מטפלים ונהנים: המכשיר החדש לטיפול באין אונות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רייזמן
השאירו פרטים

 

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

     

    מדיקו > אורולוגיה

    ב-20 השנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בגישת הטיפול בהפרעות זקפה. בשנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, רוב המקרים של הפרעות זקפה נחשבו כתוצאה מהפרעה פסיכולוגית

    צפו בד"ר קובי רייזמן מתראיין על כך בתוכנית סטטוסקופ

    מדוע חשוב לטפל בהפרעות בזקפה?

    לאחר הופעתם של טיפולים רפואיים, כמו למשל כדורי ויאגרה לשיפור זקפה, התבררה חשיבותם של המרכיבים הגופניים כגורמים מרכזיים להפרעות זקפה.

    בשנים שלאחר מכן, נעשה ברור יותר כי תפקוד לקוי של זקפה הוא במקרים רבים סמן של מחלות לב וכלי דם ואין אונות נחשב לגורם סיכון למחלות לב באותה רמת סיכון כגון עישון או משקל יתר. לכן מאוד חשוב לטפל בבעיה.

    יש לציין שבנוסף למרכיבים הגופניים קיימים בהרבה מקרים גורמים פסיכולוגים כתוצאה מבעיות הזקפה, שמשפעים לרעה כגון חרדת ביצוע או פגיעה בביטחון העצמי.

    מהם הטיפולים הקיימים להפרעות זקפה?

    הטיפולים הנפוצים ביותר לטיפול באין אונות כגון כדורים, זריקות וכו הם טיפולים יעילים מאוד אבל הם טיפולים סימפטומטיים, שמשמעם שיפור באיכות הזקפה כאשר יש צורך (לפי דרישה) ולהם אין השפעה ישירה על הגורם לאין אונות.

    החיסרון המשמעותי של הטיפולים הקיימים הוא צורך בשימושם קצת לפני הפעילות המינית מה שגורם לעיתים רבות לאובדן הספונטניות במיניות.

    מהו הטיפול החדש?

    בשנים האחרונות, עולם המדע הרפואי עסוק בחיפוש לאפשרויות טיפול אחרות, שמטרתן לטפל בגורם לתפקוד הלקוי.

    רובם של המחקרים מכוונים לשיפור באיתות העצבי או זרימת דם. המחקרים האחרונים מכוונים להפחתת יציאת הדם (בריחה) מהגוף המחילתי שמהווה את רקמת הזקפה, תהליך שבו ההבנה המדעית שלנו עדיין בתחילת הדרך. אחד המכשירים שנבדקים כרגע זה "ורטיקה/VERTICA".

    ההתמקדות שלו תהיה בשורש הבעיה של חוסר בזקפה – איך מטפלים בבעיה עצמה ולא רק בסימפטום.

    בניגוד לטיפולים האחרים שקיימים שמשמשים כ"אקמול" עבור הבעיה ולא פותרים אותה מהשורש.

    כיצד פועל המכשיר?

    כדאי להסביר מה מיוחד במכשיר הזה חשוב להסביר את תהליך הזקפה.

    הפין, וגם הקליטוריס דרך הגב, הם האברים היחידים בגוף האדם שלצורך פעילות (זקפה) יש  צורך בהגברה של אספקת הדם שנכנס במהירות לגוף המחילתי של האיבר ובו בזמן הפחתה של זרימת הדם שיוצא אל מחוץ לפין.

    בפין יש שני גופים מחילתיים לזקפה שעטופים במעטפת, שנקראת טוניקה לבנה, ואחראית בין היתר לבלום את זרימת הדם אל מחוץ לאיבר הזקפה.

    לאחר הפעילות המינית המעטפת והאיבר רפים והדם יוצא החוצה. אחת הבעיות שגורמות לאין אונות זה בריחה/זרימה ורידית מוקדמת של הדם אל מחוץ לאיבר המחילתי עקב אי תפקוד תקין של המעטפה שדרכה עוברים ורידים שלא נחסמים.

    הסיבה לתפקוד הלקוי של העטיפה זו מאין הזדקנות שבה ההרכב שלה מתנוון עם השנים.

    כמו שיש לנו קמטים בעור בגלל שהקולגן בתת עור מתמעט, כך אנחנו חושבים שגם בפין עם השנים הקולגן שבטוניקה מתחיל להתמעט והמבנה שלו מתחיל להשתנות ואז היכולת של הטוניקה לאטום או לסגור את המעברים של הורידים פוחתת.

    יש רמזים מדעיים שהטיפול במכשיר עם גלי רדיו באנרגיה נמוכה משנה את המרכיבים במעטפה סביב הגוף המחילתי של איבר המין ומעורר יצור של הקולגן.

    בצורה כזאת עוזר להידוק של המעטפה סביב הגוף המתנפח באיבר המין.

    בהגברת ההידוק זה מוריד את הבריחה של הדם בזמן שאיבר המין מתנפח.

    המכשיר הוא חדשני יחסית מבחינת העובדה שלראשונה אנחנו מטפלים בהאטת הזרימה החוצה.

    לגלי רדיו יש גם אפקט של חום ואנחנו חושבים שהחום גורם להרחבת כלי דם ומאפשר יותר זרימת דם בזמן הטיפול.

    יותר זרימת דם זה אומר יותר חמצן לתאים ויכול להיות שגם לזה יש תפקיד בהתאוששות הפין.


    ד"ר קובי רייזמן
    כירורגיה אורולוגית
    ד"ר קובי רייזמן הינו אורולוג וסקסולוג. נשיא לשעבר של האגודה האירופאית לרפואה מינית (ESSM) ונשיא לשעבר של הועדה הבין תחומית לרפואה מינית (MJCSM) של האיגוד האירופאי לרופאים מומחים (UEMS). סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת גרונינגן...

    להתייעצות עם ד"ר רייזמן
    השאירו פרטים

     

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

       

      תגובות