השתלת שיניים בשיטת All on 4: טיפול אחד ותוצאות מידיות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רודניצקי
השאירו פרטים או חייגו
03-3034470

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    טכניקת השתלה מהפכנית מייתרת את הצורך בהשתלות עצם ובהחדרת שתלים דנטליים מרובים, ומאפשרת השתלת קשת שיניים שלמה ביום אחד. שיטת All on 4 מבוססת על השתלת 4 שתלים בקדמת הלסת, על גביהם מקובעת קשת שלמה של שיניים. השיטה מאפשרת לבצע השתלות שיניים נרחבות על בסיס מסת העצם הקיימת בקדמת הלסת, עם מינימום התערבות כירורגית ובזמן קצר

    ד"ר מיכאל רודניצקי מסביר על השתלות שיניים בשיטות מתקדמות

    עד פיתוח שיטת All on 4, גישת ההשתלה התבססה על "שתל לכל שן". בכל מקום בו היה צורך להשתיל שן, הוחדר גם שתל דנטלי. במקרים של השתלות מרובות, גישה זו חייבה ריבוי של שתלים ופעולות כירורגיות, והתמודדות מורכבת יותר עם אזורים בלסת, הסובלים מחוסר עצם.

    שיטת All on 4 פותרת בעיה זו, באמצעות יצירת בסיס תומך מרכזי באמצעות 4 שתלים המקובעים בקדמת הלסת, על גביהם מונחת קשת שיניים שלמה המשרתת את כל הלסת (העליונה או התחתונה).

    שיטה זו מייתרת פרוצדורות של השתלת עצם, הרמת סינוס וריבוי קדחים, ומקצרת מאוד את תהליך ההחלמה והטיפול עצמו. על אף שמה, שיטה זו ניתנת ליישום גם באמצעות 6 שתלים, ועל כן נקראת גם All on 4-6.

    למי מתאימה שיטת All on 4?

    ככלל, שיטת All on 4 מתאימה למטופלים הנדרשים להשתלה נרחבת של סדרת שיניים סמוכות. טיפולים אלה שכיחים בתהליכי שיקום הפה, לאחר פציעה או עבור מטופלים המעוניינים להחליף תותבות נשלפות לרוחב הלסת, בשיניים קבועות.

    השיטה ניתנת ליישום בכל אחת משתי הלסתות, העליונה או התחתונה, ומתאימה גם למטופלים הסובלים מחוסר עצם חריף, ומטופלים הנדרשים לעקור שיניים קיימות לפני השתלה, באופן שיוצר רצף אחיד של שיניים להשתלה.

    למדריך "העמסה מיידית בשיטת אול-און 4-6" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ואילו רופאים מבצעים את הטיפול

    כיצד מבוצעת השתלת All on 4?

    לפני ביצוע ההשתלה, מבצע הרופא אבחון מקיף של לסתות המטופל באמצעות צילומי רנטגן וסריקת CT. בתהליך האבחון, בוחן הרופא את מסת העצם באזורי הלסת השונים, ומוודא כי בקדמת הלסת קיימת מסה מספקת לקיבוע שתלי הבסיס.

    בהמשך, לוקח הרופא מידות מדויקות של הלסת והשיניים, ומתכנן את קשת השיניים שתותקן על גבי שתלי הבסיס ביום הניתוח.

    הטיפול עצמו אורך מספר שעות, ועל כן ניתן לבצעו גם תחת הרדמה מלאה. בתחילת הטיפול מכין הרופא את הלסת להשתלה, ובכלל זה מבצע עקירה של השיניים הקיימות.

    בהמשך, מחדיר הרופא את ארבעת השתלים לאזור קדמת הלסת, כששני השתלים האמצעיים מקובעים בצורה אנכית ישרה, ושני השתלים הקיצוניים מקובעים כך שהם פונים אל השתלים הפנימיים בזווית של 45 מעלות.

    כאמור, על פי הצורך, ניתן להשתיל 6 ואף 8 שתלים, במקום 4 בתצורה הבסיסית.

    בתום החדרת השתלים, יקבע הרופא קשת שיניים זמניות איתן יכול המטופל לצאת כבר בתום הטיפול. קשת זו תוחלף בקשת שיניים קבועות (אקריליות או חרסינה) לאחר ריפוי מלא של האזור המטופל, כעבור כ-6 חודשים.

    מהם הסיבוכים האפשריים בשיטת All on 4?

    שיטת All on 4 פותחה בפורטוגל לפני 20 שנה, והגיעה לישראל לפני כעשור. הניסיון שנצבר סביב שיטה זו, מעניק לה סיכויי הצלחה של מעל 95% הצלחה, בדומה לכל השתלת שיניים אחרת.

    בימים שלאחר הניתוח, עלול המטופל לסבול ממעט כאבים, שטפי דם ונפיחויות. אלה ניתנים לטיפול באמצעות משככי כאבים סטנדרטיים, וצפויים לחלוף מעצמם בתוך מספר ימים.

    הסיכון הייחודי לשיטת All on 4 קשור בקליטה לקויה של אחד או יותר מהשתלים בקדמת הלסת, תופעה המתרחשת בעיקר בחודשים הראשונים לאחר ההשתלה, ולכן אינה משפיעה על התוצאה הסופית שתלווה את המטופל לאורך חייו.

    במקרים אלה, מבוצע ניתוח חוזר לחילוץ השתל הלקוי והחדרת שתל חלופי חדש במקומו.

    מהם היתרונות המרכזיים של שיטת All on 4?

    לשיטת All on 4 מספר יתרונות, שהופכים אותה לרלוונטית ואפקטיבית עבור מטופלים רבים, הסובלים מטווח רחב של בעיות:

    • תוצאות הטיפול הן מידיות, ומייתרות את הצורך בשיניים תותבות לאורך זמן ההמתנה לריפוי.
    • מייתרת קידוחים, פעולות כירורגיות והשתלות עצם, באמצעות ההתבססות על אזור קדמת הלסת בלבד לטובת קשת השיניים כולה.
    • תהליך ההחלמה קצר, קל ומהיר יותר.
    • שיטה גמישה וניתנת להתאמה למטופלים שונים על בסיס 4, 6 או 8 שתלים.
    • הפרוצדורה כולה מבוצעת בטיפול אחד בודד, ומאפשרת תוצאות ביום אחד בלבד.

    על מנת להימנע מסיבוכים וסיכונים מיותרים, בכדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר לאורך זמן, מומלץ לבצע את ההשתלה אצל רופא שעבר את ההכשרות וההסמכות הנדרשות לשיטה זו באופן ספציפי, בהיבט זה כדאי לציין, שלא כל מי שמציע טיפול באמצעות שיטת All on 4 גם עבר את ההכשרה הנדרשת לכך, מה שהופך את בחירת הרופא המטפל לשלב קריטי וחשוב בתהליך כולו.


    ד"ר מיכאל רודניצקי
    רפואת שיניים
    ד"ר מיכאל רודניצקי עוסק ברפואת שיניים, מנהל מרפאת בוטיק בתל אביב בעלת מוניטין וניסיון רב שנים. דר רודניצקי מציג קידמה בתחום השתלות השיניים, טיפולי שיניים אסתטיים, שיקום ובכלל. ד"ר רודניצקי וצוות המרפאה מבצעים מעקב וליווי...

    להתייעצות עם ד"ר רודניצקי
    השאירו פרטים או חייגו
    03-3034470

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות