השיטות הקיימות ליישור שיניים ובאיזה גיל מומלץ להתחיל?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר גרוסמן
השאירו פרטים או חייגו
03-6126085

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    "יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז" (צ'ארלי צפלין). חיוך יפה ובריא משפיע רבות על האדם ועל האינטראקציה עם הסובבים אותו. פעולת החיוך גורמת לשחרור אנדורפינים, הורמון מצב רוח טוב, ומורידה את רמות המתח והלחץ. הרבה אנשים מתביישים וחסרי ביטחון במראה שיניהם לא מחייכים, לא אוהבים להצטלם, ומסתירים את אזור הפה כאשר מדברים או מחייכים

    ד"ר ליזה גרוסמן מתראיינת על כך בתוכנית סטטוסקופ

    יישור שיניים, בשמו המקצועי אורתודונטיה. מסייע ביצירת חיוך מושלם והרמוני עם הפנים.

    מעבר לפן האסתטי, יישור שיניים משפר גם את התפקוד של מערכת הלעיסה משפר את הסגירה ונותן מענה למגוון בעיות רפואיות כגון:  שיניים כלואות, סטייה של הלסתות או גדילה לא סימטרית שלהם, כאבים במפרקי הלסת ושחיקה מוגברת של המשנן.

     מה העיתוי המומלץ לתחילת הטיפול האורתודונטי?

    ההמלצה היא לבקר אורתודונט מומחה לבדיקה ראשונית בגילאי 8-9, כאשר יש עדיין שיניים נשירות בפה היות וקיימות מספר בעיות שעדיף לפתור בגיל צעיר כגון:

    • מנשך צלבי, סגר הפוך
    • הרגלים (דחיפת לשון, מציצת אצבע)
    • בקיעה לא תקינה של השיניים הקבועות
    • בליטה של השיניים העליונות שמעמידה אותם בסכנה לשבירת השן
    • סיבות פסיכולוגיות , פגיעה בביטחון העצמי של הילד

    ניתן לבצע טיפול אורתודונטי בכל גיל, כל עוד יש שיניים ומצב האחיזה שלהן תקין, אולם השפעה על גדילת הלסתות אפשרית רק כאשר המתרפא גדל.

    שלבי ההתפתחות של הלסתות עוקבים באופן כללי אחרי שלבי ההתפתחות של השלד כולו. מכאן קיים יתרון לטיפול בגיל ההתבגרות לפני סיום הגדילה.

    חשוב לציין כי סיום הגדילה שהיא מקדימה יותר אצל הבנות (בסביבות גיל 14 שנים) ומאוחרת יותר אצל הבנים (בסביבות גיל 17 שנים).

    יתרה מכך, גורמים פסיכולוגיים כמו בגרות מספקת, מוטיבציה ועוד, חשובים לשם השגת שיתוף הפעולה הנחוץ מהמתרפא ועל כן ישפיעו גם הם על עיתוי הטיפול והצלחתו.

    האם קיימות מגבלות לטיפול במבוגרים?

    החדשות הטובות הן שלעולם לא מאוחר מידי ליישר שיניים.

    עקרונית ניתן לטפל באורתודונטיה במבוגרים בכל גיל. ההגבלה היחידה היא בריאות הפה וחניכיים.

    יישור שיניים במבוגרים נפוץ מאוד לא רק בשל סיבות אסתטיות, אלא גם על מנת לתת מענה למצבים רפואיים שונים, כגון: פיזור שינים מחדש בפה על מנת למנוע שתלים או לאפשר שיקום נכון יותר, לפתור בעיות חניכיים שונות הנובעות מהטיה לא נכונה של השיניים, להציל שיניים הרוסות ולאפשר לרופא המטפל לשקמם ולמנוע את עקירתן.

    מהן השיטות הנפוצות ליישור שיניים?

    1. סמכים רגילים מתכתיים- סמכים או בשמם הנפוץ "גשר" הן למעשה ריבועיים מתכתיים המודבקים על המשטח החיצוני של השן. הסמכים הנפוצים בקרב בני נוער, הם הסמכים הכסופים והמתכתיים. סמכים אלו מדויקים, אמינים ועמידים. יעילותם הוכחה כבר שנים רבות.
    2. סמכים בצבע השן- שקופים ומודבקים על המשטח החיצוני של השן: הסמכים הללו נותנים מענה אסתטי בשל היותם שקופים מתאים לילדים ולמבוגרים.
    3. סמכים לינגואלים- פנימיים: סמכים לינגיאליים נקראים גם "גשר" פנימי. שיטה זו הסמכים מודבקים על הצד הפנימי של השן ואינם נראים כלפי חוץ. נותנים מענה אסתטי מעולה, עם זאת הטיפול עימם מורכב יותר לרופא ולמטופל. הסמכים הפנימיים לעיתים מקשים על הדיבור וקשה יותר לשמור על היגיינת הפה ולצחצח כראוי.
    4. קשתיות שקופות: פלטות שקופות וכמעט בלתי נראות. באמצעות סריקת תלת ממד מדויקת ניתן ליצר קשתיות המותאמות באופן אישי למטופל. הן נוחות מאוד וניתנו להסרה מהוות פתרון אסתטי ומאפשרות להמשיך ולהקפיד על היגיינה במהלך הטיפול לצד היתרונות קיים גם חיסרון, הקשתיות דורשות שיתוף פעולה קפדני ומשמעת גבוהה מצד המטופל היות ויש להרכיבן באופן רצוף רוב שעות היממה.

     מה חשוב לדעת לפני שאני בוחר אורתודונט?

    אורתודונט או במילים אחרות רופא מומחה ליישור שיניים הוא רופא שיניים שלמד בתוכנית התמחות במשך כ- 4 שנים נוספות, מעבר ללימודי רפואת השיניים, במוסד המוכר מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, ושעבר את בחינות ההתמחות מטעם משרד הבריאות.

    לאורתודונט מומחה קיים רישיון מומחה מטעם משרד הבריאות.


    ד"ר ליזה גרוסמן
    אורתודונטיה
    ד"ר גרוסמן ליזה הינה מומחית לאורתודונטיה, עובדת במרפאות פרטיות, במכבי דנט ובבית חולים איכילוב. ד”ר גרוסמן מתמקדת בטיפולי יישור שיניים מורכבים תוך שיטות טיפול מתקדמות והחדשניות ביותר.

    להתייעצות עם ד”ר גרוסמן
    השאירו פרטים או חייגו
    03-6126085

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות