רובוט תציל אותי: רובוט חדשני בניתוח להחלפת מפרק הברך

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר בנקוביץ’
השאירו פרטים או חייגו
077-2305047

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    שנת 2022 נפתחת עם בשורה חדשה לאלו שזקוקים לניתוח החלפת ברך: הדור החדש של הרובוט לניתוחי מפרקים הגיע לישראל, הוא קטן יותר, הוא מדויק יותר והניתוח הראשון כבר בוצע באמצעותו ממש לאחרונה בבית החולים אסותא רמת החייל

    ד"ר ואדים בנקוביץ' והמטופל אברהם פינקלשטיין שחנך את הרובוט החדש כמנותח הראשון שלו בישראל

    מהו הרובוט החדש לניתוח החלפת מפרק הברך?

    הרובוט החדש לניתוחי החלפת ברך הוא למעשה שילוב של שני אלמנטים מרכזיים.

    הראשון שבהם הוא מערכת ניווט, המאפשרת לקבל תמונה תלת ממדית של המפרק הספציפי בזמן אמת לאורך הניתוח.

    האלמנט השני הוא מנגנון מכני התומך ברופא המנתח לאורך הניתוח, מוביל אותו פיזית (את פעולות המנתח) למיקומים המדויקים במפרק, ובזוויות המדויקות הנדרשות לצורך ביצוע הפעולות הכירורגיות, תוך שהוא מונע כל אפשרות לטעות אנוש.

    אברהם: "זה מדהים, שעתיים אחרי ניתוח רובוטי להחלפת ברך אני הולך הביתה."

    אברהם פינקלשטיין הגיע לד"ר בנקוביץ' בבית החולים אסותא רמת החייל לאחר שסבל מקושי רב בהליכה, בירידה במדרגות ובתנועה רגלית בכלל.

    לאחר שקיבל טיפולים שמרניים בברך לאורך תקופה, הגיע אברהם למסקנה כי לא יוכל לחזור לאורח חיים פעיל ללא ניתוח להחלפת מפרק הברך ובשיתוף עם ד"ר בנקוביץ' בחרו השניים לערוך את הניתוח באמצעות הרובוט החדשני.

    רובוט חדש זה יודע לספק תוצאה מדויקת יותר, שתאפשר לאברהם טווח תנועות רחב יותר של מפרק הברך, כמו גם תהליך החלמה מהיר יותר, שמתחיל בשחרור המטופל עוד ביום הניתוח.

    הניתוח הראשון באמצעות הרובוט החדש – איך היה?

    את הניתוח הראשון שנערך באמצעות הרובוט החדש, ביצע ד"ר בנקוביץ' בברך שמאל של המטופל אברהם פינקלשטיין.

    לדבריו, הרובוט שבאמצעותו הושלם הניתוח בתוך פחות משעה, הוא מאוד ידידותי וקל לתפעול וכמובן צפוי לייצר תוצאות מעולות מהן יוכל ליהנות אברהם כבר בעתיד הקרוב.

    מצדו של אברהם, לא נדרשו יותר משעתיים לאחר הניתוח, בכדי להתחיל להסתובב במסדרון המחלקה, לרדת במדרגות וכמובן למהר להשתחרר לביתו עוד באותו היום, על שתי רגליו.

    תפיסת החדשנות הטכנולוגית של בית החולים אסותא

    על תפיסת החדשנות הטכנולוגית של בית החולים אסותא מספר חמי שמיר, ראש אגף לוגיסטיקה ורכש, אסותא מרכזים רפואיים.

    לדברי שמיר, אסותא שואפת להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה וכבר מזה שנים, מפעילה הרשת רובוט כירורגי מתקדם לביצוע ניתוחים מסוגים שונים.

    כעת משיקה הרשת את הרובוט האורתופדי החדשני לביצוע ניתוחים במפרק הברך ובהמשך, ישולבו אמצעים טכנולוגיים נוספים לביצוע ניתוחים במפרקי הירך, עמוד שדרה, כתף ותחומים נוספים.

    לדברי שמיר, הבחירה לשלב את הרובוט האורתופדי החדש בניתוחי מפרק הברך באסותא, נובעת מהיותו רובוט קטן ממדים שיודע לדייק מאוד את עבודת המנתח ובאמצעות זאת, להבטיח ריפוי מהיר יותר ותוצאות טובות יותר למטופלי אסותא.


    ד"ר ואדים בנקוביץ'
    כירורגיה אורתופדית
    ד"ר ואדים בנקוביץ' הינו מייסד ומנהל מרכז יונתן לבריאות המפרק והגב בביה"ח אסותא, מומחה בכירורגיה אורתופדית, מנהל היחידה להשתלות מפרקים במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. ד"ר בנקוביץ' מנתח בגישות זעירות לשחזור מפרקים תוך שמירת שרירים, הקטנת...

    להתייעצות עם ד”ר בנקוביץ’
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2305047

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות