איך שיקום הפה משפיע על האסתטיקה של הפנים?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר בוחארי
השאירו פרטים או חייגו
077-2317882

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

     

    מדיקו > רפואת שיניים

    התהליך של שיקום הפה מכיל בתוכו רכיב אסתטי חשוב ומשמעותי ובשנים האחרונות הורחב רכיב זה אל מערך שלם של טיפולים אסתטיים של הפנים, הן באזור הפה והן באזורי פנים מרוחקים יותר. על התהליך של שיקום הפה, ההיבט האסתטי של התהליך והמענה האסתטי הכולל לאסתטיקה של הפנים

    צפו בד"ר אמין בוחארי מתראיין על כך בתכנית בקו הבריאות

    כיצד מבוצע שיקום שיניים על גבי שתלים?

    עוד לפני האופן בו מבוצע שיקום שיניים על גבי שתלים, חשוב לדבר על האופן בו בוחרים את הרופא המתאים למשימה זו.

    בישראל קיימת התמחות ספציפית לתחום של שיקום הפה ורופאים המחזיקים בהתמחות זו מוסמכים לבנות ולגבש את תכנית הטיפול המתאימה ביותר לכל מקרה ומקרה, או לחילופין, לייעץ בנושא לרופאים אחרים.

    השלב הראשון של שיקום שיניים הוא שלב התכנון בו מגובשת תכנית הטיפול ובהתאם לתכנית זו נבחנים האמצעים הכירורגיים העומדים לרשותנו להשגת מטרת השיקום שהוגדרה על ידי הרופא המומחה.

    בהיבט זה, חשוב לומר כי מטרת השיקום יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה.

    במקרים מסוימים, המטרה היא שיקום קבוע באמצעות שתלים, באחרים המטרה היא תותבת נשלפת הנסמכת על שתלים ובמקרים קיצוניים יכולה המטרה להסתכם גם בפתרון של שיניים תותבות ללא מעורבות של שתלים.

    מהם החידושים העיקריים שנכנסו לתחום של שיקום הפה והאסתטיקה?

    המערכות הדיגיטליות לא פסחו על עולם הרפואה ובמיוחד על עולם רפואת השיניים ובשנים האחרונות חוללו מערכות אלה מהפכה של ממש בטיפולי שיקום הפה והאסתטיקה.

    מקור המהפכה הוא ביכולת לצלם ולהזין את הצילום למחשב, באמצעותו ניתן לבצע העברה מהירה למעבדה, לערוך אנליזה של נתוני הפה, לבצע הדמיה דיגיטלית של הפה ולבצע פעולות טכניות נוספות נסמכות מחשב.

    מעבר לכך, המחשוב של תהליך הטיפול מאפשר לקצר את סדר הפעולות ותהליך הטיפול, להשיג רמת דיוק גבוהה יותר, לתכנן את הטיפול בצורה אפקטיבית יותר ולהימנע מטעויות ועיכובים לאורך הטיפול.

    הדיגיטיזציה של שיקום הפה מאפשרת גם מעורבות גבוהה ומהותית יותר מצד המטופל עצמו.

    כלל חומרי הטיפול נחשפים אל מול המטופל ויחד עם הרופא, ניתן לבחון את הדברים בהתאם להעדפותיו של המטופל ולקבל תמונה של התוצאות הצפויות וכך להבטיח התאמת ציפיות גבוהה מול הרופא המטפל, ביתר קלות.

    האם ניתן, לאחר הטיפול, להמשיך שיקום אסתטי של הפה?

    התשובה היא בהחלט כן. בתהליך הטיפול נעשה שימוש בשחזור הזמני בכדי לבחון את העמידה של תכנית הטיפול בציפיות האסתטיות של המטופל וכמובן בציפיות הביולוגיות והרפואיות של הרופא המטפל.

    כאשר ציפיות אלה פוגשות זו את זו, ניתן להשלים חסרים נוספים בפריפריה האוראלית של הפה.

    כך למשל, אובדן מאסיבי של שיניים וחומר עצם רב, גורם להתכנסות פנימה של השליש התחתון של הפנים. במצב כזה, נעשה שימוש במילוי שפתיים וחומצה היאלורונית לשיקום האסתטיקה של הפנים, כהמשך ישיר של שיקום הפה.

    האם השיקום האסתטי של הפנים מתמקד באזור הפה בלבד?

    מעצם העובדה שרופאי שיניים בכלל ומומחי שיקום הפה בפרט, עוסקים רבות באסתטיקה של הפריפריה האוראלית (האסתטיקה של אזור הפה), היה זה אך טבעי שיכולות אלה תורחבנה גם לחלקים נוספים של הפנים ואכן, כיום מציעים רופאי שיניים רבים, ובמיוחד מומחי שיקום הפה, טיפולי אסתטיקה של הפנים בחלקים נוספים של הפנים מעבר לאזור הפה.

     


    ד"ר אמין בוחארי
    שיקום פנים ולסתות
    ד"ר אמין בוחארי הינו מומחה לשיקום הפה ומומחה לשיקום פנים ולסתות. רופא בכיר במחלקת שיקום הפה הפנים והלסתות בבית החולים רמב"ם-חיפה ובעלים ומנהל מרפאת "נוזהא-יפו", מרפאה המתמחה בשיקומי פה מורכבים בשתלים דנטאליים ובאסתטיקה של הפנים....

    להתייעצות עם ד”ר בוחארי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2317882

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

       

      תגובות