שימוש במערכת מציאות רבודה +Pixee Knee לניתוחי החלפת ברך

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר לובובסקי
השאירו פרטים או חייגו
077-9969470

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    ניתוחי החלפת ברך הופכים נפוצים יותר ויותר, גיל המטופלים הולך ויורד והם מצפים לחזור לתפקוד מלא, ללא כאבים, מהר ככל האפשר, כפי שמקובל לאחר ניתוחי החלפת מפרק הירך. למרות ההתקדמות הטכנולוגית הרבה במשתלים, בטכניקה הניתוחית ובטיפול הכולל במטופל, 15-20% מהמטופלים שעברו החלפת ברך עדיין אינם שבעי רצון מהתוצאה

    מהם החידושים בתחום ניתוחי החלפות המפרקים?

    שימוש במערכות ניווט, או במערכות ניווט רובוטיות (זהו המונח הנכון ולא מערכות רובוטיות כפי שנהוג לקרוא להן) תפס תאוצה בשנים האחרונות ופציינטים רבים מבקשים לעבור ניתוח "בעזרת רובוט" בתקווה לעבור ניתוח מדויק יותר שימלא אחר הציפיות שלהם שהוזכרו מעלה, לחזרה מהירה לתפקוד מלא, ללא כאבים.

    שימוש בטכנולוגיות אלו, אכן מאפשר דיוק גבוה יותר במיקום המשתלים, אך עדיין נדרש תכנון מדויק ומותאם לאנטומיה ולמצב המפרק של כל מטופל ע"י המנתח, כך שהגורם האנושי בניתוח עדיין בעל חשיבות רבה, ולניסיון המנתח השפעה רבה על הצלחת הניתוח והשגת שביעות הרצון של המטופל.

    שימוש במערכת הניווט הרגילות והרובוטיות הקיימות בשוק, דורש שימוש בהדמיה מוקדמת כמו CT או מיפוי הטופוגרפיה של המפרק בתחילת הניתוח והתאמתו למודל הממוחשב, ע"י סריקה ידנית של נקודות ידועות מראש, וכן שימוש בציינים (מעין אנטנות) המקובעים בעצם בקרבת אזור הניתוח, בעזרת פינים עבים יחסית, דבר שמאריך במעט את הניתוח ועשוי לגרום לעליה בסיכוי לסיבוכים כמו זיהומים או שברים.

    פיתוח חדש שנכנס לשימוש לאחרונה במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי ברזילי, מנסה לסייע בהשגת הדיוק, באופן פשוט, ללא צורך בהדמיה מוקדמת או במיפוי מלא של המפרק בתחילת הניתוח, ללא צורך בקיבוע אנטנות על גבי פינים נוספים מחוץ לאזור הניתוח, ואינו מצריך הארכה של זמן הניתוח:
    מערכת מציאות רבודה +Pixee Knee.

    כיצד עובדת המערכת מציאות רבודה +Pixee Knee?

    מערכת זו הינה הדור החדש של מערכות טכנולוגיות המסייעות למנתח בהתאמת מיקום המשתל למטופל בניתוח החלפת הברך.

    המערכת משתמשת בטכנולוגיה של מציאות רבודה (Augmented Reality), מאפשרת רכישה מהירה ומדויקת של ציר הרגל בניתוח החלפת ברך, ללא שימוש במצלמות חיצוניות לאזור הניתוח, ללא שינוי במהלך הרגיל של הניתוח, בצורה פשוטה, בעלת עקומת לימוד קצרה, ללא תוספת זמן ניתוח, ומסייעת למנתח למקם את החיתוכים ואת המשתלים במקום בו בחר, בדיוק רב, תוך שליטה בכל המשתנים.

    המערכת כוללת מכשור אוניברסלי רב פעמי בארגז סטריליזציה ומצלמת Augmented Reality (AR), אותה מרכיב המנתח על ראשו ועוקבת אחר המכשור האוניברסלי ומיקומו במרחב וביחס לעצמות המטופל, בדומה לקסדת הטייסים המשמשת בחיל האוויר.

    המערכת אינה דורשת השקעה בציוד קפיטלי יקר, תואמת את כל סוגי המשתלים הקיימים בשוק, אינה מצריכה שימוש בפינים מחוץ לאזור הניתוחי, דבר המקטין את הסיכון לזיהום או לשברים, מונעת את הצורך בפריצת התעלות הפמורלית ו/או הטיביאלית, ובכך מקטינה את הסיכון ל-Fat Emboly, את אובדן הדם בניתוח ומסייעת בקיצור משך האשפוז של המטופל.

    שימוש במערכת מאפשר השגת דיוק רב במנח המשתלים, באופן עקבי והדיר, מבלי להאריך את זמן הניתוח, לטובת שיפור שביעות רצון המטופלים ושרידות מיטבית של המשתלים. המערכת מאפשרת התאמה לטכניקה הניתוחית של כל מנתח, והתאמה של מנח המשתלים בתאם למצב הגפה והמטופל.

    המערכת פשוטה וידידותית למשתמש ואינה מצריכה עקומת לימוד ארוכה ומסובכת, כך שכל מנתח יכול להשתמש בטכנולוגיה זו לאחר הכשרה קצרה, ולהמשיך לבצע ניתוחי החלפת ברך באופן דומה מאוד אליו הוא רגיל, תוך קבלת המידע הנדרש למיקום המשתלים באופן מדויק ובהתאם לתכנון.


    ד"ר עמרי לובובסקי
    כירורגיה אורתופדית
    ד"ר עמרי לובובסקי הינו מומחה לכירורגיה אורתופדית, בעל מרפאות פרטיות באשדוד ובמבשרת ציון. ניסיונו הרב בהחלפת מפרק ברך וירך והמיומנות שרכש לאורך זמן הן שמאפשרת לד"ר לובובסקי לנתח בטכנולוגיה המתקדמת בעולם, המאפשרת למנותח לחזור לתפקוד...

    להתייעצות עם ד"ר לובובסקי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9969470

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות