ניתוח מתיחת צוואר: להשיב את המראה הצעיר

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר הולנדר
השאירו פרטים או חייגו
077-9966670

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    בקרב חלק גדול מהאוכלוסייה חלה הזדקנות של הצוואר עוד לפני התבגרות הפנים ומותירה מראה מבוגר גם לנשים צעירות יחסית, טכניקות ניתוחיות חדשות מאפשרות שיפור משמעותי של מראה הצוואר באמצעות התמקדות רק באזור זה ולעתים נכלול גם את הדגשת קו הלסת, בניתוחים אלו ניתן לראות תוצאות אפקטיביות שנשמרות לפרקי זמן של 7-10 שנים | מדריך לניתוח מתיחת צוואר

    צפו בד"ר ליאורה הולנדר: ניתוח מתיחת צוואר בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' רפי קרסו

    כיצד משפיע הגיל על עור הצוואר? מהן הבעיות האסתטיות האופייניות לאזור הצוואר וכיצד מטפלים בהן? לכמה זמן נותרות תוצאות הטיפול עמידות? האם הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה או מקומית? כל התשובות בכתבה הבאה

    מה הן השפעות הגיל על עור הצוואר?

    הצוואר הוא אחד האברים שנותן את אותות הגיל בצורה הברורה והמובהקת ביותר, וישנן שלוש צורות בהן אותות אלה באות לידי ביטוי, ובהן: פימה שומנית המתפתחת מתחת לסנטר, התרופפות וצניחת עור משני צידי הלסת לאורך קו הלסת, בתהליך שתוצאתו נקראת "מראה בולדוג" בלשון העם, ולבסוף התרופפות של גידי הצוואר עד כדי התבלטותם כשני גידים רפויים הנמתחים במעלה הגרון.

    כיצד מטפלים בבעיות האסתטיקה בצוואר?

    טיפול בבעיות האסתטיות בצוואר דורש תחילה אבחון של סוג הבעיה. על אף שהתפיסה הרווחת היא כי טיפול כזה נדרש במצב של עודפי עור, בפועל מדובר בבעיה אחת בלבד, ולאו דווקא המרכזית שבהן.

    הפימה השומנית והתרופפות שריר הצוואר לכדי תצורה של שני גידים מתוחים, הן שתי הבעיות הנפוצות הנוספות. לעתים הבעיה האסתטית תתאפיין במרכיב אחד מתוך השלושה ובפעמים רבות בשילובים שונים ביניהם.

    כיצד מטפלים במצב של פימה שומנית בצוואר?

    טיפול בפימה שומנית אינו מצריך ביצוע של חתכים כירורגיים, ומכאן החשיבות של הבנה ואפיון של טיב הבעיה, כך שניתן יהיה להעניק את הטיפול המינימלי הנדרש לפתרונה.

    טיפול בפימה שומנית מתבצע על ידי שאיבה ממוקדת של האזור השומני מתחת לסנטר, על ידי החדרה של קאנולות דקיקות, דרך שלושה נקבים: שניים מאחורי תנוכי האוזניים ואחד במרכז קצה הסנטר.

    לאחר שאיבת השומן העדינה דרך הקאנולות, מתבצע גירוי של שכבת הדרמיס בעור, על מנת שעודפי העור ייצמדו לרקמות ויימנע מצב של עור מדולדל.

    יחד עם זאת, טיפול זה מתאים בעיקר לאנשים בגיל צעיר יחסית וללא עודפי עור חריגים. במקרה של עודפי עור משמעותיים יותר, יש לבצע הסרה של העודפים.

    לפני ואחרי מתיחת צוואר ד"ר ליאורה הולנדר
    באדיבות מרפאת ד"ר ליאורה הולנדר

    ד"ר הולנדר מסבירה: "ההחלטה לגבי ביצוע הניתוח בהרדמה כללית או מקומית, מתקבלת בהתאם להיקף הבעיה ולהיקף הטיפול הנדרש, והדברים נכונים הן לגבי שאיבת פימה שומנית, הן לגבי הסרת עודפי עור והן לגבי מתיחת גידי צוואר רופפים".

    כיצד מבוצעת הסרה של עודפי עור בצוואר?

    סילוק עודפי העור מתבצע בדרך כלל אצל אנשים מבוגרים יותר, וכאשר לא ניתן להצמיד את העור הרפוי אל הרקמות בדרך של גירוי שכבת הדרמיס.

    כאשר עודפי העור הם בהיקף קטן יחסית, ניתן לבצע פרוצדורה עדינה, המבוססת על שני חתכים קטנים מאחורי שני תנוכי האוזניים, ומתיחה מעודנת של עור הסנטר.

    כיצד מטפלים בגידי צוואר בולטים?

    גידי הצוואר מופיעים במקרים בהם הגידים מתרופפים ומתנתקים מהרקמות המקיפות אותם. במקרה זה, מבוצע חתן קטן של 2-3 ס"מ בקפל שמתחת לסנטר, ודרכו מבצעים הפרדה של הרקמות על מנת לבודד את הגידים, ולאחר מכן יוצרים מעין מחוך צווארי במסגרתו מותחים את הגידים ומצמידים אותם אל הרקמות בצורה אסתטית.

    באילו תנאים מבוצעים ניתוחי האסתטיקה לצוואר?

    ההחלטה לגבי ביצוע הניתוח בהרדמה כללית או מקומית, מתקבלת בהתאם להיקף הבעיה ולהיקף הטיפול הנדרש, והדברים נכונים הן לגבי שאיבת פימה שומנית, הן לגבי הסרת עודפי עור והן לגבי מתיחת גידי צוואר רופפים.

    במקרים בהם מדובר בבעיה בהיקף קטן יחסית, ניתן לבצע את הניתוח בתנאי הרדמה מקומית בלבד ואף בתנאי מרפאה. זאת, לעומת מקרים בהם מדובר בבעיה רחבה יותר בהם מתבצע הניתוח בהרדמה כללית, על פי שיקול דעתו המקצועי של הרופא.

    לכמה זמן מחזיק הטיפול מעמד?

    עמידות תוצאות הטיפול תלויה בשורה של פרמטרים מרכזיים, ובהם: היקף הבעיה מלכתחילה, קצב ההתבגרות של המטופל, מצב הבריאות של המטופל, תחלואת רקע ועוד.

    כלל, גם לאחר הניתוח ממשיך תהליך ההתבגרות של העור, ונמשכת גם השפעתה של הגרביטציה על עור הצוואר. נהוג להגדיר את טווח הזמן של 7-10 שנים כתקופת העמידות של תוצאות ניתוחי האסתטיקה בצוואר.

    לפני ואחרי ניתוח מתיחת צוואר ד"ר הולנדר

    ד"ר ליאורה הולנדר: "תוצאות הטיפול מחזיקות 7-10 שנים ועמידותן תלויה בשורה של פרמטרים מרכזיים, ובהם: היקף הבעיה מלכתחילה, קצב ההתבגרות של המטופל, מצב הבריאות של המטופל, תחלואת רקע ועוד".

    האם ישנה השפעה לטיפול על המימיקה של הפנים?

    התשובה היא בהחלט לא.

    אנשים רבים מפחדים שלאחר הניתוח הם יהפכו לאנשים אחרים עם הבעות פנים שונות, אך זהו לחלוטין לא המצב. המדובר תמיד בטיפולים מאוד ממוקדים, שאינם נוגעים בשרירי הפנים ואינם משפיעים עליהם בשום צורה ודרך.

    לאחר הטיפול עלולות להישאר צלקות זעירות, אך הן כולן קטנות למדי וממוקמות באזורים נסתרים בלבד.


    ד"ר ליאורה הולנדר
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר ליאורה הולנדר הינה מומחית לכירורגיה פלסטית, עבודתה מתמקדת בתחום הכירורגיה האסתטית והיא בעלת ניסיון עשיר בכל סוגי הניתוחים הפלסטיים האסתטיים. ד"ר הולנדר פיתחה מספר טכניקות כירורגיות ייחודיות בתחום ניתוחי הפנים, ביניהן שיטה להסתרה מוחלטת של...

    להתייעצות עם ד"ר הולנדר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9966670

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות