אישי ואנושי: התאמת טיפול נכון עבור חולי אונקולוגיה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ’ מרקל
חייגו
077-9973772

מדיקו > אונקולוגיה

בשנים האחרונות הפכה הגישה של רפואה מותאמת אישית באונקולוגיה והתאמת הטיפול הנכון ביותר עבור המטופל לגישת מפתח בהתמודדות עם מחלת הסרטן. גישה זו כוללת בתוכה את טכנולוגיות הטיפול החדשניות, אך בעיקר התייחסות שונה להליך הטיפול וראיית החולה במרכז התהליך

פרופ' גל מרקל מתראיין על כך בתכנית סטטוסקופ

לוגו רוש פרמצבטיקה

התאמה לטיפול | אלמנטים

איך באה לידי ביטוי הרפואה האישית בתחום האונקולוגיה?

ישנם שני דברים שהיום מבינים בעולם הרפואה יותר מאי פעם:

א' הרפואה לא צריכה להיות רק מותאמת אישית, אלא אישית לחלוטין וב' אנחנו לא מטפלים במחלה, אלא מטפלים באנשים.

הבנה זו סביב תפקידה ואופן יישומה של הרפואה מול המטופל מקדמת את עולם הרפואה בשלושה כיוונים שונים:

  • היום אנחנו יודעים שסרטן אצל חולה א' הוא אינו אותו סרטן אצל חולה ב', גם אם שניהם חולים באותו סוג של סרטן. בהתאם לכך, אנו מפתחים כיום את היכולת לאפיין את הסרטן אצל כל חולה וחולה ולהתאים לו את התרופות הנכונות ספציפית עבורו.
  • היום אנחנו יודעים לעקוב אחר מצבו של כל חולה באמצעות בדיקות דם – זוהי טכנולוגיה שעדיין נמצאת בפיתוח, אך לשם הולך העולם. טכנולוגיה זו מאפשרת לנו לעקוב אחר החולה לא בטווחי זמן של אחת לשלושה חודשים, אלא אחת למספר ימים או שבועות, באמצעות בדיקת דם פשוטה ולא פולשנית.
  • היום אנחנו יודעים לרתום את מערכת החיסון כנגד הסרטן. מערכת החיסון היא מערכת מאוד פרסונלית שייחודית לכל אדם ואדם והיא יודעת לזהות בדיוק את סוג ואופי הסרטן בגופו של החולה. באמצעות תרופות אימונותרפיות הנמצאות כבר היום בסל הבריאות, אנו יודעים היום להפעיל את מערכת החיסון כנגד הגידול הסרטני בגופו של החולה הספציפי.

מי מתאים לטיפול ביולוגי?

היכולת לטפל בחולה סרטן באמצעות טיפול ביולוגי כתחליף לכימותרפיה, תלויה מאוד במאפייני המחלה ומאפייני הגידול הספציפי אצל החולה הספציפי ובמאפייני החולה עצמו.

ישנם מקרים בהם אין מנוס מלבסס את הטיפול על כימותרפיה בלבד.

במקרים אחרים, ישנן אפשרויות טיפול שונות, מהן צריך לבחור את הטיפול המתאים ביותר ולעשות זאת באופן אישי יחד עם המטופל וספציפית עבורו.

האם הרפואה האישית כוללת אלמנטים נוספים מלבד טכנולוגיה?

התשובה היא בהחלט כן.

למעשה, מדובר במארג שלם של אלמנטים שונים המיועדים להפוך את הטיפול במטופל לטיפול אישי ואנושי, מעבר לטכנולוגיה ולמחקר הרפואי.

מדובר באנשים שנמצאים בחרדה גדולה מאוד, במצב נפשי לא פשוט ובמקרים רבים גם עם סימפטומים שונים שפוגעים ביכולת התפקוד היומיומית.

מן הצד השני, מערכת הבריאות, על המורכבות הרבה שבה, אינסוף הביקורים, הבדיקות והפרוצדורות – מישהו חייב ללוות את המטופלים בתוך כל הסיפור הזה כדי שדברים לא יתפספסו.

המשמעות, כפי שזה בא לידי ביטוי במרכז דוידוף, שנחשב לפורץ דרך בתחום הרפואה האישית והאנושית, היא מערך שלם של תמיכה מקצועית לרבות עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, תזונאיות, רפואה משלימה ופונקציות מקצועיות נוספות, המעניקות למטופל את המענה לכל סיטואציה בהליך ההתמודדות והטיפול במחלה.

מערך זה עטוף במערך של בעלי תפקידים שכל ייעודם הוא להוביל את המטופלים לאורך התהליך, לרבות בהיבט האדמיניסטרטיבי והבירוקרטי של הליך הטיפול.


פרופ' גל מרקל
אונקולוגיה
פרופ' מרקל הינו הפרופ' הצעיר ביותר בעולם, בן 39 נשוי ואב ל-2. מומחה באונקולוגיה רפואית והמדען הראשי של מכון אלה למלבאום לאימונו-אונקולוגיה. פרופ' מרקל מוכר ברמה בינלאומית כמומחה באימונו-אונקולוגיה קלינית, מחקרית ויישומית. פרופ' חבר בחוג...

להתייעצות עם פרופ’ מרקל
חייגו
077-9973772

תגובות