טיפול חדשני: העלמת ורידים בולטים ברגליים בלייזר

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ' ניטצקי
השאירו פרטים או חייגו
072-3301468

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיית כלי דם

    הטיפול החדשני להעלמת ורידים בולטים ברגליים באמצעות לייזר מאפשר טיפול יסודי עם אחוזי הצלחה גבוהים בזכות הטיפול דרך הצירים הורידיים הראשיים של המערכת הורידית השטחית שגורמים לרוב הבעיות של ורידים בולטים ברגליים 

    על כך מסביר פרופ' סמי נטצקי בתוכנית המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    העלמת ורידים בולטים ברגליים באמצעות שימוש בלייזר מאפשרת לטפל בווריד הספנה הגדולה ובווריד הספנה הקטנה, שהם הצירים הורידיים הראשיים של המערכת הוורידית השטחית שגורמים לרוב הבעיות ברגליים עם אחוזי ההצלחה גבוהים יותר מכל טיפול אחר לוורידים.

    טיפול בוורידים באמצעות לייזר מבוצע על ידי כירורג מומחה בכלי גם ונעשה על ידי הזרמת אנרגיית חום ישירות לדופן הפנימית של הוריד הבעייתי שגורמת לסגירתו. זרימת הדם הוורידית תוסט כולה אל המערכת העמוקה התקינה, שהיא בעצם המערכת הראשית והחשובה ברגליים.

    הטיפול הקלאסי בוורידים בולטים ברגליים היה ניתוח פתוח שבו בוצעה שליפת (תלישת) הוורידים הבעייתיים (ניתוח סטריפינג) אך עם השנים נוצרו אלטרנטיבות יעילות יותר המאפשרות התאוששות קלה ומהירה וביצוע ניתוחים פחות פולשניים לטיפול באותם וורידים. כיום ניתן לטפל בוורידים באמצעות חום, על ידי קיטור וגלי רדיו.

    קיימים גם סוגי טיפולים שונים כאשר טיפול באמצעות לייזר נחשב לאחד היעילים והמהירים ביותר ובעל עדיפות על טיפולים אחרים.

    מה צריך לעשות לפני ביצוע ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר?

    לפני ביצוע ההליך הכירורגי יעבור המטופל בדיקה כולל גם מיפוי ורידים באולטרא-סאונד (דופלקס) שיאפשרו לרופא להחליט על שיטת הטיפול המתאימה ביותר למטופל מבחינה בריאותית (וגם מבחינה אסטטית). במידה ויחליט הרופא שהניתוח בלייזר הוא הטיפול המומלץ לטיפול בוורידים תבוצע הרדמה מקומית בלבד על מנת לבצע את הניתוח.

    ורידים בולטים ברגליים 2

    מהו ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר?

    ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר הינו ניתוח זעיר פולשני שאורכו כחצי שעה. המטופל לא מרגיש כאבים במהלך הניתוח, אין צורך בחיתוך של העור ולכן ההתאוששות וההחלמה הן מהירות וקלות יחסית לניתוחים כירורגיים פולשניים אחרים לטיפול בוורידים.

    לאחר ההרדמה המקומית של העור,הרופא המנתח יחדיר מחט ישירות לווריד תחת אולטרא סאונד. דרך המחט יוחדר סיב הלייזר. בכדי לבודד את הוריד מסביבתו ולגרום גם לכיווצו מבוצעת הרדמה מקומית סביבו (tumescence).

    הלייזר מופעל והסיב נמשך לאחור תוך כדי עבודה. ניתן לשנות את עוצמת הפעולה של הלייזר ואת מהירות פעולתו לפי הצורך. הטיפול איננו מכאיב

    לאחר הטיפול בלייזר הווריד נסתם ולאחר מכן מתחיל תהליך התנוונות של הווריד בו הוא מתפרק ונספג, הליך זה לוקח כמספר חודשים. לתהליך נלווית תגובה דלקתית – לא זיהומית.

    רוב המטופלים מדווחים על הקלה בכאבים ובתחושת הכובד והנפיחות כבר לאחר ביצוע הטיפול ובשבועות לאחריו כאשר הוורידים מתנוונים ונעלמים.

    פרופ' ניטצקי: "שיעורי ההצלחה של ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר הינם גבוהים ביותר ועומדים על יותר מ95% הצלחה. הסיכון להישנות דליות הינו כ-10-15% (לציין בניתוח התלישה עד כ-50% לחמש שנים)".

    דליות ברגליים
    לפני ואחרי הטיפול להעלמת ורידים ברגליים באדיבות מרפאת פרופ' ניטצקי

    מהם הסיכונים ותופעות הלוואי הקיימים בניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר?

    ברוב המקרים אין צורך בחתכים כלל ולכן לא יהיו צלקות. זאת לעומת מספר חתכים וצלקות בניתוחים אחרים. ישנו סיכוי נמוך ביותר לפגיעה בעצבים השטחיים באזור של הווריד, דבר שיגרום לחוסר תחושה באזור שנפגע, מצב שיחלוף מעצמו לאחר מספר שבועות.

    כמו כן, תיתכן אפשרות של דימומים תת עוריים (המטומות) שיגרמו להופעתם של כתמים קטנים על גבי העור כאשר גם במקרה זה התופעה תחלוף מעצמה לאחר כשבועיים. הורידים הבולטים יישארו קשים ונוקשים למשך מספר חודשים. מעליהם יכול להופיע פס חום (פיגמנטציה) החולפת ברוב המכריע של המטופלים בתוך מספר חודשים.

    ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר הוא אחד הטיפולים היעילים והבטוחים יותר כאשר גם הסיכונים ותופעות הלוואי בו קיימים בסיכוי מאוד נמוך יחסית לטיפולים אחרים לטיפול בבעיות וורידים ברגליים.

    מהו תהליך החלמה מהניתוח?

    מיד לאחר ביצוע ניתוח לטיפול בוורידים באמצעות לייזר חייבים להתהלך במשך 20-30 דקות וניתן להשתחרר למנוחה בבית ולחזור לפעילות שגרתית כבר למחרת.  לאחר הניתוח יש לגרוב גרב אלסטית לתקופה של שבוע במהלך היום ולהתמיד על ביצוע הליכות במשך כל יום, וזאת על מנת להפעיל את הרגל המנותחת ולשמור על זרימת דם באופן קבוע ותקין.

    יש להימנע מביצוע פעילות גופנית מאומצת (אקסטרים) למשך שבוע בלבד. ומומלץ לבצע מקלחות  פושרות להקלה על המקום (קומפרס).

    ורידים רגליים יפות וחלקות

    פרופ' ניטצקי: "ברוב המקרים המטופל לא ירגיש כאבים לאחר טיפול בוורידים על ידי שימוש בלייזר אך יכולה להופיע לעתים הרגשת אי נוחות של רגישות יתר במקום או כאבים קלים וניתן ליטול משכי כאבים בהתאם לצורך. אין צורך באנטיביוטיקה".


    פרופ' סמי ניטצקי
    כירורגיית כלי דם
    פרופ' סמי ניטצקי הינו מומחה לכירורגיה של כלי דם במדיקה מרכזי רפואיים ת"א, שר"פ פלוס חיפה ומרפאת מומחים בקרית מוצקין. פרופסור בפקולטה לרפואה של הטכניון ומשמש כסוקר במספר עיתונים מדעיים יוקרתיים וחיבר למעלה מ-90 מאמרים...

    להתייעצות עם פרופ' ניטצקי
    השאירו פרטים או חייגו
    072-3301468

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות