הטיפולים שיעזרו לכם להיראות צעירים יותר

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ’ אולמן
השאירו פרטים או חייגו
04-7772129

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    העיניים מהוות את המרכיב המרכזי בשליש העליון של הפנים. ההתבגרות באזור זה עשויה לכלול מספר מרכיבים, כל אחד מהם, וכולם יחד מצמצמים את מפתח העין, ומקנים לעיניים מראה עייף ומבוגר

    פרופ' יהודה אולמן מתראיין על כך בתכנית סטטוסקופ

    מהם הטיפולים הקיימים?

    העפעף העליון שנמצא בתנועה מתמדת, בשל המצמוץ, ובתוספת של הירידה באלסטיות של העור, אלה גורמים להיווצרות של עודף עור המכסה את חלקו או את כל המשטח של העפעף, ולעיתים אף לצמצום שדה הראייה כאשר העור העודף גולש אל מעבר לקו הריסים.

    הטיפול במקרה זה הוא ניתוחי, וכולל הסרת עודף העור.

    את החתך מנצלים גם להסרת כיסי השומן המתבלטים החוצה, ומקנים מראה נפוח של העפעף.

    ההתבגרות באזור זה כוללת פעמים רבות גם את העפעף התחתון.

    בהיותו של עפעף זה מקובע יחסית עודף העור בו איננו משמעותי, אולם בלט השומן שמקיף את גלגל העין, הוא הגורם למראה העייף, והביטוי שלו הן ה״שקיות״ בלשון העם. גם כאן, הטיפול המתבקש הינו ניתוחי.

    בחתך מתחת הריסים מחלצים את השומן העודף. הסרת העור כאן הינה לרוב מזערית.

    מתי נעדיף להשתמש במתיחת פנים של השליש העליון?

    המרכיב הפחות ידוע של התבגרות אזור זה, הינו הצניחה של הגבות, בדיוק כמו הצניחה של החלק התחתון של הפנים, אבל לאו דווקא ביחד.

    צניחת הגבות אל מתחת לגבול ארובת העין, מצמצמת אף היא את מפתח העין, ואי המודעות לבעיה זו, וביצוע ניתוח לעפעפיים העליונים יביא לתוצאה מאכזבת.

    הטיפול במרכיב זה הינו ניתוחי, כך שבמקרה זה נעדיף כירורג פלסטי. יחד עם זאת חשוב לשים לב לניסיונו בתחום הן באבחון והן בטיפול בבעיה.

    כיצד מתבצע הטיפול אצל נשים לעומת גברים?

    אצל נשים שברוב המקרים אינן סובלות מחוסר שיער,  לרוב מבצעים חתך בגבול הקדמי של קו השיער, מפרידים את העור מהשרירים, מבטלים את ״שרירי הכעס״, מושכים את העור כלפי מעלה, מסירים את העודף, כך שמביאים את הגבות למקומן, מעל הגבול העליון של ארובת העין, כאשר חלק החיצוני אף מורם יותר.

    אצל גברים מסירים לעיתים עור מעל הגבות, תוך ניסיון להסתיר את הצלקות בגבול שיער הגבות.

    מתי נעדיף ניתוח על הזרקות?

    הטיפולים בבוטוקס, שמטשטשים את קמטי הצחוק בצידי העיניים, מרימים מעט את הקצה החיצוני של הגבות ומחליקים את קמטי המצח והכעס, פותרים רק את המקרים הקלים. כמו כן, משך הפעולה של התכשיר קצר לכדי 3 חודשים.

    הפתרונות הניתוחיים לעומת זאת, פותרים את הבעיות מיסודן, מקנים מראה צעיר, רענן וחושפים את מראה העיניים, למשך זמן שנמדד בשנים ארוכות, ולמעשה הם הפתרון המדויק לתופעת ההתבגרות באזור משמעותי זה של הפנים.


    פרופ' יהודה אולמן
    כירורגיה פלסטית
    פרופ' יהודה אולמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בבית החולים רמב"ם. כמו כן, פרופ' אולמן מנהל את המרפאה הפלסטית בזבולון. לפרופ' אולמן תואר של פרופסור מן המניין קליני מהטכניון. מרפאה...

    להתייעצות עם פרופ’ אולמן
    השאירו פרטים או חייגו
    04-7772129

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות