ניתוח מתיחת פנים: למי זה מתאים ומה חשוב לדעת?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רובינפור
השאירו פרטים או חייגו
077-2309312

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    ניתוח מתיחת פנים מיועד לאנשים הסובלים מעור פנים רפוי הגורם להיווצרות של קמטים, קמטוטים ומראה נפול באופן כללי. מדובר באחד הניתוחים השכיחים והמקובלים יותר בתחום הכירורגיה הפלסטית, יצאנו לבדוק איך מתבצע הניתוח ואילו סוגים שונים יש לניתוח מתיחת פנים

    על כך מסביר ד"ר מנו רובינפור בתכנית המילון הרפואי בווידאו  בהנחיית פרופ' רפי קרסו

    ניתוח מתיחת פנים נהוג לבצע בעת הצטברות של עודפי עור, קמטים מרובים בעור הלחיים, העמקה של הקמטים בצידי האף, עודפי עור באזור שמתחת ללסתות (jowls), עודפי עור בצוואר ומתחת לסנטר.

    בנוסף, מלבד החלקת הקמטים וסילוק עודפי העור, מאזנים מחדש את הנפח באזור הלחיים, מטפלים ב״גידים״ שמופיעים בקדמת הצוואר, ונפתרים משומן עודף המצוי מתחת לצוואר וגורם לאובדן המתאר של קו הלסת והצוואר.

    אלו סוגי ניתוחים יש למתיחת פנים?

    ניתוח מתיחת פנים

    ד"ר רובינפור מסביר: "ישנן מספר שיטות לביצוע מתיחת פנים: ניתוח מתיחת פנים קלאסית, ניתוח מיני מתיחת פנים וניתוח חתך קצר. השוני בין השיטות הוא במספר החתכים המבוצעים ובאורכם. החתכים מותאמים לאזורים בפנים שבהם יש לטפל .כל אחד מסוגי הניתוחים הנ"ל מתבצע בטכניקות עבודה ייחודיות, המתאימות למנותח באופן אישי". 

    מה עושים לפני ניתוח מתיחת פנים?

    לפני ביצוע הניתוח, כמו בכל הליך כירורגי, יעבור המטופל סדרת בדיקות עליהן המליץ הרופא, בהתאם למצבו הבריאותי. במידה והמטופל מעשן, יש להפסיק לעשן תקופה מסוימת לפני הניתוח ולהפסיק ליטול תרופות הגורמות לדילול הדם ותוספי מזון למיניהם, בהתאם להוראות המדויקות שייתן הרופא.

    איך מתבצע הניתוח?

    בניתוח מתיחת פנים מתבצעים מספר חתכים על פי תכנון מראש של המקומות אותם רוצים למתוח והאזורים בהם רוצים לטפל. לרוב יבוצע חתך קטן בקדמת האוזן וחתך נוסף מאחוריה, בכדי למתוח את הפנים, כאשר החתך האחורי עוזר למתיחת אזור הצוואר בעת הצורך. את החתך מתחילים ברקה דרך קדמת האוזן ועד חלקה האחורי כך שישנה אפשרות לטפל ולמתוח את כל אזורי הפנים. ניתן במקביל גם להרים את הגבות ולטפל בקמטים שבצידי העיניים ואף לבצע שאיבת שומן בצוואר או לבצע תיקון של האף, הסנטר או האוזניים, על ידי הוספת חתכים בהתאם ושילוב טכניקות ניתוחיות שונות.

    כמה זמן אורך הניתוח?

    ניתוח למתיחת פנים מתבצע בהרדמה כללית בחדר הניתוח, אורך כשלוש שעות ודורש אשפוז של יממה לאחר מכן לצורך השגחה. לאחר הניתוח ישאיר המנתח נקזים במקומות שנותחו על מנת לנקז דימומים אפשריים ויסיר אותם יום למחרת. יש למרוח משחה אנטיביוטית על החתכים ולחבוש חבישת לחץ לשמירה על המקומות שנותחו.

    למדריך "מתיחת פנים" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    ניתוח עפעפיים

    ד"ר רובינפור: "לעתים אנו משלבים בניתוח מתיחת פנים גם ניתוח מתיחת עפעפיים באותו הניתוח להשלמת המראה הצעיר לפנים". 

    איך נראית ההחלמה מניתוח מתיחת פנים?

    לאחר ניתוח מתיחת פנים עלול המטופל להרגיש תחושה זמנית של משיכה ואי נוחות בפנים ואף כאב עמום וניתן ליטול משככי כאבים בהתאם להרגשה. מספר ימים לאחר הניתוח יכולה להופיע בצקת בפנים שתחלוף כעשרה ימים עד שלושה שבועות לאחר ביצוע מתיחת הפנים. ניתן לחזור לפעילות שגרתית לאחר כשבועיים אך יש לקחת בחשבון שהתוצאות הסופיות תיראנה בפנים רק כחודש עד שישה שבועות לאחר ביצוע מתיחת הפנים.

    למי מתאים ניתוח למתיחת פנים?

    מתיחת פנים מתאימה לכל אדם הסובל מרפיון של העור או מקמטים רבים ומראה כללי נפול של עור הפנים. הגיל הממוצע של המטופלים הוא סביב גילאי החמישים אך לעתים ישנם מטופלים צעירים יותר המעוניינים למתוח את עור הפנים לאחר ירידה משמעותית במשקל או מטופלים מבוגרים יותר שכבר עברו מתיחת פנים כלשהי בעבר.

    הזרקת שומן עצמי

    אנשים בעלי היסטוריה רפואית של מחלות רקע רבות, אנשים שהינם מעשנים באופן קבוע בצורה כבדה וכן אנשים הנוטלים מדללי דם באופן קבוע אינם מועמדים אידאליים לעבור ניתוח למתיחת פנים.

    מהן תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח להרמת פנים?

    1. הופעת דימום לאחר הניתוח או הצטברות רבה של נוזלים באזור הפנים. מדובר בתופעה שאינה שכיחה ובמידה והיא קורית יש להגיע לביקורת אל הרופא המנתח על מנת לנקז את עודפי הנוזלים או הדימום.
    2. הופעת זיהום לאורך התפרים – מדובר בתופעה נדירה יחסית אך היא יכולה להתפתח וכן לגרום להחרפת הצלקת.
    3. מטופלים בעלי מבנה הפנים אסימטרי צריכים להיות מודעים לכך שניתוח מתיחת פנים לא יביא לסימטריה של הפנים והאסימטריה עלולה אף לבלוט יותר לאחר הניתוח, ויש לקחת זאת בחשבון.
    4. הופעת צלקות, מרבית הצלקות אינן בולטות כך שניתן יהיה לזהות כי האדם עבר ניתוח מתיחת פנים, אך אצל אנשים מסוימים הן עלולות לבלוט יותר. לאחר הניתוח הצלקות עלולות להיות רגישות יותר ואף ליצור תחושת גרד מקומית.
    5. גרימת נמק הינה תופעת לוואי נדירה במיוחד והיא מתרחשת בעיקר אצל מטופלים המעשנים. על מנת ליצור רקמה חדשה באזור במקום אותו נמק יש לחבוש את המקום היטב.
    6. פגיעה בתחושה ובתנועה של עור הפנים, המתרחשת עקב פגיעה בעצב הפנים בזמן מתיחת הפנים. מדובר בתופעה מאוד נדירה כאשר במידה ויש ירידה בתחושה בעור הפנים לאחר ביצוע מתיחת פנים היא תחזור כחצי שנה עד שנה לאחר ביצוע ההליך.

    ניתוח מתיחת פנים אשה מבוגרת

    ד"ר רובינפור: "ניתוח מתיחת פנים הינו ניתוח בטוח בעל אחוזי סיבוכים נמוכים ותוצאות מהירות וטובות עבור אנשים המעוניינים בקבלת מראה צעיר ורענן לעור הפנים שלהם. תוצאותיו של ניתוח מתיחת פנים מחזיקות מעמד כשבע-שמונה שנים בממוצע, ולעתים אף עשור שלם. הקפדה של המנותח על אורח חיים בריא ללא עישון, חשיפה מבוקרת מאוד לשמש ועל משקל תקין ויציב יתרמו לשמירה על תוצאות הניתוח לאורך זמן". 

    לסיכום, ניתוח מתיחת פנים הינו למעשה ניתוח אשר מאפשר להצעיר את עור הפנים ולהעניק להם מראה רענן ויכול להחזיק למשך כעשור.


    ד"ר מנו רובינפור
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר מנו רובינפור הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ומנתח פלסטי בכיר, מחלוצי ובכירי הכירורגיה הפלסטית בישראל, מומחה בעל שם עולמי וניסיון של כ-30 שנה בכל מגוון הניתוחים הפלסטיים, עם התמחות ייחודית בתחום מתיחות הפנים וניתוחי פנים...

    להתייעצות עם ד"ר רובינפור
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309312

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות