הרובוט החדשני בניתוח להחלפת ירך

למידע והתייעצות

לקבלת מידע נוסף
השאירו פרטים

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אורתופדיה

    אל תחום האורתופדיה שנמצא בצמיחה טכנולוגית מתמדת נכנס לאחרונה רובוט חדשני בניתוח להחלפת מפרק הירך, שמדייק את עבודתו של המנתח ומשיב למטופל את איכות חייו במהרה

    קבלו הצצה לחדר הניתוח של פרופ' מיכאל דרקסלר, מומחה בכירורגיה אורתופדית ובהחלפות מפרקי ברך וירך בבית החולים רפאל

    הסיפור של דניאל נאור

    דניאל נאור סבל מכאבים במפרק ירך שמאל, בעת הליכה למרחקים קצרים ובעת מנוחה עד שהגיע לניתוח ירך רובוטי.

    "צלעתי זמן רב, קשה היה לי ללכת ולעמוד עמידה ממושכת, הכאב התמקד במפרק הירך ולעיתים הקרין כלפי מטה. בעבר ניסיתי לטפל בבעיה בעזרת טיפולים אלטרנטיביים שונים, דיקור ועיסויים למיניהם שלא הביאו להטבה בכאב".

    ציפיותיו של דניאל לאחר פרק זמן של שלושה עד שישה חודשים ממועד הניתוח היו לשוב לשגרה: "אני רוצה לשוב לפעילות ספורטיבית, ללכת כמו שצריך ללכת, אפילו לשוב ולהתאמן באימוני ספינינג"

    מהו מהלך הניתוח הרובוטי להחלפת מפרק הירך?

    תחילה פרופ' דרקסלר מקבל את המטופל, מזהה אותו ומסמן את הרגל המיועדת לניתוח.

    בשלב הבא, מסביר על מהלך הניתוח ומציג את הדמיית המצב הקיים והדמיית המצב לאחר הניתוח בצג מחשב.

    התכנון המקדים מאפשר להגיע לתוצאות מדויקות ומאוזנות.

    בניתוח עצמו פרופ' דרקסלר נעזר בזרוע הרובוטית לביצוע החיתוך ושולט על המהלכים באופן מלא.

    האם הרובוט יכול לתקן את המנתח במקרה של סטייה מהתוכנית הניתוחית?

    הרובוט מסמן את "גבולות הגזרה", וננעל על הזווית שתוכננה בתוכנית המקדימה לניתוח, כך שניתן לבצע את הפעולה הניתוחית במרחב מסוים מבלי לסטות ממנו.

    אם בכל זאת מתרחשת סטייה – פעילות הרובוט מופסקת.

    ניתוחו של דניאל נאור היה בן הראשונים בארץ שנעשו באמצעות הזרוע הרובוטית.

    לדבריו של פרופ' מיכאל דרקסלר: "הניתוח מיועד לכל אדם הסובל מכאבים ומשחיקה במפרק הירך שמגבילים את איכות חייו ואת פעילותו, ומטרת הניתוח היא לאפשר לאותו אדם לשוב לפעילות גופנית בדומה לפעילות שהיה רגיל אליה לפני הניתוח. בישראל זהו הרובוט היחיד המאפשר לבצע החלפת ירך".

    בעבר, ניתוח להחלפת מפרק ירך היה משול ל"מסע אל החלל", במה הניתוח העכשווי שנעשה באמצעות הרובוט שונה מניתוחי העבר?

    השוני המרכזי בתפיסה ובחשיבה הוא השיקום המהיר, שמתאפשר הודות לשימוש בעזרים תוך-ניתוחיים וכן לבחירה בהרדמה ספיניאלית (חצי גוף) שמאפשרת התאוששות מהירה יותר והפעלה מיידית של המפרק לאחר הניתוח.

    כמו כן, המטופל מודרך לקראת הניתוח, מקבל את הידע הנחוץ לו, הן בהבנת מהלך הניתוח והן בביצוע פעולות תנועתיות נכונות לאחר הניתוח.

    כל ההיבטים הללו מאפשרים את השיקום המהיר ללא פגיעה ברמת הבטיחות של המטופל.

    נוסף לכך אם בעבר המטופלים היו מגיעים לבית החולים כאשר הם מצוידים במזוודה שאמורה לשמש אותם במהלך מספר שבועות אשפוז ומשם לשיקום, הרי שהיום המטופל משוחרר לביתו עוד ביום הניתוח או יום למוחרת הניתוח.

    דניאל נאור שעות בודדות לאחר הניתוח

    ניתוח להחלפת מפרק ירך בגישה רובוטית מותאם באופן פרטני לצרכיו של המטופל ולצרכיו של הרופא המנתח

    הניתוח מתבצע בהתאם למאפייני המנותח, והדבר בא לידי ביטוי במידות שונות של המשתל ובזוויות ניתוחיות שונות בהתאם לצורת העמידה, הקימה וההשפעה של פעולות אלו על עמוד השדרה ועל האזורים הסובבים את האגן.

    לצורך ההתאמה המיטבית נעזרים בתוכנות מחשוב ובהדמיה תלת-ממדית לקבלת הזווית הטובה ביותר לכל מטופל ומטופל כדי שהמפרק ימוקם בצורה הנכונה ביותר.

    החלפת מפרק ירך כפתרון ארוך טווח

    המשתלים החלופיים משמשים כפתרון ארוך טווח לשנים ארוכות, בסדר גודל שנע בין 25-20 שנים, וגם לאחר מכן לא יהיה צורך בהחלפת כלל המשתל, אלא רק חלקים ממנו שכן זהו משתל מודולרי המורכב ממספר חלקים, כאשר לרוב החלק של הירך הוא חלק קבוע שטוב לכל תקופת החיים, וישנו חלק פנימי נוסף שעשוי מפלסטיק ומראש קרמיקה, וחלק אחר של האגן שעשוי ממתכת שלעיתים גם הוא מוחלף לאחר עשרות שנים.


    למידע נוסף ותיאום ייעוץ היכנסו:
    knee-bot.co.il






    מערכת מדיקו
    מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il

    לקבלת מידע נוסף
    השאירו פרטים

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות