״שיטת סמארה״ לשתלים במחוסרי עצם: עושה את הבלתי יאמן

להתייעצות עם ד"ר סמארה
השאירו פרטים או חייגו
077-9978069

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    בקלינקה היפה בכפר סבא, פיתח פתרון ייחודי למצבים של העדר עצם קשה. השיטה נלמדת ברחבי העולם ונחשבת לפורצת דרך בתחום. יצאנו לשמוע איך השתנו חיי המטופלים אשר חזרו לחייך

    צפו בכתבה מתוך התוכנית "סטטוסקופ", רשת 13

    במרפאה היפה בכפר סבא, מטפלים האב ד״ר פלאח סמארה ובנו ד״ר אחמד סמארה בשיטה ייחודית במחוסרי עצם, השיטה מתאימה גם לסובלים מהעדר עצם בעקבות מחלות כמו אוסטרופטרוזיס ואחרות. והם מלמדים אותה ברחבי העולם בהצלחה.

    ״אף רופא לא רצה לגעת בפה שלי״

    במשך שנים סבלה אסתר פלקון מנזקים קשים בשיניים – שנגרמו בין היתר בעקבות אוסטאופורוזיס – עד שהגיעה למרפאת השיניים של ד"ר סמארה בכפר סבא. שם חזרה לחייך בזכות השתלת השיניים המתקדמת בשיטת ״סמארה טכניק״.

    "בגלל שאין לי חניכיים היו לי שיניים תותבות", היא מספרת. "היה לי קשה לאכול וללעוס. זה היה סבל נורא והכי גרוע שלאף רופא לא היה פתרון בשבילי. אף אחד לא רצה לגעת בפה שלי. אמרו לי 'יהיה לך נמק, אנחנו לא לוקחים אחריות.

    אסתר פלקון: "המזל שלי שהגעתי לד"ר סמארה והוא החזיר לי את החיים. עשיתי שישה שתלים למטה ושישה שתלים למעלה. אחרי שמונה חודשים כל ההליך הסתיים בהצלחה. חיכיתי 20 שנה ופתאום המלאך הגיע".

    מה הגורם המרכזי שבגללו אנשים מאבדים עצם בפה?

    ד״ר פאלח  מסביר: “יש חוק בטבע שאומר שכל דבר שאנחנו לא משתמשים בו מתנוון. כשאין לנו שיניים העצם נספגת. אנחנו התמחינו בהשתלת שתלים מיוחדים לאנשים שאיבדו את העצם". 

    ד"ר אחמד מוסיף כי לא ניתן להשתמש בשתלים רגילים במחוסרי עצם. "יש לנו שני סוגים של עצם בתוך הפה: עצם אלבאולרית ועצם קורטיקלית. העצם האלבאולרית נספגת אחרי גיל 18. משפיעים עליה כמה וכמה דברים, כמו היגיינה אוראלית לא טובה, עישון, מחלות גנטיות. זה גורם לעצם להיספג. הסוג השני הוא העצם הקורטיקלית. היא לא נספגת. השתלים הקלאסיים, או השתלים הרגילים, נשענים על העצם הנספגת. כשהעצם הזו איננה אי אפשר לשים את השתלים.

    לכן פיתחנו את השיטה שמאפשרת לנו להשתמש בשתלים שנשענים על העצם שלא נספגת בלסת העליונה וכך אנחנו יכולים לעשות שתלים לאנשים שחסרה להם העצם“.

    ״כמעט שאיבדתי תקווה״ 

    אחת המטופלות המרוצות של סמארה ובנו היא מלי אשכנזי מחולון שסבלה מנסיגת חניכיים קשה, עם מחסור גדול בעצם. היא הייתה מטופלת במשך 40 שנה אצל רופא שיניים, שעשה לה שתלים, אבל הם לא החזיקו מעמד ונפלו. "הרופא אמר שאין מה לעשות והפתרון היחיד בשבילי הוא פלטות. הייתי מיואשת", אומרת מלי, שהגיעה לסמארה בעקבות המלצה של חברה שאף בעלה טופל במקום עם מקרה מורכב שרופאים אחרים סרבו לטפל בו".

    מלי אשכנזי: "מרגע שהגעתי למרפאה של סמארה חזרה לי התקווה. הצוות פה מאוד מקצועי ואנושי. כל הזמן דאגו לי כמו משפחה. בכל בעיה יש למי לפנות. ההליך היה מהיר יחסית, לא כואב וההתאוששות הייתה קלה".

    עד כמה זה כואב?

    אחת הסוגיות שמעסיקה כל מטופל היא סוגיית הכאב וההתאוששות. גם כאן יש לסמארה ובנו בשורה של ממש.

    "ההחלמה היא הרבה יותר קלה מהחלמה של שתלים רגילים בגלל שאנחנו עושים קדיחה מינימלית", מסביר ד"ר פלאח סמארה. "אנחנו עושים פחות טראומה לעצם ולכן זה פחות כואב".

    מלי מוסיפה ”זה שינה את חיי מהקצה לקצה. לא יכולתי לאכול ירקות ,לא יכולתי לאכול דברים קשים. היום אני אוכלת שקדים, אני אוכלת פירות, אני אוכלת בשר. אני אוכלת הכל, אפילו את העצמות אני יכולה לאכול“.

    "ההחלמה היא הרבה יותר קלה מהחלמה של שתלים רגילים בגלל שאנחנו עושים קדיחה מינימלית", מסביר ד"ר פלאח "אנחנו עושים פחות טראומה לעצם ולכן זה פחות כואב".

    איך זה עובד?

    "אנחנו קודחים במקדח בעובי של 1.6 מ"מ ומחדירים שתל שהוא יותר עבה מהעובי של המקדח. בצורה כזו הזיזים של השתל מתברגים בתוך העצם. מכיוון שהאחיזה הראשונית של השתל היא במאה אחוז זה מאפשר לנו לעשות העמסה מיידית. זה אומר שהפציינט יוצא עם שיניים זמניות באותו זמן שאנחנו עושים את השתלים. הוא יכול לצאת ולנגוס ולאכול כרגיל".

    ד"ר פאלח סמארה ובנו ד"ר אחמד סמארה מסבירים על ״שיטת סמארה״ לשתלים במחוסרי עצם.

    ד"ר אחמד סמארה: "להבדיל משתלים רגילים השתלים שלהם מחזיקים מעמד כל החיים".

    חדשנות טכנולוגית

    המרפאה הוותיקה של סמארה עברה לאחרונה למעונה החדש, עם יותר מקום ובעיקר אובזרה בשיא הטכנולוגיה, לטובת מטופלים הזקוקים לפתרון בתחום השתלות השיניים ושיקום פה מורכב, שלא ניתן למצוא להם פתרונות במקומות אחרים.

    במרפאה עובדים מספר רופאים המיומנים בשיטת ״סמארה טכניק״ להשתלות שיניים. את הניתוחים המורכבים מבצעים יחד במהירות רבה ובהצלחה שני רופאי שיניים – האב מפתח השיטה, ובנו. בנוסף נוכח רופא מרדים שמוודא מדדים לאורך התהליך כולו וצוות ליווי שלם. התוצאה בהתאם. בתוך כמה שעות בלבד, ממצב של חוסר שיניים מוחלט, העדר עצם וחוסר אפשרות ללעוס, יוצאים עם חיוך, ללא תופעות לוואי וכמעט ללא כאבים כלל.


    ד"ר פאלח סמארה
    רפואת שיניים
    ד"ר פאלח סמארה עוסק ברפואת שיניים מעל 26 שנה, מנהל מרפאת שיניים פרטית בכפר סבא. ד"ר סמארה מרצה מבוקש בינלאומי בתחום של שיקום שיניים קבועות למחוסרי שיניים, ללא השתלת עצם והרמת רצפת סינוס או רצפת האף. ד"ר...

    להתייעצות עם ד"ר סמארה
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9978069

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות