכנת קשת השיניים הסופית וזאת לעומת שיטות אחרות אשר היו נהוגות עד לא מזמן בהן ,המטופל נאלץ להסתובב פרקי זמן ארוכים ללא שיניים בליווי המתנה של החלמה ממושכת של ניתוחים מקדימים כמו הרמות סינוס והשתלות עצם, אשר בחלק מהמקרים התהליך נע בין 6-18 חודשים".

    מה שלבי הטיפול של השתלת שיניים בשיטת ALL ON 4—6?

    כמו בכל טיפול שיניים יש צורך בבדיקה ראשונית על ידי רופא השיניים לצורך התאמת תכנית הטיפול לצורכי המטופל, הבדיקה כוללת בדיקה קלינית וצילום רנטגני ופנורמי בשילוב עם צילום CT של הלסת ולאחר הבדיקות, נלקחים נתונים של מבנה הפה, לצורך הכנה של קשת שיניים המתאימה למטופל להתקנתה ביום הניתוח.

    למדריך "העמסה מיידית בשיטת אול-און 4-6" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ואילו רופאים מבצעים את הטיפול

    השתלת שיניים

    יום השתלת השיניים הינו יום טיפולים ארוך שיכלול על פי הצורך את עקירת השיניים הקיימות, התקנת השתלים והתאמת מערכת השיניים הזמנית הראשונית על עמדת השתלים הקיימת.

    בסיום הטיפול, המטופל יוצא עם מערכת שיניים יציבה ואסתטית המאפשרת לו את המשך ניהול החיים השגרתיים, יחד עם זאת יש לציין כי פרק הזמן הראשוני לאחר הניתוח 6-8 שבועות, ההמלצה הרפואית הינה תזונה רכה אשר אינה מאמצת יתר על המידה את מערכת השיניים החדשה.

    אחת לחודשיים, תתבצע ביקורת ומעקב אחר קצב הריפוי וההחלמה ובתום 6 חודשים, יתחיל תהליך בניית קשת השיניים הקבועה שיכולה להיות קשת שיניים אקרילית או קשת שיניים מחרסינה.

    מה לגבי אחוזי ההצלחה של הטיפול?

    כפי שציינו יש ניסיון קליני של למעלה מ-20 שנה בעולם בשייטת טיפול זו עם אחוזי הצלחה זהים לשיטות ההשתלה הרגילות שהם למעלה מ-95 אחוזים.

    השתלת שיניים אדם מבוגר

    יש סיבוכים לשיטה הזו?

    כמו בכל ניתוח יש לצפות לתופעות לוואי כמו: שטפי דם, נפיחויות וכאבים הנשלטים על ידי תרופות מתאימות ותופעות אלו חולפות לאחר מספר ימים.

    במקרים בהם אחד השתלים עובר תהליך של חוסר קליטה, יש צורך לחלץ השתל ולהתקין שתל חלופי במקומו.

    יצוין כי מדובר בתופעה אשר יכולה לקרות בחודשיים הראשונים ממועד ההשתלה ולכן לא תשפיע על התוצאה הסופית של ההשתלה.

    מהם היתרונות של ביצוע השתלת שיניים בשיטת All on 4-6?

    1. אין צורך בשימוש בשיניים תותבות בתקופת ההמתנה עד הרכבת גשר החרסינה.
    2. השתלת שיניים בשיטה זו פותרת וחוסכת את ההליך הכירורגי של שלב חשיפת השתל.
    3. השתלת שיניים בשיטת ALL On 4-6 מספקת פתרון מיידי כבר באותו טיפול.
    4. מדובר בקיצור זמן הטיפול באופן משמעותי לעומת טיפולי השתלות אחרים שהיו קיימים עד כה.

    לסיכום, יצוין כי במדינת ישראל ישנם עשרות מרפאות אשר הוכשרו לתהליך של השתלת שיניים בשיטה החדשנית ALL ON 4-6, יחד עם זאת רוב המרפאות היום עדיין לא הוכשרו לתהליך זה , יש להיוועץ עם רופא שיניים בעל ניסיון אשר עברו את ההכשרה המתאימה.


    ד"ר יורם רוזן
    רפואת שיניים
    ד"ר יורם רוזן רופא שיניים ומהפנט מורשה, בעל תואר Diplomate בהשתלות שיניים ומרצה בפורומים הקשורים להשתלות שיניים. ד"ר רוזן נחשב למוביל דעה בתחום השתלות השיניים ביום אחד ו All-On-4. לד"ר רוזן מרפאה פרטית בנהריה, בעל...

    להתייעצות עם ד"ר רוזן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309350

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות