העתיד כבר כאן: הרובוט המתקדם שמנווט את ידי הרופא בניתוחי החלפת מפרק ירך

למידע והתייעצות

לקבלת מידע נוסף
השאירו פרטים

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    הרובוטיקה הגיעה גם אל עולם ניתוחי האורתופדיה ולראשונה בישראל מבוצע ניתוח החלפת מפרק ירך בעזרת רובוט, דבר המאפשר רמת דיוק גבוהה יותר והחלמה מהירה. ד"ר ואדים בנקוביץ' מנהל תחום השתלות מפרקים בטכנולוגיות מתקדמות, רובוטיקה ושיקום מהיר בביה"ח "רפאל".

    ד"ר ואדים בנקוביץ' מרחיב על ניתוח להחלפת מפרק ירך שמבוצע באמצעות רובוט ה"מאקו" המתקדם והבלעדי בבית החולים "רפאל"

    ניתוח להחלפת מפרק ירך הוא מהניתוחים השכיחים בעולם, ובבית החולים "רפאל" הוא מבוצע גם באמצעות הרובוט "מאקו" שחולל מהפכה בעולם הניתוחים.

    הניתוח מיועד לכל אדם בכל גיל שמיצה את גישות הטיפול השמרניות ותפקודו היום יומי נפגע באופן משמעותי.

    "השימוש ברובוטים מאפשר לנו לתכנן היטב את מהלך הניתוח, לבצע בקרה תוך כדי הניתוח ולהגיע לתוצאות מדויקות יותר, שמתבטאות בהחלמה מהירה יותר ובחזרה לתפקוד מלא" מציין ד"ר ואדים בנקוביץ' המנתח בבית החולים "רפאל" באמצעות הרובוט החדשני.

    האם הרובוט מחליף את הרופא במהלך הניתוח?

    "הניתוח לא מתבצע באמצעות הרובוט, אלא המנתח הוא זה שמחזיק את המכשור בידיו, והוא זה שמבצע את הניתוח בעזרת הרובוט". מציין ד"ר בנקוביץ' ומוסיף כי: "הרובוט החדשני מופעל ומנווט את הכירורג בתוככי הגוף באמצעות זרוע הרובוט שמשמשת כמעין ג'ויסטיק. האחיזה במכשירים באמצעות זרוע הרובוט מקנה יציבות ודיוק רב עד לחצאי או לחלקי מילימטר וחלקי מעלה – דיוק שגם מנתח מיומן ומנוסה מאוד לא יכול להגיע אליו".

    העיניים של הכירורג מביטות אל אזור הניתוח אבל מה קורה ברקע, האם יש איש צוות שמתפעל את הרובוט?

    "בהחלט, איש צוות טכני אחראי על המיקום המדויק של הרובוט וכחלק מתפקידו הוא נדרש להבטיח כי אין סטייה מהתוכנית הטרום-ניתוחית, כך שניתן לנווט אל הנתונים הרצויים במהלך הניתוח". מציין ד"ר בנקוביץ'.

    סיפורה של נטליה

    נטליה בת ה- 70 עוברת ניתוח חדשני להחלפת מפרק ירך שמבוצע באמצעות הרובוט המנווט "מאקו" המחולל מהפכה בעולם הניתוחים.

    נטליה מספרת שבשנתיים האחרונות החיים שלה התהפכו, היא הולכת וצולעת, מתקשה לעשות ספורט ולכן גם מתחילה להשמין. "זה לא אני, זה לא החיים שלי. אני רוצה לרוץ ולשחק עם הנכדים שלי ואני לא יכולה, אבל בלב אני מרגישה שאני כן יכולה. זה נורא עצוב."

    רגע לפני הכניסה לניתוח ד"ר בנקוביץ מבטיח לנטליה שעוד היום תרגיש שיפור באיכות חייה.

    שעתיים אחרי הניתוח נטליה מתכוננת להשתחרר הביתה ומתחילה לתרגל הליכה ראשונה.

    "אני מרגישה שקרה פה נס, אני לא מאמינה שאני עכשיו הולכת. בעלי שאל אותי האם אני מרגישה כאבים ועניתי שלא. והנה אני הולכת כבר כמה שעות אחרי הניתוח. זה פשוט נס"

    היכולת לשוב וללכת בביטחון

    משך הניתוח להחלפת מפרק ירך באמצעות הרובוט אורך כשעה, להוציא את ההכנות הנדרשות להרדמה, כאשר לאחר פרק זמן קצר יחסית המטופל יוכל לשוב ולצעוד מחדש שברגליו מותקן השתל החדש.

    "כשעתיים לאחר הניתוח, אגיע לבקר את המטופל ואלווה אותו בעת שהוא צועד את צעדיו הראשונים, בהתחלה הוא יתהלך עם הליכון ולאחר מכן הוא יתהלך עם מקל, הליכה ראשונית זו חשובה מאוד ומאפשרת לתרגל תבנית נכונה, לאחר מכן המטופל ימשיך את תהליך השיקום בביתו ובמסגרת הקהילה" מציין ד"ר בנקוביץ'.

    לסיכום, הרובוטים הם חלק בלתי נפרד מהרפואה, וכעת זמינים גם בניתוחים אורתופדיים מורכבים ופשוטים.

    ההסתייעות ברובוט מאפשרת להגיע לרמת דיוק גבוהה מאוד, לתכנן את המהלך הניתוחי וליישם אותו תוך כדי הניתוח ברמת הדיוק הגבוהה ביותר.

    מנותחיו של ד"ר בנקוביץ' מעידים שלאחר הניתוח הם התחילו ליהנות מהחיים ללא חשש שהכאב יופיע מחדש ויגביל את פעילותם.


    למידע נוסף ותיאום ייעוץ היכנסו:
    knee-bot.co.il


    מערכת מדיקו
    מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il

    לקבלת מידע נוסף
    השאירו פרטים

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות