העתיד כבר כאן: הרובוט החדשני בניתוח החלפת ברך

למידע והתייעצות

לקבלת מידע נוסף אודות הטיפול
השאירו פרטים או חייגו
077-2303016

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    ניתוחי החלפות מפרקים- ברך וירך הינם בין הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל ובעולם המערבי. בשנים האחרונות, תופסת תאוצה טכנולוגיית ניתוח חדשנית, המאפשרת לבצע את החלפת המפרק באמצעות זרוע רובוטית ייחודית. כיום, מוצע ניתוח הברך הרובוטי בישראל בעיקר במסגרת פרטית, אך פרופ' דרקסלר- מנהל המחלקה האורטופדית בבי"ח אסותא אשדוד ציבורי הביא את הבשורה לכלל המטופלים

    צפו בפרופ' מיכאל דרקסלר מסביר על הרובוט החדשני מתוך התכנית סטטוסקופ

    מהי השיטה הרובוטית לניתוח ברך?

    את שיטת הניתוח הרובוטית החליט כבר היום לאמץ בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, תחת המחלקה האורתופדית בניהולו של פרופ' מיכאל דרקסלר, מומחה לכירורגיה אורתופדית של מפרק הברך והירך. כפי שמתאר זאת פרופ' דרקסלר, שיטת הניתוח הרובוטית היא אינה שיטה בה מתבצע הניתוח על ידי רובוט, אלא שיטת ניתוח בה משולבת גם זרוע רובוטית, המסייעת לרופא המנתח במהלך הניתוח.

    בכל רגע נתון לאורך הניתוח, מקבל הרופא מידע מלא ומדויק על כל חלקי מפרק הברך, הזוויות שלהם, המיקום המדויק והמנחים שלהם ביחס לחלקי מפרק אחרים. מידע זה מאפשר למנתח לאזן את המפרק בצורה אנטומית יותר מדויקת, ביחס לניתוח רגיל.

    המערכת הרובוטית מבוססת על מצלמה מתקדמת וחיישנים המורכבים על הברך בזמן הניתוח. המצלמה סורקת מרחוק את מפרק הברך בצורה רציפה ובזמן אמת.

    נתוני המצלמה מועברים למחשב, המבצע את כל החישובים הנדרשים ומציג על גבי מסך, הדמיה חיה של המפרק לצד נתונים מספריים של מתח רצועות, זויות ועומק חיתוך, המאפשרים למנתח לאזן את הברך בזמן אמת, בצורה המדויקת והאנטומית ביותר.

    לבסוף, למערכת זו מחוברת גם הזרוע הרובוטית, המנחה את המנתח לבצע את חיתוכי המפרק הנדרשים. הזרוע הרובוטית מאפשרת לבצע חיתוכים מדויקים מאוד, עד רמה של 0.5 מ"מ, ומונעת פגיעה ברקמות מסביב- גידים, רצועות ושרירים.

    החיתוך המדויק, האיזון האנטומי ומניעת פגיעה ברקמות מסביב, מקצרים את תהליך ההחלמה ומפחיתים כאב וכן, מבטיח תוצאה אנטומית ומדויקת יותר, שמשמעותה שיעורי הצלחה גבוהים יותר ושביעות רצון רבה יותר של המטופלים.

    החלפת מפרק ברך באמצעות רובוט

    מי זכאי לניתוח ברך בשיטה הרובוטית?

    בית החולים אסותא באשדוד מציע את אופציית הניתוח הרובוטית לכל מבוטחי כלל קופות החולים, בכפוף להגשת טופס 17 (התחייבות) מקופת החולים בה מבוטח המטופל. למעשה, כל מבוטח בכל קופת חולים, יכול לעבור את ניתוח הברך הרובוטי בבית החולים אסותא אשדוד, ללא השתתפות עצמית ומבלי שהניתוח יהיה כרוך בעלויות הגבוהות האופייניות לו בבתי חולים פרטיים.

    מהו תהליך השיקום לאחר הניתוח?

    לדברי פרופ' דרקסלר, הניתוח מבוצע בהרדמה אפידורלית/ ספינלית- כלומר רק הרגליים מורדמות והמנותח מטושטש כך שלא שומע את מהלך הניתוח. בנוסף, מבוצע בלוק עצבי לרגל המנותחת המונע כאבים ל 24 שעות. נתונים אלו מאפשרים כבר מספר שעות לאחר הניתוח, כאשר חולפת השפעת ההרדמה, להקים ולהוליך את המטופל על הברך החדשה. למחרת הניתוח, משתחרר המטופל לביתו עם הליכון או מקל.

    פרופ' דרקסלר: "בית החולים אסותא אשדוד מאפשר כיום לכל מי שמעוניין בניתוח הרובוטי להחלפת ברך לעבור אותו באמצעות טופס 17 וללא השתתפות עצמית!! אנחנו גאים להוביל את המהפיכה הזו ואני משוכנע כי בעתיד יצטרפו גם בתי חולים נוספים"

    ניתוח רובוטי להחלפת ברך – חוויית הטיפול של מאיה

    לפני כשנה, בעקבות קושי ממשי ומתמשך בהליכה ועלייה במדרגות, עברה מאיה, מטופלת של פרופ' דרקסלר, ניתוח החלפת ברך בברך שמאל. את מפרק ברך ימין, החליטה מאיה להחליף אצל פרופ' דרקסלר בבית החולים אסותא אשדוד, באמצעות שיטת הניתוח הרובוטית. לדבריה, ניתוח הברך שביצעה לפני כשנה, סייע לה מאוד והוביל לשיפור משמעותי באיכות חייה וכעת היא מקווה לזכות למזור מלא לאחר ניתוח הברך השנייה.

    על יעילותה של שיטת הניתוח הרובוטית להחלפת ברך, מעידה מאיה, אשר חשה הקלה משמעותית בכאבי הברך שליוו אותה לאורך שנים באופן קבוע. בבוקר שלאחר הניתוח, מאיה התהלכה כבר באופן חופשי במסדרונות בית החולים ללא סיוע הליכון ובמעקב מרפאתי לאחר שבועיים מדווחת על הקלה משמעותית בכאבי הברך ובצליעה שליוו אותה בשנים האחרונות וכעת מתהלכת בחופשיות ללא מקל, וכדבריה "עתיד של איכות חיים ללא כאבי הברכיים שליוו אותי שנים רבות".


    פרופ׳ מיכאל דרקסלר
    כירורגיה אורתופדית
    פרופ' מיכאל דרקסלר הינו מומחה לאורתופדיה והחלפות מפרקים ברך וירך בשיטה חדשנית עם החלמה מהירה. מנהל המערך להחלפות מפרקים והמחלקה האורתופדית בבית חולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד. לפרופ' דרקסלר ניסיון רב בהוראה פרונטלית וקלינית של סטודנטים,...

    לקבלת מידע נוסף אודות הטיפול
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2303016

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • גידו 23 בספטמבר 2023 11:55

        אני כל כך מאושר שבחרתי הרופא הנכון,עשיתי אצל הפרופסור ניתוח החלפת ירך,אחרי שעה הלכתי קצת במיסדרון,פרופסור דקסלר,הוא כל כך מקצועי,אדיב,מסביר כל כך טוב,על הניתוח לימי ואחרי הפרוסדורה,תודה פרופסור שזכיתי שתנתח אותי,ממליץ לכולם עליו!💖

         הגב

      • ריה ויסמן 24 ביולי 2023 20:32

        גם אני מאוד מרוצה מהתוצאות של ניתוח החלפת ברך אצל פרופ' דרקסלר. סופר מקצועי אין מילים.

         הגב

      • אריה נסים 19 ביוני 2023 16:52

        איך אני מגיע לרופא ?

         הגב

        1. מערכת מדיקו 21 ביוני 2023 18:33

          שלום אריה,
          ניתן לחייג למרפאתו של פרופ' דרקסלר: 077-2303016

           הגב

      • חנניה בית 4 בפברואר 2023 22:55

        מדוע רופאים אחרים חא נוהגים כמוהו ומשקיעים את מירב מרצם ברפואה פרטית???

         הגב

      • תמר 28 בינואר 2023 16:40

        לאחר שנים של כאבים והתלבטויות, עברה אמי בת 87 לפני כחודש ניתוח החלפת ברך אצל פרופסור דרקסלר. רק מילים טובות יש לנו לומר על היחס, הזמינות ומעל הכל המקצוענות. למחרת הניתוח אמי כבר הלכה בעזרת מקל והליכון, עלתה וירדה מדרגות. עתה, לאחר חודש הולכת ללא תמיכה. בשבועיים הראשונים היו כאבי החלמה אבל בליווי פיזיותרפיה נכונה, חודש אחרי ההקלה כמעט מלאה. תודות והערכה רבה!

         הגב

      • אלה רוט 8 במרץ 2022 7:52

        עברתי ניתוח אצל פרופ'דרקסלר כבר אחרי חודשיים חזרתי לפעילות ספורטיבית ובטיולי האחרון צעדתי עשרה קילומטר ביום ללא שום בעיה.
        שאפו לשיטה ולמנתח. !!!

         הגב

        1. הרצל כחלון 31 באוקטובר 2022 14:01

          גם אני עברתי ניתוח להחלפת מפרק ירק. בידיו המקצועיות של פרופ' דרקסלר ואני מאד מרוצה אני רץ שוחה ומאד פעיל ספורטיבית מעבר למקצועיות שלו הוא גם אדם מקסים ונעים הליכות. תבורך עבודת קודש אתה עושה

           הגב

      • זיוה 15 בפברואר 2022 8:17

        לפני כ 3/4 שנה עשיתי החלפת ברך שמאל אצל פרופ' דרקסלר – אמנם בתחילה כאבים עזים אולם היום הולכת חופשי – מרוצה מאד!

         הגב

      • אנני 3 בינואר 2022 21:32

        כל הכבוד. מקווה שעוד בתי חולים יאמצו את הכיוון. חיי אדם והקטנת צער לפני הכל.

         הגב